Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل زندان‌های استان ضمن حضور در آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی (ع) با خانواده‌های زندانیان و مراجعان دیگر گفت‌وگو کرد و به سوالات آنان پاسخ داد. خبرگزاری میزان- سید حشمت الله حیات الغیب که در آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی (ع) با همراهی تولیت و رئیس هیات مدیره این آستان و اسماعیل جمیاری معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های استان تهران حضور پیدا کرده بود، اظهار کرد: زندان بخشی ناگزیر از جامعه است و باید افرادی که مخل نظم، امنیت و آرامش شهروندان هستند، در آن جا نگهداری شوند، ولی هدف عمده حبس، اصلاح و تربیت زندانی است و تلاش می‌کنیم با ابزار‌های مختلف فرهنگی، اخلاقی، آموزشی و تربیتی، با ندامت از رفتار گذشته مسیر صحیح زندگی را با استفاده از آموزه‌های دینی در پیش گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل زندان‌های استان تهران با اشاره به لزوم حضور نهاد‌های مردمی در عرصه‌های خدمت و رفع گرفتاری از دیگران گفت: با همکاری نیکوکاران و از طریق ستاد دیه، انجمن حمایت و مرکز مراقبت بعد از خروج، در سال گذشته تعداد یک هزار و ۱۱۹ نفر زندانی بدهکار با پرداخت ۴۲ میلیارد تومان آزاد شده و به کانون خانواده هایشان بازگشتند.
وی افزود: کمک به نیازمندان یکی از مهمترین آموزه‌های دین اسلام و بسیار مورد تاکید بوده و چه خوب است که در شب‌های ماه پربرکت رمضان به یاری نیازمندان برویم و چرا که بهترین زمانی که انسان می‌تواند انفاق کند در مورد نیازمندانی است که موانعی مانند حبس، مشکلاتی برای خانواده هایشان به وجود آورده است.

وی ادامه داد: برخی از این افراد، خانواده‌های آبرومندی هستند و به گونه‌ای زندگی می‌کنند که به نظر می‌رسد افراد بی نیازی هستند، در انفاق پنهانی آبروی فرد نیازمند حفظ می‌شود.

حیات الغیب تاکید کرد: بر همین اساس و بنا بر برنامه کمک‌های مومنانه که دستور مقام معظم رهبری است، با هماهنگی مرکز مراقبت بعد از خروج زندانیان استان تهران، اکیپ‌های سه نفره بدون جلب توجه همسایگان، به درب خانه‌های زندانیانی که امکان حضور در مددکاری زندان را ندارند، مراجعه کرده و کارت‌های هدیه و بسته‌های معیشتی به خانواده هایشان اهداء می‌کنند.
مدیر کل سازمان زندان‌های استان تهران همچنین گفت: تاکنون هشتاد هزار بسته معیشتی بین خانواده زندانیان نیازمند توزیع شده، در حال حاضر نیز همزمان با شب‌های ماه مبارک رمضان این کمک‌ها بیشتر شده، اما باز پذیرای کمک‌های مردم نوعدوست هستیم تا خانواده‌ها در نبود سرپرست آسیب نبینند.
گفتنی است، طی دیدار با خانواده‌های زندانیان و دیگر مراجعان و نمازگزاران که ساعتی قبل از اذان مغرب و افطار برگزار شد، مدیر کل زندان‌های استان تهران به سوالات مطرح شده پاسخ داد و در خصوص مشکلات یا درخواست‌ها دستورات لازم را صادر کرد.
همچنین تولیت آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی (ع) در خصوص ایجاد دفتری جهت کمک به آزادی زندانیان نیازمند و حمایت از خانواده‌های آنان قول مساعد داد تا در آینده نزدیک این دفتر افتتاح شود. بیشتر بخوانید: دیدار مردمی مسئولان قضایی استان زنجان در مسجد حضرت علی اکبر اسلام آباد انجام شد
انتهای پیام / برچسب ها: حشمت الله حیات الغیب اداره کل زندان ها

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اداره کل زندان ها امامزادگان عینعلی و زینعلی مدیر کل زندان های استان زندان های استان تهران خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۱۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند

سید حجت الله موسوی قوام گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۳۱ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان با مبلغ ۵ میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان آزاد شده اند.  

وی افزود: ۶۵ درصد این مبلغ از محل کمک‌های مردمی و خیرن و بقیه این مبلغ از ستاد دیه کشور، بانک ها، صندوق تامین خسارت و ستاد دیه استان کرمان و اخذ رضایت شاکی بوده است.

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۴۷ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان به سر می‌برند، بیان داشت: از این تعداد، ۱۰۷ نفر بدهکار مهریه و ۱۲ نفر بدهکار نفقه، ۱۲۴ نفر بدهکار مالی و بقیه آن ها شبه تصادفات هستند که برای آزادی این تعداد، ۴۰ میلیارد تومان نیاز است تا این افراد به آغوش گرم خانواده برگردند.

وی گفت: از این تعداد موجودی زندانی جرائم غیر عمد، ۴۵ نفر ورودی امسال هستند، ۱۹۱ نفر ورودی سال ۱۴۰۲ و بقیه آن ها ورودی سال ۱۴۰۱ هستند که نیاز به فرهنگسازی در جامعه دارد و اولویت ستاد دیه برای آزادی این زندانیان ورودی سال‌های قبل است.

موسوی قوام با بیان اینکه بالاترین آمار موجودی زندانیان جرائم غیر عمد مربوط به زندان کرمان و کم‌ترین آن، مربوط به زندان شهربابک است، تصریح کرد: زندان کرمان با ۱۱۱ بیش‌ترین مددجو و شهربابک با ۴ نفر، کم‌ترین آمار موجودی زندانیان جرائم غیر عمد است.

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان تصریح کرد: طی ۲ماهه نخست امسال، ۲۶ جشن گلریزان داشته ایم که حدود ۳۰ میلیارد تومان تعهد خیران بوده است که تاکنون ۷۰ درصد آن وصول شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اختصاص ۴۱۹ میلیارد تومان برای رفع مسائل و مشکلات مراکز و واحد‌های قضایی هرمزگان
  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • آزادی ۱۵۵ زندانی از زندان های هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • تشکیل کارگروهی برای رفع مشکلات کارکنان قضایی و قضات هرمزگان
  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  • مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست
  • دادستان تهران به مشکلات جمعی از شهروندان رسیدگی کرد
  • تلاش دستگاه قضایی برای تحقق شعار سال
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند