Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، سیدمحمد حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: امروز با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی عملیات اجرایی یک‌هزار و ۶۳۹ واحد مسکونی روستایی در طرح نهضت ملی مسکن با اعتبار ۴۹۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین در این مراسم تعداد ۴۸۴ واحد مسکونی روستایی با اعتبار ۹۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان با اشاره به فعالیت‌های متعدد این بنیاد در ارائه خدمات به مردم خاطرنشان کرد: ساخت مسکن و اجرای طرح هادی در روستاها از جمله خدمات مورد توجه این بنیاد در کنار دیگر فعالیت‌ها است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۴۶۰ روستا در گلستان نیازمند بازنگری طرح هادی بوده و در سفر رئیس جمهور به استان نیز ۷۰ درصد مطالبات مردم روستاهای گلستان طی نامه‌ها و درخواست خود اجرای طرح هادی و بازنگری آن را داشتند.

حسینی گفت: با توجه به تغییرات جمعیتی و نیازهای روستاها برای توسعه فضاهای کالبدی، بازنگری طرح هادی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی بیان کرد: افق طرح هادی در روستاها ۱۰ ساله بوده و بعد از گذشت این افق، طرح هادی با تامین اعتبار و کارشناسی مشاوران زبده بازنگری می‌شود.

* تعداد ۴۰۶ روستای گلستان نیازمند بازنگری طرح هادی هستند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان ابراز کرد: در این سال‌ها طرح هادی تعداد ۴۷۷ روستا بازنگری شده و تعداد ۴۰۶ روستای گلستان نیازمند بازنگری طرح هادی هستند.

وی افزود: براساس دستور ابلاغی سالانه باید ۱۰ درصد از روستاهایی که افق طرح هادی آنها به پایان رسیده بازنگری شوند و با اعتبار سال ۱۴۰۰ طرح بازنگری در ۱۵۲ روستا اقدام و فرایند کارشناسی و تصویب آن در ماه‌های آینده انجام می‌شود.

حسینی بیان کرد: بازنگری طرح هادی در روستاها سبب ماندگاری جمعیت و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، ساماندهی ساخت‌وسازها و مقابله با ساخت‌های غیرمجاز و غیراصولی خواهد شد.

* پروژه‌های بنیاد مسکن گنبدکاووس با اعتبار ۶۸۲ میلیارد تومان کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود
رئیس بنیاد مسکن شهرستان گنبدکاووس در این مراسم گفت: تعداد ۲ هزار و ۲۱۳ واحد مسکن روستایی با اعتبار ۵۵۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افتتاح و یا کلنگ‌زنی می شود.

مرتضی صابری اظهار کرد: از تعداد ۲ هزار و ۲۱۳ واحد مسکن روستایی تعداد ۴۸۴ واحد مسکونی در قالب طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی با اعتبار ۹۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان افتتاح و تعداد یک‌هزار و ۶۳۹ واحد مسکونی نیز در راستای طرح نهضت ملی مسکن روستایی، طرح بهسازی بافت فرسوده و مسکن محرومان با اعتبار ۴۹۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کلنگ‌زنی می‌شود.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی تعداد ۹۶ واحد مسکونی در قالب یک پروژه با اعتبار ۵۱ میلیارد تومان در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حوزه شهری آغاز می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان گنبدکاووس گفت: همچنین با حضور معاون عمران  روستایی بنیاد مسکن کشور تعداد ۳۱۰ جلد سند مالکیت روستایی به مالکان تحویل و ۳۰ قطعه زمین با کاربری مسکونی به زوج‌های جوان، مستاجران و فاقدان زمین برای ساخت مسکن مقاوم واگذار می‌شود.

انتهای پیام/۲۳۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: بنیاد مسکن شهرستان گنبدکاووس بنیاد مسکن گلستان سید محمد حسینی بنیاد مسکن طرح نهضت ملی مسکن بازنگری طرح هادی میلیون تومان مسکن روستایی واحد مسکونی بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۱۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رسول عطائی ۱۲ اردیبهشت در جلسه بررسی روند اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری، با بیان اینکه ابسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن محدوده های بازآفرینی شهری، محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری به صورت ۱۰۰ درصد در سطح استان اجرایی شده است، ظهار کرد: بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن محدوده های بازآفرینی شهری در ۲۲ شهر هدف استان در حال اجراست.

وی ادامه داد: طرح بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن محدوده های بازآفرینی شهری در ۱۰۰ درصد محدوده های بازآفرینی مصوب در ۲۲ شهر هدف  سطح استان اجرایی می شود.

عطائی اضافه کرد: تاکنون ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی در سامانه ستاد ملی ثبت شده است و پروانه ساختمانی برای نوسازی مسکن دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: با این آمار آذربایجان غربی در نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری بیش از ۷۵ درصد از برنامه ۲ ساله را اجرایی کرده است.

وی با اشاره به طرح کلید به کلید اظهار کرد: آذربایجان‌غربی جزو استان‌های پیشرو بوده و در آینده این طرح همراه با اطلاع رسانی عمومی عملیاتی می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیشرفت انبوه سازی طرح نهضت ملی مسکن سمنان ۶۵ درصد است
  • وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان+فیلم
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی
  • ۳۹۳۹ واحد مسکونی در بندرلنگه احداث می‌شود
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود
  • اجرای ۲ میلیون ۵۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن
  • تامین زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی در شمال سیستان و بلوچستان
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج