Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-02@08:52:45 GMT

سامانه بارشی در راه است/ بارش باران در ۲۶ استان

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۱۵۴۶

سامانه بارشی در راه است/ بارش باران در ۲۶ استان

سازمان هواشناسی از بارش باران، رگبار و رعد و برق در ۲۶ استان و ورود سامانه بارشی به کشور طی روز جمعه خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در اکثر مناطق کشور به جز استان‌های بوشهر، خوزستان، فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در برخی ساعات روز به ویژه در بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در برخی مناطق گردوخاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شدت بارش‌های امروز برای شمال غرب و غرب کشور است. پنجشنبه در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، ارتفاعات البرز در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، کرمانشاه، همدان، خراسان رضوی، مرکزی، قم، شمال اصفهان، یزد و خراسان جنوبی بارندگی ادامه خواهد داشت.

روز جمعه سامانه بارشی جدیدی به کشور وارد می‌شود و در مناطقی از شمال غرب و غرب کشور افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید روی می‌دهد. طی این روز در نیمه غربی، مناطق مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز و شنبه و یکشنبه هفته آینده علاوه بر این مناطق در شمال شرق و شرق کشور در ساعاتی از روز بارش پیش‌بینی شده است.

خلیج‌فارس نیز روز جمعه مواج خواهد بود. آسمان تهران از بعدازظهر امروز به‌تدریج ابری گاهی همراه با وزش باد شدید و رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سامانه بارشی بارش باران رعد و برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۱۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم فعالیت سامانه بارشی، رگبار پراکنده باران و تندباد لحظه‌ای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، حمزه نژاد گفت: در سطح استان رگبار باران و رعد و برق گاه تگرگ و تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود و موجب آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها خواهد شد.

وی گفت: فردا نیز در استان بویژه در مناطق شرقی رگبار پراکنده باران و رعد و برق مورد انتظار است و احتمال تقویت نقطه‌ای بارش‌ها نیز  پیش بینی می شود.

حمزه نژاد گفت: توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی، صعود به مناطق مرتفع و چرای دام در ارتفاعات خودداری شود.

وی تصریح کرد: امروز پنجشنبه و فردا جمعه، در مناطق دریایی استان رگبار باران و احتمال افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌شود و وزش باد‌های نسبتاً شدید جنوب غربی - شمال غربی موجب مواج شدن دریا خواهد شد و بیشینه سرعت باد گاهی به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع امواج دریا گاهی به بیش از دو متر خواهد رسید.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: توصیه می‌شود در این مدت شناور‌های سبک صیادی و تفریحی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای تردد ایمن سایر شناور‌ها در نظر گرفته شود.

حمزه نژاد گفت: از لحاظ دمایی، دمای بیشینه امروز کاهش ۳ تا ۶ درجه خواهد داشت و از فردا جمعه در برخی نقاط دمای بیشینه افزایش خواهد یافت.

دیگر خبرها

  • هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی؛ احتمال خسارت به محصولات کشاورزی
  • هواشناسی ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در اغلب مناطق/ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان/ وزش باد‌های نسبتاً شدید
  • ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه/ شدت بارندگی در این استان‌ها
  • هواشناسی ایران| بارش باران در اغلب مناطق کشور / ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان/ مواج شدن دریا
  • بارش باران در اغلب مناطق کشور طی امروز/ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی، رگبار پراکنده باران و تندباد لحظه‌ای
  • باران کشور را فرا می‌گیرد؛ شدت بارش‌ها در این مناطق | سامانه بارشی جدید هفته آینده وارد می‌شود
  • منتظر سامانه بارشی جدید باشید / بارش‌ها در جنوب و شرق کشور شدت می‌گیرد