Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به مناسبت روز جهانی قدس بیانیه ای صادر کرد.

این بیانیه به شرح ذیل است:

«سبحان الذی اسری بعبده لیلا من المسجد الحرام الی المسجد الاقصی الذی بارکنا حوله لنریه من ایاتنا انه هو السمیع البصیر» «آیه 1 سوره اسراء»

امروز دفاع از فلسطین دفاع از حقیقت است؛ حقیقتی بسیار گسترده تر از مسئله فلسطین و امروز مبارزه با رژیم صهیونیستی مبارزه با استکبار است مبارزه با نظام سلطه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)

معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) با تصمیم هوشمندانه و معجزه­گون خود در جهت ترسیم خطوط فکری و مبانی اعتقادی و فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی در 16 مرداد ماه 1358، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس نامگذاری و جمیع مسلمانان جهان را به اتحاد برای حمایت از مظلومان عالم به ویژه فلسطین مظلوم دعوت نموده و اعلام کردند روز قدس فقط روز فلسطین نیست؛ روز امت اسلامی است روز فریاد رسای  مسلمانان علیه سرطان کشنده صهیونیسم است که به جان امت اسلامی افتاده است.

تدبیر ماندگار و تاریخی امام راحل موجب بیداری اسلامی در جهان گردید که امیدواران به نصرت الهی، نهضت جهانی روز قدس را به فضل الهی هر سال باشکوه­تر و گسترده تر از سال قبل به عامل دلگرمی مردم مظلوم فلسطین و نماد مبارزه علیه اشغالگری و زورگویی و به شکست کشاندن نفشه های شوم رژیم اشغالگر قدس تبدیل نمودند.

هدف گذاری حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر محو رژیم غاصب اسرائیل از صفحه روزگار و پیش بینی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) مبنی بر از بین رفتن این رژیم غاصب و موقتی طی 25 سال آینده، یک هدف گذاری مبنایی، اصولی و دست یافتنی است. اینک تحولات داخلی در سرزمین های اشغالی، غزه، لبنان، سوریه، عراق و یمن همگی از روند حتمی نابودی این رژیم اشغالگر و غاصب خبر می دهند.

جبهه مقاومت اسلامی با الگوسازی مردمی خویش از سرداران شجاع و شهیدش همچون حاج قاسم سلیمانی و جمیع شهدای جبهه مقاومت، اسرائیل را روز به روز به تحقق هدف آرمانی حضرت امام(ره) نزدیکتر می کند.

سالهاست جهان از یک شرارت و منبع تولید توطئه و نیرنگ به نام رژیم جعلی صهیونیستی که از غصب و غارت و  آواره کردن ملتی مظلوم شروع کرده و قصد غلبه بر میراث معنوی و تمدن مسلمانان را دارد رنج می برد و آمریکای جنایتکار از اقدامات همه جانبه و ننگین این رژیم جعلی از هیچ حمایتی فروگذار نکرده و کمک به اجرای نقشه های شوم آن را یک اصل و سیاست کلی خود می داند.

ولی نه تنها بمب باران های وحشیانه و قتل عام و شکنجه  فلسطینیان بی دفاع و مظلوم، عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با تعدادی از دولت های سرسپرده و خائن کشورهای اسلامی، اعلام اجرای طرح معامله قرن و تعیین قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم غاصب، تلاش همه جانبه برای نابودی هویت ملی و تاریخی فلسطین، یهودی سازی سرزمین های اشغالی، بوجود آوردن فتنه داعش و تروریست های تکفیری به منظور ایجاد تفرفه بین امت اسلامی و ایجاد امنیت برای رژیم صهیونیستی، برخورد دوگانه غرب با سکوت رسانه ای و انحراف افکار عمومی در مقابل موضوع فلسطین و یمن و سایر کشورهایی که تحت ظلم قرار گرفته اند با هیاهوی رسانه ای در خصوص جنگ اوکراین و ... بدلیل مقاومت مردم مظلوم فلسطین و حمایت ملت های بیدار و نخبگان جهان اسلام به خصوص ملت آگاه و مسلمان ایران به رهبری زعیم عالیقدر حضرت امام خامنه ای            (مدظله العالی) هیچکدام به نتیجه مطلوب نرسیده و خللی بر تصمیم و فرآیند آزادسازی قدس شریف و فلسطین اشغالی بوجود نیامده است. بلکه امروز در مقابل سیستم پوسیده امنیتی و حفاظتی رژیم اشغالگر قدس تحولاتی در حال وقوع است که در طول 74 سال اشغالگری تاکنون مشاهده نشده است. از جمله دست یابی جوانان مبارز فلسطینی به سلاح های دوش پرتاب، بوجود آمدن جریان های جدید با خط و مشی مقاومت، انجام عملیات های مختلف و استشهادی و ناامن کننده در قلب رژیم صهیونیستی، پایان سیطره بالگردها و پهبادهای اسرائیلی در آسمان غزه با وجود موشک های دوش پرتاب، مبارزه جوانان انقلابی فلسطین به صورت رودرو و در داخل سرزمین های اشغالی با اشغالگران و حمایت و پشتیبانی ملت ها و آزادیخواهان جهان از این اقدامات.

این تحولات تاثیر شگرفی بر جنبش های اسلامی و مردمی در منطقه و جهان داشته و آمریکا را نسبت به پشتیبانی تمام عیار همانند سالهای قبل از این رژیم جعلی و موقتی صهیونیستی بی رغبت و ناامید کرده است.

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با پیروی از منویات امامین انقلاب اسلامی همگام با ملت بزرگ و انقلابی ایران اسلامی و سایر آزادیخواهان در سرتاسر عالم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز فلسطین و جبهه مقاومت در مقابل اسرائیل غاصب و استکبار جهانی، حمایت و همبستگی خود را از مردم مظلوم و رنج دیده فلسطین اعلام داشته و ضمن دعوت از مردم انقلابی و شهیدپرور ایران اسلامی در راهپیمایی روز جهانی قدس در سراسر کشور، انزجار و تنفر خود را از اقدامات جنایتکارانه رژیم جعلی، کودک کش و موقتی صهیونیست به نمایش گذاشته و با اندیشه های ناب حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) و رهبر حکیم و فرزانه حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) تجدید میثاق می نمائیم و با تاسی از رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی اعلام می داریم «تنها راه حل مساله فلسطین و برقراری آرامش و صلح پایدار، تداوم مبارزه و مقاومت در برابر اسرائیل غاصب و پایان دادن به اشغالگری و بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین و خانه های خویش و تعیین نظام آینده فلسطین بر اساس همه­‌پرسی همه ساکنین اصلی فلسطین می باشد.  

روابط عمومی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی

اردیبهشت ماه 1401

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فلسطین جمعیت ایثارگران رژیم صهیونیستی انقلاب اسلامی مدظله العالی حضرت امام رژیم جعلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۲۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساز و کار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل چگونه است؟

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: جلسه شورای امنیت سازمان ملل در مورد عضویت کامل فلسطین در این سازمان در ۱۵ آوریل برگزار شد. در این جلسه ۱۲ عضو شورا به عضویت فلسطین رای مثبت دادند و این تنها دولت آمریکا بود که با رای منفی خود مانع تصویب قطعنامه عضویت شد. این در حالی است که طبق موازین حقوق بین‌الملل از جمله حق تعیین سرنوشت، فلسطینی‌ها می‌توانند به عنوان یک دولت در جامعه بین‌المللی حضور داشته باشند و از امکانات آن نیز در چارچوب حقوق و تکالیف بین‌المللی دولت‌ها بهره‌مند شوند.

رسمیت حق تعیین سرنوشت فلسطینیان در ترتیبات نهادی بین‌المللی

از دهه ۱۹۷۰ میلادی حق تعیین سرنوشت در زمره قواعد حقوق بشر درآمد و در قلمرو داخلی کشورها نیز در ارزیابی مشروعیت حکومت‌ها بدان استناد می‌شود. حق تعیین سرنوشت عبارت است از حق کلیه مردم برای تعیین آینده سیاسی خود و تعقیب توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آزادانه. تعیین سرنوشت حقی است بنیادین که بدون آن سایر حقوق نمی توانند به طور کامل محقق شوند؛ تعیین سرنوشت فقط یک اصل نیست، بلکه مهمترین حق در حقوق بشر است و پیش شرط برای اعمال همه حقوق و آزادی های فردی است.

این حق در حقوق بین الملل، از جنبه‌های فردی و جمعی برخوردار است. به جنبه فردی در ماده ۲۵ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی اشاره شد و مواد اول و ۵۵ منشور ملل متحد نیز جنبه جمعی این حق را مورد تاکید قرار داده اند. بنابراین آنچه مردم فلسطین را از حق تعیین سرنوشت برخوردار کرده، ملت بودن آنان است.

مردم فلسطین هم تعلق خود را به یک ملت واحد و مستقل باور دارند و هم از ویژگی‌های عینی مشترک مانند تاریخ مشخص در سرزمینی معین با فرهنگی متمایز، حداقل از زمان تجزیه امپراتوری عثمانی برخوردارند. تعلق فلسطینیان به یک ملت واحد در منشور ملی فلسطین به صورت هویت فلسطینی و ملت عرب فلسطین و اینکه آنها شهروندان عربی هستند انعکاس یافته است. تعلق داشتن فلسطینیان به یک ملت مستقل و برخورداری از حق تعیین سرنوشت در میثاق جامعه ملل و قطعنامه‌های مجمع عمومی رسمیت یافته است.

در ۲۹ نوامبر ۲۰۱۲ میلادی مجمع عمومی سازمان ملل در قطعنامه ۱۹۶۷، با ۱۳۸ رای موافق و ۹ رای مخالف فلسطین را به صورت دوفاکتو به منزله کشور به رسمیت شناخت و موقعیت آن را از نهاد ناظر غیرعضو به دولت ناظر غیرعضو تغییر داد. حال آنکه هنوز سرزمین‌های فلسطینی در اشغال نظامی قرار داشتند. در نهایت مجمع عمومی در ۱۸ دسامبر ۲۰۱۴ میلادی با تصویب قطعنامه‌ای با ۱۸۰ رای موافق حق تشکیل کشور مستقل فلسطینی را به رسمیت شناخت و از همه کشورها خواست به کمک‌های خود برای عملی شدن سریع‌تر حق تعیین سرنوشت این مردم ادامه دهند. در قطعنامه‌ای دیگر نیز در ۱۹ دسامبر همان سال بر حاکمیت دائمی مردم فلسطین بر سرزمین اشغالی فلسطین از جمله بیت‌المقدس شرقی مجددا تاکید نمود.

سابقه پذیرش حق تعیین سرنوشت فلسطین توسط رژیم صهیونیستی

علاوه بر رویه‌های بین‌المللی، رژیم صهیونیستی نیز بارها در موافقت‌نامه‌ها درباره کرانه باختری و نوار غزه، حق مشروع ملت فلسطین در تعیین سرنوشت را پذیرفته است. در سال ۱۹۹۳ پس از به رسمیت شناخته شدن رژیم صهیونیستی توسط یاسر عرفات، نخست وزیر این رژیم نیز ساف را به عنوان نماینده مردم فلسطین به رسمیت شناخت. این موضع تل‌آویو در سال‌های بعد نیز تکرار شد. در سپتامبر ۱۹۹۳ به موجب اعلامیه اصول مربوط به ترتیبات دولت خودگردان موقت، این موجودیت به منزله شورای منتخب مردم فلسطین برای یک دوره گذار پنج ساله در نوار غزه و کرانه باختری ایجاد شد. افزایش صلاحیت‌های دولت خودگردان در موافقت‌نامه‌های بعدی صلح، مانند موافقت‌نامه وای‌ریور در سال ۱۹۹۸ و یادداشت تفاهم شرم‌الشیخ در سال ۱۹۹۹ شخصیت حقوقی بین‌المللی دولت خودگردان را به همراه آورد. تحولات بعدی در فلسطین به ویژه مقاومت مردم در برابر تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه نیز موید همین موضوع بود.

فرایند پذیرش عضویت در سازمان ملل

پذیرش در سازمان ملل متحد با توصیه شورای امنیت به مجمع عمومی و تصویب توسط مجمع عمومی صورت می‌گیرد. برای بررسی عضویت اعضای جدید، روش رای‌گیری در شورا به صورت اکثریت کیفی است که این روش باعث شده است تا اعضای دائم عملا از حق وتو برخوردار باشند. بررسی سابقه اعضای دائم شورا نشان می‌دهد که اتحاد جماهیر شوروی ۴۷ بار برای جلوگیری از عضویت ۱۶ کشور، متوسل به حق وتو شد. بر این اساس، در سال‌های ۱۹۵۱ تا ۱۹۵۴ سازمان ملل با یک بن بست مواجه بود. این موضوع در دو نوبت از سوی مجمع عمومی در دیوان بین‌المللی دادگستری مطرح شد. در دومین نظر مشورتی در مارس ۱۹۵۰ آمده است که مجمع عمومی نمی‌تواند دولتی را به عضویت بپذیرد مگر این که شورای امنیت درخواست عضویت آن دولت را پذیرفته باشد.

حمایت از رژیم صهیونیستی؛ اصلی‌ترین منفعت آمریکا

در این بین اصلی‌ترین منفعت سیاست خارجی آمریکا در دوره کنونی، حمایت همه‌جانبه از رژیم اشغالگر و بی‌توجهی به خواسته‌های فلسطینیان است. بعد از وتوی قطعنامه عضویت فلسطین، رابرت وود معاون نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل گفت: «ایالات متحده همچنان از راه‌حل دو دولتی به شدت حمایت می‌کند. این رای مخالفت با حق تشکیل کشور فلسطین را نشان نمی‌دهد، بلکه اذعانی است به این که این امر تنها از طریق مذاکرات مستقیم بین طرفین حاصل خواهد شد.» معنای دیگر این گذاره این است که فلسطینیان چه برای تشکیل دولت و چه برای عضویت در سازمان ملل باید شروط واشنگتن و تل‌آویو را بپذیرند. اگر بپذیریم که راه‌حل دو دولتی در سال ۱۹۷۴ توسط سازمان ملل ارائه شد و دولت‌های مختلف آمریکا نیز در مقاطع گوناگون آن را پذیرفته‌اند، اقدام آمریکا در وتوی عضویت کامل فلسطین چیزی جز یک اقدام سیاسی از جایگاه قدرت بزرگ نیست که هدف آن پذیرش شروطی است که آمریکا در معامله قرن مطرح کرد اعم از:

حاکمیت اسرائیل در ۳۰ درصد کرانه باختری از جمله رود اردن

خلع سلاح نوار غزه

الزام فلسطینیان به شناسایی رژیم صهیونیستی به عنوان دولت یهود

شهرک‌های صهیونیستی جزو خاک رژیم اشغالگر محسوب می‌شوند

کنترل امنیتی بخش اعظمی از کرانه باختری و گذرگاه‌ها توسط نیروهای رژیم صهیونیستی

فلسطینیان حق داشتن ارتش را ندارند

لغو تمام محدودیت‌های صهیونیستی در آینده و ...

نتیجه

فرایند تشکیل دولت مستقل فلسطین تاکنون تحولات مختلفی را پشت سر گذاشته؛ از جمله اینکه مجمع عمومی سازمان ملل به صورت دوفاکتو تشکیل دولت فلسطین را تایید کرده است. اولویت شورای امنیت و لزوم گذر از فرایند تصویب این شورا، به سدی محکم برای عضویت کامل دولت فلسطینی در سازمان ملل تبدیل شده است. سال‌هاست که شورای امنیت بیش از یک نهاد حقوقی، نهاد سیاسی محسوب می‌شود که مبنای عمل آن منافع اعضای دائم است. سازوکار داخلی شورا نیز که بر مبنای اکثریت کیفی است، آن را به ابزاری در میان ابزارهای متعدد آمریکا برای حمایت از منافع رژیم صهیونیستی تبدیل کرده است.

سجاد مرادی کلارده، پژوهشگر روابط بین‌الملل

کد خبر 6084211

دیگر خبرها

  • ساز و کار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل چگونه است؟
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • خاتمی: بازی با ایران بازی با دم شیر است / عملیات وعده صادق نشان داد که دوران موشک پایان نیافته است
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد اما در برابر این ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • بازی با ایران بازی با دم‌ شیر است/به‌زور کسی را بهشت نخواهیم برد اما مقابل ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • وعده صادق قدرت اشغالگران قدس را به زیر کشید