Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@12:43:42 GMT

اتهام جاسوسی و تلاش برای براندازی به ارتش فرانسه

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۲۵۲۰

اتهام جاسوسی و تلاش برای براندازی به ارتش فرانسه

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از فرانس ۲۴، اخبار مربوطه حول فیلم جدید منتشر شده‌ای از سوی ارتش فرانسه در پایگاهی به نام گوسی است. در این پایگاه به ادعای ارتش فرانسه، نیروهای طرفدار روسیه در حال دفن اجساد سربازانی با شن و ماسه هستند تا نیروهایی فرانسوی که به تازگی پایگاه را ترک کرده‌اند را متهم به ارتکاب جنایت جنگی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرانسه و ایالات متحده پرسنل شرکت امنیتی واگنر مرتبط با کرملین که در مالی مستقر هستند را متهم کرده‌اند. حکومت نظامی ادعا می‌کند، روس‌ها فقط مربیان نظامی هستند که هدف‌شان کمک به برقراری نظم است.

از طرفی، اوایل روز سه شنبه ارتش مالی خبر از تحقیقاتی درباره گور دسته جمعی کشف شده در پایگاه گوسی را داده است.

ارتش مالی همچنین فرانسه را به جاسوسی و تلاش برای زیر سوال بردن اعتبار نیروهای مالی با فیلمبرداری کردن توسط پهپاد و انتشار آن  متهم کرد.

عبدالله مایگا سخنگوی دولت گفته است که ارتش فرانسه علاوه بر جاسوسی با انتشار تصاویر نادرست و اتهام‌زنی به نیروی‌های مالی و اتهام کشتار غیر نظامیان به آنها، درصدد براندازی حکومت نظامی بوده است.

اما متعاقب جنگ در اوکراین و نزدیکی حکومت نظامی مالی با کرملین و عدم امکان ارتباط مناسب نیروهای فرانسوی با حکومت نظامی، این نیروها درحال ترک  خاک مالی هستند.

کد خبر 672715 برچسب‌ها کودتا روسیه فرانسه آفریقا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کودتا روسیه فرانسه آفریقا حکومت نظامی ارتش فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۲۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لِبِدف» هماهنگ‌کننده عملیات‌های مخفی ارتش روسیه در منطقه نیکولایف اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه بامداد امروز یکشنبه یک کارخانه کشتی‌سازی و هتلِ محل اقامت مزدوران انگلیسی‌زبان ا رتش اوکراین را هدف قرار دادند.

لِبِدف دراین‌باره گفت: ساکنان نیکولایف گزارش دادند که انفجارهایی را در کارخانه۶۱ و مناطق پیرامون آن شنیده‌اند؛ جایی که تفنگداران دریایی ارتش اوکراین در آن ساکن بودند؛ قایق‌های بدون سرنشین نیز در این منطقه مونتاژ می‌شدند.

وی اشاره نکرد که در این حمله موشکی چند نفر از مزدوران ارتش اوکراین کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه دیروز شنبه نیز پ در گزارش روزانه خود اعلام کرد که واحدهای بخش غرب نیروهای مسلح روسیه ۹ حمله ارتش اوکراین را دفع کردند. واحدهای یگان جنوب روسیه، دو منطقه جدید در دونتسک را آزاد کردند و موفق به بهبود مواضع خود در این محور شدند.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، در درگیری در محور غرب، ارتش اوکراین بیش از ۲۵۵ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که واحدهای شرق نیروهای مسلح روسیه، با بهبود موضع نظامی خود در این منطقه دو تانک ارتش اوکراین را نیز منهدم کردند. اوکراین حدود ۸۲۵ نیروی نظامی خود را از دست داد

کد خبر 6090540

دیگر خبرها

  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • روز حسابرسی نزدیک است: ترس و لرز در منچسترسیتی!‏
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • حمله به مقر صلیب سرخ در غزه/ مقرهای فرماندهی و جاسوسی اشغالگران هدف حملات مقاومت
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • کمین ترکیبی حزب الله لبنان برای کاروان نظامی صهیونیست‌ها در کفرشوبا