Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@23:13:17 GMT

اولین شبکه تجاری امن و ضد هک کوانتومی آزمایش شد

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۱۵۴۷

اولین شبکه تجاری امن و ضد هک کوانتومی آزمایش شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، شبکه‌های رایانه‌ای کوانتومی در صورت همه گیر شدن از فناوری پیشرفته‌ای برای رمزگذاری اطلاعات و مقابله با هکرها و انواع خلافکاران سایبری برخوردار خواهند بود.

از این شبکه برای برقراری ارتباط بین دو نقطه در لندن استفاده شد و آزمایش‌های انجام شده در این زمینه موفقیت‌آمیز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رایانه‌های کوانتومی امروزه هنوز غیرقابل اعتماد و پرهزینه هستند، اما این فناوری که توسط شرکت‌هایی مانند گوگل، آی‌بی‌ام و مایکروسافت در حال توسعه است، این امکان را فراهم می‌کند تا داده‌ها میلیون‌ها بار سریع‌تر از ابررایانه‌ها پردازش و منتشر شوند.

در جریان محاسبات کوانتومی به جای ذخیره اطلاعات در قالب بیت‌ها - صفر و یک - از ویژگی ذرات زیر اتمی استفاده می‌شود که می‌توانند به طور همزمان حالت‌های مختلف داشته باشند. سپس می‌توان این حالت‌ها را "درهم" کرد. نتیجه این تحول افزایش تصاعدی قدرت محاسباتی رایانه‌های کوناتومی است.

هاوارد واتسون، مدیر ارشد فناوری BT، گفت که فناوری کوانتومی می‌تواند به طور بالقوه برای شکستن کلیدهای رمزگذاری فعلی در حین انتقال داده‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

او افزود: در روش مورد استفاده در شبکه‌های کوانتومی موسوم به توزیع کلید کوانتومی (QKD)، از فناوری فوتونیک برای انتقال کلید رمزگذاری در شبکه‌های فیبر نوری استفاده می‌شود. اگر QKD در حین انتقال داده هک شود، وضعیت آن تغییر می‌کند و بنابراین حمله هکری به صورت آنی شناسایی می‌شود.

کد خبر 5476298

منبع: مهر

کلیدواژه: رایانه کوانتومی امنیت اطلاعات انگلیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان فناوری فضایی حاکمیت سایبری تحقیقات علمی اینترنت نوآوری همراه اول فضانوردان تهدیدات سایبری شرکت اسپیس ایکس ناسا گوگل مقالات علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۱۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش حسن‌نژاد امروز دوشنبه در بازدید از شبکه آبیاری و زهکشی سد «حوضیان»، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وظایف شرکت آب منطقه‌ای لرستان، مطالعه، طراحی و اجرای پروژه‌های مختلف تأمین آب شامل سدها، شبکه‌های آبیاری و زهکشی و انتقال آب، ساخت ایستگاه‌های پمپاژ و کانال‌های آبرسانی مطابق سیاست‌ها و برنامه‌ها و دستورالعمل‌های مصوب وزارت نیرو است.

وی بیان داشت: پروژه شبکه انتقال آب «حوضیان» باهدف توسعه و تأمین آب دو هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دیم منطقه با دستگاه آبیاری بارانی در دست اجرا است، طول اصلی خط انتقال این پروژه ۱۱ کیلومتر است و برای مصارف کشاورزی میزان تخصیص ۱۳.۷ میلیون مترمکعب و جهت مصارف صنعت، دو میلیون مترمکعب آب در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان، تصریح کرد: این پروژه هم اکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن ۲۰۰ میلیارد ریال موردنیاز است.

کد خبر 6090947

دیگر خبرها

  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • اولین تاکسی برقی وارد اراک می‌شود
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • پیشگویی ترسناک نوستراداموس زنده جهان؛ منتظر تاریکی مطلق باشیـد!
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»