Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از دانشجویان رشته‌های پزشکی با راه اندازی یک پویش در فارس من، خواستار برگزاری آزمون میان‌دوره «پره اَنترنی» در کشور شدند.

به گزارش قدس آنلاین، جمعی از دانشجویان رشته‌های پزشکی با راه اندازی یک پویش خواستار برگزاری آزمون میان‌دوره «پره اَنترنی» در کشور شدند. این دانشجویان مدعی هستند تعداد بسیاری از آن‌ها در آزمون میان دوره سال ۱۴۰۰ مردود شده و برخی دیگر به سبب شرایط بحران کرونایی به آزمون نرسیده اند که نیاز است آزمون مذکور برگزار تا جاماندگان بتوانند در آن آزمون حضور یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر این پویش در این باره به خبرنگار ما گفت: دانشجویان رشته‌های پزشکی در ایام تحصیل، دو آزمون جامع علوم پایه و پره انترنی دارند که باید از این دو آزمون عبور کنند.

وی افزود: از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۹ این دو آزمون همیشه در شهریورماه و اسفندماه برگزار می شد، با پیگیری‌های انجام شده درخواست ما این بود که آزمون میان دوره ای بین این آزمو ن‌ها برگزار شود تا جا مانده‌ها بتوانند در این آزمون ثبت نام کنند، این در حالی است که آزمون تا سال گذشته برگزار می‌شد.

وی تأکید کرد: ما آزمون پرن انترنی را در اسفندماه پشت سر گذاشته ایم،  برخی‌ها در این آزمون مردود شدند و برخی دیگر هم به خاطر کرونا و درگیر شدن بخش‌های بیمارستانی به آزمون اسفندماه نرسیدند، اما به یکباره خبر دادند که آزمون میان دوره انترنتی برگزار نخواهد شد.

 این دانشجوی پزشکی، خاطرنشان کرد: طی مکاتبانی با وزارت بهداشت، مجلس و رسانه ها و همچنین از طریق سامانه فارس من به دنبال برگزاری آزمون میان دوره پره انترنی در خردادماه سال جاری هستیم.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دانشجوی پزشکی رشته های پزشکی آزمون میان دوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۱۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یورش پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا/ده‌ها دانشجو بازداشت شدند

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، پلیس نیویورک با یورش به دانشگاه کلمبیا، تحص دانشجویان این دانشگاه در حمایت از غزه را پایان داد.

پلیس نیویورک تظاهرات‌کنندگان و خبرنگارانی را که دستان خود را به هم داده بودند تا نیروهای پلیس نتوانند آنها را از هم جدا کنند از محوطه سالن همیلتون خارج کردند.

این اقدام چند روز بعد از تحصن دانشجویان در این دانشگاه شد که تاثیر زیادی در افکار عمومی آمریکایی و غربی داشت.
  بعد از این که دانشجویان درب‌های ساختمانی را که در آن تحصن کرده بودند، بستند، نیروهای پلیس از پنجره‌ها وارد ساختمان شدند.

رسانه‌های آمریکایی در این باره گزارش دادند که رئیس دانشگاه کلمبیا از نیروهای پلیس خواسته است که تا روز 17 می در دانشگاه بمانند. این رسانه‌ها همچنین از بازداشت ده‌ها دانشجو خبردادند.

تصاویر منتشر شده، بیانگر حضور صدها نفر از نیروهای پلیس با لباس ضد شورش در محوطه دانشگاه است.

این در حالی است که تحصن دانشجویان دانشگاه کلمبیا مسالمت‌آمیز و بدون هرگونه اغتشاش بوده است و دانشجویان تنها شعارهایی در حمایت از فلسطین سر می‌دادند.

دانشجویانی که در این دانشگاه تحصن کرده بودند خواسته‌هایی را برای پایان اعتصاب خود به مدیریت دانشگاه ارائه دادند که مهم‌ترین آنها قطع هرگونه ارتباط اقتصادی و دانشگاهی میان این دانشگاه و موسسات و دانشگاه‌های اسرائیلی بود.

در همین رابطه 117 نفر از اعضای هیئت تدریس وابسته به دانشگاه جورج واشنگتن در آمریکا با امضای طوماری از مدیریت دانشگاه خواستند از تصمیم خود برگشته و مجازات‌هایی که برای دانشجویان شرکت کننده در اعتصاب در محوطه دانشگاه در نظر گرفته است را لغو کند.

در این طومار خواسته شده بود که همه درخواست‌ها برای دخالت پلیس به منظور پایان دادن به تحصن پس گرفته شده و نشستی برای شنیدن خواسته‌های دانشجویان ترتیب داده شود.

دیگر خبرها

  • یورش پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا/ده‌ها دانشجو بازداشت شدند
  • پلیس آمریکا با گاز اشک‌آور به دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه فلوریدای جنوبی حمله کرد
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • حمله با گازاشک‌آور به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • دانشگاه براون آمریکا سرانجام به خواسته دانشجویان تن داد
  • حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود