Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@11:35:23 GMT

افتتاح نمایشگاه نقاشیخط و خوشنویسی «آمه» در شهر آبسرد

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۱۶۵۸

افتتاح نمایشگاه نقاشیخط و خوشنویسی «آمه» در شهر آبسرد

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، آیین افتتاح نمایشگاه نقاشیخط و خوشنویسی «آمه» با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان در نگارخانه فرهنگسرای شهرداری آبسرد برگزار شد.

در این آیین، امام جمعه آبسرد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند، رئیس دفتر حوزه هنری شهرستان دماوند، رئیس و اعضای انجمن خوش‌نویسان شهرستان دماوند، سرپرست شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر آبسرد و جمعی از هنرمندان و خوشنویسان شهرستان دماوند و شهر آبسرد حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نمایشگاه، ۱۷ اثر از آثار مدرسین و هنرمندان انجمن خوش‌نویسان دماوند شامل علیرضا صلاحی، محمدهادی کرمانی، حامد توسلی، سیدحسن بدیعی‌نامقی، مهناز شادالویی، سمانه باقری، محسن شیرخانی، محسن علی اکبری، محمدصادق احد پور و سیدحسین میرهادی به نمایش گذاشته شد.

سطرنویسی، تذهیب، خط ثلث، خط نستعلیق، سیاه مشق و نقاشی خط از قالب آثار این هنرمندان است.

نمایشگاه نقاشیخط و خوشنویسی «آمه»  ۷ تا ۱۱ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ پذیرای علاقه‌مندان است.

 

امام جمعه آبسرد در آیین افتتاح نمایشگاه نقاشیخط و خوشنویسی شهر آبسرد با بیان اینکه هنر یکی از ارزش‌های الهی است، گفت: هنر توانسته تاریخ ما را از دوران پیامبر (ص) تا به امروز محافظت کند.

حجت‌الاسلام سیداحمد میرشریفی با تأکید بر اینکه نقش هنر برکسی پوشیده نیست، افزود: خرسندیم از اینکه امروز با افتتاح این نمایشگاه در آبسرد شاهد تلاش هنرمندان در حوزه خوشنویسی هستیم و باید تلاش گردد تا زحمات این هنرمندان بیشتر دیده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر آبسرد نیز با اشاره به برنامه‌های مدیریت شهری تصریح کرد: به دنبال افزایش سطح فرهنگی در شهر آبسرد هستیم و این موضوع از اولویت‌های مدیریت شهری است.

خسرو همایونفر بیان کرد: در تلاش هستیم که با افزایش درآمد مدیریت شهری و حمایت از آثار هنرمندان، گام‌های مثبتی برای اعتلای حوزه فرهنگی در شهر آبسرد برداریم.

علیرضا صلاحی، رئیس انجمن خوشنویسان شهرستان دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه هدف از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی، افتتاح مجدد فرهنگسرای شهر آبسرد پس از تعطیلی دو ساله به دلیل شیوع ویروس کرونا بود، اظهار کرد: شهر آبسرد علاقه‌مندان و هنرجویان بسیاری از نظر تعداد و کیفیت در حوزه هنر خوشنویسی به ویژه سبک‌های خط تحریری دارد که افتتاح مجدد فرهنگسرای آبسرد می‌تواند به ارتقای هنر خوشنویسی در این شهر کمک کند.

وی با اشاره به آسیب‌های شیوع ویروس کرونا به هنر خوش‌نویسی در شهرستان دماوند و شهر آبسرد گفت: کارگاه‌های آموزشی که قبل از شیوع ویروس کرونا برگزار می‌کردیم، بیش از 40 نفر مشتاقانه شرکت می‌کردند، اما طی دو سال گذشته لطمه بسیار زیادی به هنر در شهر آبسرد وارد شد.

 

رئیس انجمن خوشنویسان شهرستان دماوند تصریح کرد: امیدواریم با آغاز به کار مجدد فرهنگسرای شهر آبسرد و قول مساعد مسئولان، رونق گذشته به حوزه هنر در این شهر بازگردد و شاهد فعالیت و حضور هنرجویان و علاقه‌مندان به خوشنویسی در شهر ابسرد باشیم.

صلاحی با بیان اینکه تمرکز انجمن خوشنویسان بر ارائه آموزش و تدریس است، بیان کرد: به دنبال این هستیم که در درازمدت علاوه بر اینکه خوشنویسانی که اثر هنری خلق می‌کنند، تربیت کنیم، جامعه به سمت خوش خطی پیش رود؛ از تعداد هنرجویانی که خوش خط می‌شوند و سبک‌های تحریری و خودکاری تعلیم می‌بینند، افرادی علاقه‌مند می‌شوند که خط با قلم را در سبک‌های نستعلیق، شکسته و ثلث پیگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های انجمن خوش‌نویسان دماوند با وجود آسیب‌های کرونا طی دو سال گذشته، اما ادامه داشت، خاطرنشان کرد: این انجمن در دو سال گذشته، جشنواره‌های مجازی کشوری و دوره‌های آموزشی مجازی برگزار کرد و با بهبود وضعیت کرونا، دوره‌ها با رعایت پروتکل‌ها به طور حضوری برگزار شد و امیدواریم از ترم تابستان شرایط به قبل از کرونا بازگردد.

انتهای پیام/67015/ز

منبع: فارس

کلیدواژه: آبسرد نمایشگاه نقاشیخط دماوند نمایشگاه نقاشیخط و خوشنویسی شهرستان دماوند شهر آبسرد انجمن خوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۱۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل

نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق با حضور معاون اقتصادی رئیس الوزرا، معاونان نخست وزیر قزاقستان و رئیس جمهور ترکمنستان، وزرای خارجه و صنعت و تجارت افغانستان و جمع کثیری از تجار و تولید کنندگان داخلی و خارجی در کابل افتتاح شد.

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رئیس الوزراء طالبان در مراسم افتتاح کنفرانس روابط تجاری و نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق اظهار داشت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی سطح تجارت میان افغانستان و سایر کشورها را افزایش می‌دهد.

برادر گفت: فرصت سرمایه‌گذاری در افغانستان بیش از هر زمان دیگری فراهم شده است. از بازرگانان و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دعوت می‌کنیم از فرصت‌های موجود در بخش سرمایه‌گذاری استفاده کنند.

نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت طالبان هم در افتتاحیه نمایشگاه مشترک افغان-قزاق گفت: سیاست خارجی طالبان مستقل، متوازن و اقتصاد محور است که می‌تواند چنین نمایشگاهی در سطح بین المللی راه‌اندازی کند.

وی افزود: این نمایشگاه می‌تواند نقش ارزنده‌ای در تقویت روابط اقتصادی و سیاسی میان کابل و آستانه‌ داشته باشد.

وزیر صنعت و تجارت طالبان‌ تصریح کرد: این گروه برای توسعه تجارت، ترانزیت و سرمایه‌گذاری، زمینه مناسب را در بخش‌های صنعت، حمل‌ونقل، انرژی، کشاورزی و معادن با امتیازات بی‌نظیر در منطقه فراهم کرده است.

گفتنی است که نمایشگاه افغان - قزاق با نمایش گذاشتن محصولات و تولیدات داخلی دو کشور افغانستان و قزاقستان در ۸۰ غرفه افتتاح گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته در زابل
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • برگزاری نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» + تصویر
  • تاکید بر مبارزه با ساخت و ساز‌های غیرمجاز دماوند
  • افتتاح ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • (ویدئو) فردا بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران افتتاح خواهد شد
  • افتتاح نمایشگاه وقف
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل