Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت در پیامی با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای، بر نقش بسیار مهم و کلیدی مشارکت همه جانبه ذی نفعان در مقوله تأمین، حفظ و ارتقای سلامت تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بهرام عین‌اللهی، در این پیام عنوان داشت: فرا رسیدن روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای مصادف با ۲۸ آوریل ۲۰۲۲ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۱) را با قدردانی و ارج نهادن به زحمات تمامی تلاش گران، دست اندرکاران، بازرسان، کارشناسان و اعضای هیأت علمی بهداشت حرفه‌ای در عرصه‌های مختلف گرامی می‌داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سازمان بین المللی کار با اعلام شعار "برای تحقق فرهنگ مثبت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای بیایید با همدیگر کار کنیم" نقش بسیار مهم و کلیدی مشارکت همه جانبه ذی نفعان در مقوله تأمین، حفظ و ارتقای سلامت شاغلین را یادآور شده است.

از آنجا که حفظ و ارتقای سلامت نیروی کار کشور از طریق تأمین بهداشت کار، پیشگیری از حوادث و بیماری‌های شغلی از اهداف توسعه پایدار نظام جمهوری اسلامی ایران است، شناسایی و کنترل خطرات شغلی در محل کار اهمیت به سزایی داشته و در این راستا توسعه سیستم‌های ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در محل‌های کاری می‌تواند زیربنای نیل به رشد اقتصادی، توسعه پایدار و ارتقای سطح رفاه جامعه قرار گیرد.

در واقع استراتژی مهم یک سیستم قوی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای، جلب مشارکت همه ذی نفعان از جمله کارفرمایان، کارگران و دولت در اجرای روش‌های پیشگیرانه و حفاظتی و حفظ و ارتقای سلامت شاغلین است. یک سیستم موفق در زمینه مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای نه تنها نیازمند تعهد مدیران ارشد در خصوص ترویج و ارتقای فرهنگ پیشگیری است، بلکه مشارکت کارگران در شناسایی و ارزیابی خطرات، اجرای اقدامات پیشگیرانه مؤثر و کاهش خطرات شغلی نیز به همان اندازه حائز اهمیت است.

همان طور که تجربه موفق پیشگیری از کووید ۱۹ در محل‌های کاری کشورمان و تلاش‌های شبانه روزی بازرسان بهداشت حرفه‌ای در این زمینه به ما نشان داد، برای داشتن یک سیستم قوی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای، مشارکت هدفمند سازمان‌ها، تشکل‌های کارفرمایی و کارگری و همه ذی نفعان مرتبط و فعال در عرصه ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در بنگاه‌های اقتصادی و در سطح ملی، نقشی حیاتی در ایجاد محل کار سالم، تأمین و حفظ سلامت و ایمنی ایفا می‌کنند.

در راستای نامگذاری سال ۱۴۰۱ به نام سال "تولید دانش‌بنیان اشتغال‌آفرین" توسط مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر هم افزایی و همدلی روزافزون مسئولان کشور و با توجه به حضور کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی و همچنین وجود بحران‌های بهداشتی و خطرات مداوم ایمنی و بهداشت کار، امید است با توسعه و تعامل هر چه بیشتر بین جامعه کارگری، کارفرمایان، دولت و دیگر ذی نفعان و حوزه‌های اثرگذار در این زمینه و حرکت به سمت ایجاد یک فرهنگ مثبت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای، بتوانیم با حفظ و ارتقای سلامت شاغلین به عنوان محور اصلی توسعه پایدار در راستای افزایش بهره وری و رشد و شکوفایی اقتصادی و خودکفایی کشور گام برداریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سلامت شاغلین بازرسان ایمنی و بهداشت حرفه ای حفظ و ارتقای سلامت بهداشت حرفه ای سلامت شاغلین ذی نفعان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۱۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۶ هت‌تریک توسط کریستیانو رونالدو/ من به اعداد نمی‌چسبم!

آفتاب‌‌نیوز :

کریستیانو رونالدو در شبی که تیمش النصر با نتیجه ۶-۰ الوحده را در هم کوبید، ۶۶امین هت‌تریک دوران حرفه‌ای خود را ثبت کرد. النصر در هفته سی رقابت‌های لیگ حرفه‌ای عربستان با گل‌های سادیو مانه، اوتاویو، الفتیل و هت‌تریک رونالدو و کسب هر سه امتیاز بازی ۷۴ امتیازی شد و همچنان در رده دوم جدول قرار دارد.

رونالدو همچنین در این فصل در ۶۶ گل موثر بود و ۵۲ بار در ۵۲ بازی فصل جاری گلزنی کرد و ۱۴ پاس گل به ثبت رساند. او بعد از بازی گفت که اولویت‌هایش به جای موفقیت‌های فردی به تیم بستگی دارد.

این ستاره ۳۹ ساله گفت: «به آن اندازه که به تیم اهمیت می‌دهم، به هت‌تریک کردن اهمیت نمی‌دهم.» ۱۰ گل دیگر باقی مانده تا اسطوره پرتغالی به ۹۰۰ گل در دوران حرفه‌ای خود برسد. وقتی از او در این مورد سوال شد پاسخ داد: «همیشه می‌گویم که اعداد به طور طبیعی می‌آیند، بنابراین من به اعداد نمی‌چسبم، آن‌ها خودشان می‌آیند.»

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • اهداف فولاد مبارکه در زمینه کاهش حوادث بسیار متعالی است
  • ضرورت تداوم تلاش‌ها برای ارتقای کیفیت و ایمنی جاده‌ها
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان از امروز
  • خدمات رایگان دندانپزشکی در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان با شعار «دهان دریچه سلامت» از امروز
  • مصرف دخانیات از مهم‌ترین عوامل ایجاد سرطان دهان
  • اجرای طرح ارتقای ایمنی تردد عابران و موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان
  • ۶۶ هت‌تریک توسط کریستیانو رونالدو/ من به اعداد نمی‌چسبم!
  • اهمیت بستن کمربند ایمنی در خودرو مخصوصا صندلی عقب (فیلم)