Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه‌های مقاومت ملی و اسلامی فلسطین در نوار غزه تأکید کردند: در روز جهانی قدس، نیازمند وحدت میدانی و رزمی و آماده باش کامل گروه‌های مقاومت خصوصا شاخه‌های مسلح آن‌ها در دفاع از قدس و مسجد الاقصی هستیم.

به گزارش پایگاه اینترنتی خبری فلسطین الیوم، گروه‌های مقاومت ملی و اسلامی فلسطین در نوار غزه تأکید کردند: «روز جهانی قدس که مصادف با آخرین جمعه ماه رمضان است، در شرایطی برگزار می‌شود که مقدسات این شهر آماج حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی قرار گرفته است و نیازمند وحدت میدانی و رزمی و آماده باش کامل گروه‌های مقاومت خصوصا شاخه‌های مسلح آن‌ها در دفاع از قدس و مسجد الاقصی است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه‌های مقاومت ملی و اسلامی فلسطین در نوار غزه به مناسبت روز جهانی قدس تأکید کردند: پیام این روز به همه کشور‌های عربی و اسلامی آن است که از قدس و ساکنان آن و پایداری ساکنان قدس به ویژه با توجه به تهدیدات رژیم صهیونیستی و ادامه یورش‌های این رژیم به قدس و تقسیم زمانی و مکانی آن و تلاشهایش برای تصرف کامل این شهر حمایت کنند.

«اسماعیل رضوان» از مسئولان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به مناسبت روز جهانی قدس ضمن درود بر فلسطینی‌های مدافع مسجد الاقصی که با حضور خود در این مکان مقدس، نقشه‌های اشغالگران را برای اجرای مراسم‌های قربانی ناکام گذاشتند و بر عربیت و اسلامیت مسجد الاقصی و همچنین عربیت و اسلامیت قدس تأکید کردند، گفت: «قدس به عنوان نخستین قبله مسلمانان و محل معراج پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) پایتخت ابدی فلسطینی هاست».

اسماعیل رضوان به مناسبت روز جهانی قدس از جمهوری اسلامی ایران تجلیل کرد که امام خمینی (ره) بنیانگذار آن، روز جهانی قدس را روز تحقق وحدت اسلامی نامید تا به نسل‌های مسلمان نقش آنان را در دفاع از قدس و فلسطین یادآوری کند.

اسماعیل رضوان تأکید کرد: «ما می‌گوییم که قدس همواره مسئله مهم امت فلسطین است و از همه ملت‌های عرب و مسلمان می‌خواهیم از پایداری فلسطینی‌ها حمایت کنند».

رضوان خاطر نشان کرد: «از جامعه جهانی می‌خواهیم جنایات اشغالگران صهیونیست علیه ملت فلسطین را متوقف کنند و از فلسطینی‌ها خصوصا گروه‌های مقاومت می‌خواهیم به وحدت میدانی و مبارزاتی خود در دفاع از قدس و مسجد الاقصی ادامه دهند».

از سوی دیگر، «یوسف الحساینه» از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین تأکید کرد: «روز جهانی قدس روزی به یاد ماندنی است، روزی است که امام خمینی (قدس سره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با توجه به جایگاه دینی و سیاسی قدس در منطقه برای معطوف کردن توجه امت اسلامی و همه آزادگان جهان آن را اعلام کرد تا نشان دهد قدس، مقصد صحیح این امت است و امت اسلامی باید همه تلاش‌های خود را برای آزادسازی آن و همچنین مقابله با هجمه صهیونیست‌ها و غربی‌ها علیه فلسطین به عنوان مرکز منطقه عربی و اسلامی بکار گیرند».

این مسئول جهاد اسلامی خاطر نشان کرد: «ایران همچنان در این خط قرار دارد و همه امکانات سیاسی، نظامی و پشتیانی حقوقی و فنی خود را در اختیار ملت فلسطین قرار می‌دهد و در این راه ثابت قدم است و در هر مقطعی و در هر شرایطی از آرمان فلسطین حمایت می‌کند».

او افزود اعلام روز جهانی قدس توسط امام خمینی (ره) مهر تأییدی بر محوری بودن آرمان فلسطین برای ملت‌های عرب و مسلمان است و امت اسلامی بدون وحدت بر سر مسئله قدس و حمایت از آن نمی‌تواند روی پای خودش بایستد یا مستقل باشد.

همچنین، «عصام ابو دقه» از مسئولان جبهه دمکراتیک برای آزادی فلسطین تأکید کرد: «پیام روز جهانی قدس به همه کشور‌های عربی و اسلامی آن است که از قدس و ساکنانش و نیز از پایداری ساکنان قدس به ویژه با توجه به تهدیدات رژیم صهیونیستی و ادامه یورش‌های این رژیم به قدس و تقسیم زمانی و مکانی آن و تلاشهایش برای تصرف کامل این شهر حمایت کنند.

عصام ابو دقه با تجلیل از ایران و ملت و مقامات آن که این روز را کاملا گرامی می‌دارند، گفت: «ایرانی‌ها همواره کمک‌های مادی، معنوی و سیاسی خود را در اختیار ملت و مقاومت فلسطین قرار می‌دهند».

این مسئول جبهه دمکراتیک برای آزادی فلسطین با توجه به جایگاهی که قدس در قلب مسلمانان و فلسطینی‌ها به عنوان پایتخت کشور فلسطین و همچنین سمبل همه مسلمانان و مسیحیان دارد خواستار حمایت‌های بیشتر سیاسی و دیپلماتیک از آن شد تا دامنه درگیری‌ها با اشغالگران به خصوص در اطراف شهر قدس گسترش یابد.

در همین حال، «اسامه الحاج احمد» از مسئولان جبهه خلق برای آزادی فلسطین اعلام کرد: «در روز جهانی قدس از ملت ایران و مقامات این کشور که از مقاومت ملی فلسطین حمایت می‌کنند و در برابر اشغالگران صهیونیست و اعمال فشار‌های آمریکا ایستادگی می‌کنند، تجلیل می‌کنیم».

این مسئول جبهه خلق برای آزادی فلسطین گفت: «از ایستادگی و پایداری ملت ایران که در توافقنامه هسته‌ای پیروز خواهد شد استقبال می‌کنیم و این ایستادگی بیانگر به چالش طلبی و پایداری ملت و رهبران ایران است».

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی مسجدالاقصی مقاومت فلسطین برای آزادی فلسطین دفاع از قدس گروه های مقاومت اسلامی فلسطین روز جهانی قدس تأکید کردند مسجد الاقصی فلسطینی ها مقاومت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۲۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرض بیش از ۵۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد الاقصی+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه. اداره اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد در ششمین روز عید یهودی پسح تا این لحظه ۵۰۰ شهرک‌نشین اشغالگر صهیونیست به مسجد الاقصی تعرض کردند.

بنابراین گزارش، نظامیان صهیونیست از صبح امروز در راستای تسهیل تعرضات شهرک نشینان به مسجدالاقصی تدابیر امنیتی ویژه ای را به اجرا گذاشته اند.

گروه های فلسطینی نیز با صدور بیانیه هایی ضمن هشدار درباره پیامدهای تعرضات علیه مسجدالاقصی، از فلسطینیان خواسته اند با حضور گسترده در مسجدالاقصی مانع از اجرای مناسک تلمودی از جمله آوردن قربانی ها به مسجدالاقصی شوند.

کد خبر 6090734 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • ضربات جدید مقاومت فلسطین به نظامیان رژیم صهیونیستی
  • ضربه‌های جدید مقاومت فلسطین به نظامیان رژیم صهیونیستی
  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»
  • داستان فلسطین آنقدر جذاب است که نیازی به تخیل ندارد
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • تعرض بیش از ۵۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد الاقصی+ فیلم
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • دیدار مهم سران گروه‌های مقاومت فلسطین
  • هشدار حماس درباره توطئه‌های صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی