Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@04:14:39 GMT

مراجعه بیش از ۱۲ میلیون نفر به سامانه جامع مصوبات

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۲۴۶۸

مراجعه بیش از ۱۲ میلیون نفر به سامانه جامع مصوبات

به گزارش خبرنگار مهر، نشست مطبوعاتی پرویز سروری، رئیس شورای عالی استان‌ها به‌مناسبت روز ملی شوراها با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

سروری در این نشست ضمن گرامی‌داشت روز ملی شوراها گفت: شاکله اصلی نظام مردم پایه جمهوری اسلامی ایران بر تبلور شوراها شکل گرفته و از پایین‌ترین سطح جامعه تا بالاترین سطح، نمایندگان مردم تصمیم سازی و تصمیم گیری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی که از دل مردم برخاسته شبکه شوراهاست.

وی با بیان اینکه آنچه که امروز با آن مواجهیم استفاده حداقلی از این ظرفیت عظیم است، گفت: دلیل آن این است که سلسله توده شوراها نظام مند متولد نشده و شکل نگرفته و انسجام بخش نیست.

سروری اظهار کرد: قانون‌گذار اهداف بسیاری برای شکل گیری مشارکت مردم در امور خود تبیین کرده اما چون ساختاربندی نشده متأسفانه شاهد استفاده حداقلی از این ظرفیت عظیم هستیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها عنوان کرد: به دنبال این هستیم شکلی را که امروز در شورای عالی استان‌ها وجود داشته تغییر دهیم و شورای عالی استان‌ها به عنوان شورای فرادست نیاز به تحول جدی دارد.

وی افزود: این تحول از بالا تا پایین‌تر سطح شوراها باید شکل گیرد. با این نگاه تشریفاتی که به شورای عالی استان‌ها وجود دارد نمی‌توان هدف قانون گذار را محقق کرد.

سروری با بیان اینکه باید این نگاه را تغییر داد و رویکردها تغییر یابد تا عملکردهای کارا، مؤثر و در جهت حل معضلات مردم باشد، تصریح کرد: معتقدیم همه هسته‌های شورایی در کشور در اولین اقدام باید نظام مسائل، مشکلات و مطالبات مردم را احصا کنند و مبتنی بر اولویت بندی باید از طریق شوراها کارنامه ارائه شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها در ادامه اظهار کرد: ابتدا باید دولت، مجلس و قوه قضائیه در تعامل نزدیک، گسترده و فشرده هم افزایی فراگیر را ایجاد کنند تا بتوانیم نگاه حداقلی به شوراها را به نگاه حداکثری تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: خود نظام شورایی باید در درون خود دچار تغییر و تحول و جوشش و جنبش اجتماعی شود و به همین دلیل مشارکت دادن نظام شورایی یکی از اهداف اصلی است و با نگاه جمع سپاری و تلاش کنیم برای حل هر معضل کل نظام شورایی را مشارکت دهیم و به گونه‌ای حرکت کنیم تا از این استعداد عظیم استفاده حداکثری شود.

سروری خاطرنشان کرد: موضوعاتی مطالبه ملی است. مطالبات ملی را باید در دستور کار قرار دهیم. مثل کاهش صدور پروانه‌ها که به مطالبه ملی تبدیل شده است و مردم از این موضوع ناراحت هستند.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به فقدان شفافیت در صدور پروانه گفت: فرایندهای غلطی وجود دارد که با اصلاح آنها می‌توانیم کار را در کمترین زمان ممکن انجام دهیم. امروز شورای عالی استان‌ها باید این موضوع را در دست گیرد و با اصلاح فرایند ها کاهش صدور پروانه را ایجاد کند.

وی بیان کرد: کار سامانه جامع مصوبات شروع شده که یک سامانه کاملاً تخصصی است و در عرض چهار سال بیش از ۱۲ میلیون مراجعه کننده داشته است. از زمان شکل کسری بلیده تا الان تمامی مصوبات موجود را تجمیع کردیم و هر کارشناسی بخواهد در هر حوزه‌ای تمام مصوبات مربوط به یک موضوع را در یک جا داشته باشد که هدیه بزرگی به جامعه کارشناسی کشور بود.

سروری عنوان کرد: این سامانه سبب انتقال تجارب به همه قسمت‌های کشور می‌شود و همه می‌توانند سابقه مصوبات در کشور را در اختیار داشته باشند. به دنبال این هستیم در حدود شش ماه الی یک سال این سامانه بزرگ را تقدیم به جامعه شورایی و کارشناسی کشور کنیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها عنوان کرد: موضوع باغات، محیط زیست و آلودگی هوا موضوعات ملی و مهم است و برای حفظ فضای سبز کشور نیازمند وحدت رویه هستیم. در تصمیمات یا به حوزه‌های شخصی و یا به حوزه‌های عمومی تجاوز می‌کنیم.

وی بیان کرد: در شورای عالی استان‌ها دنبال این هستیم در این موضوعات را که بار ملی دارد از طریق مصوبات شورای عالی استان‌ها وحدت رویه ایجاد کنیم.

کد خبر 5476480

منبع: مهر

کلیدواژه: پرویز سروری شورای عالی استان ها قوه قضاییه مجلس شورای شهر تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران ماه رمضان 1401 آموزش و پرورش آلودگی هوا پلیس راهور شهر تهران قوه قضاییه ماه مبارك رمضان روز قدس علیرضا زاکانی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران حج تمتع شورای شهر رئیس شورای عالی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۲۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند

فرماندار شهرستان میرآباد گفت: شوراهای شهر نباید تنها شورای شهرداری باشند بلکه باید در تمام جنبه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی فعال باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسین خضری، امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در آئین تجلیل از شوراهای اسلامی شهر میرآباد اظهار کرد: خدمت کردن با عشق، اخلاص و بدون منت به مردم سرلوحه همه کارهای شوراها و مسئولان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا، مردمانی نظیر مردم این شهرستان وجود ندارد و لایق و شایسته بهترین خدمات هستند، افزود: خدمت کردن با عشق، اخلاص و بدون منت به مردم سرلوحه همه کارهای شوراها و مسئولان قرار گیرد.

فرماندار شهرستان میرآباد با اشاره به اینکه تأسیس نهاد مردمی شوراها یکی از برکات ارزشمند انقلاب اسلامی است تا مردم در فرآیند اداره امور جامعه نقش و مشارکت بیشتری داشته باشند، گفت: شوراهای اسلامی به عنوان نهادی برآمده از رأی مستقیم مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

خضری با تاکید به تعامل و مشارکت آگاهانه شوراهای اسلامی شهر و روستا با مسئولان اجرایی در شهرستان در جهت تحقق سیاست‌های دولت مردمی سیزدهم و گره‌گشائی از مشکلات مردم ادامه داد: تعامل سازنده به یقین راه‌گشا و بنیادین خواهد بود و می‌تواند زمینه را برای توسعه و پیشرفت شهرستان فراهم کند.

وی با تقدیر از اقدامات انجام شده در این دوره شورا نظیر آغاز احداث کمربندی، روکش آسفالت خیابان امام، ساماندهی پارک راهیان نور، زیباسازی شهر و نصب دوربین‌های پایشی گفت: امیدواریم در زمان باقیمانده کارهای نیمه‌تمام به اتمام برسد و پروژه‌های دیگری که ضروری است، شروع شود.

خضری خاطرنشان کرد: از اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاها می‌خواهیم که نسبت به نقش نظارتی خود به عنوان وظیفه اصلی اهتمام جدی داشته باشند و شوراهای شهر نباید تنها شورای شهرداری باشند، بلکه باید در تمام جنبه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی فعال باشند.

کد خبر 749039

دیگر خبرها

  • ابلاغ و اجرای طرح جامع نقش اساسی در رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه دارد
  • شوراهای فرادستی مشکل ساختاری دارند
  • اجرای قانون شوراها در توسعه تأثیرگذار است
  • مصوبات شوراها بر جذب سرمایه‌گذار معطوف شود
  • شوراها رکن مردم سالاری و از برکات نظام اسلامی هستند
  • راز عبور شورای شهر قشم از محدودیت منابع
  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند
  • شوراها از جمله مظاهر مشارکت مردم در حکمرانی است
  • نمرهِ عملکرد شورای شهر را مردم باید بدهند
  • پیگیری‌های شورای شهر موجب امیدآفرینی برای مردم شده است