Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز گفت: اخیراً زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که برخی نمایندگان استان در مجلس، به دنبال انتصاب نفرات و نیرو‌های نزدیک به‌خود در دستگاه‌های اجرایی هستند.

به گزارش خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، مسئولان و اعضای تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی با حجت الاسلام آل هاشم نماینده، ولی فقیه در استان، دیدار و دیدگاه‌های خود را در خصوص مسائل مختلف کشور، استان و تبریز مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این دیدار محمد حسین پارسا، دبیرجامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز گفت: در ابتدای امر بدون تعارف عرض می‌کنم که حقاً و انصافا عملکرد مجموعه‌ی دولت با وجود مشکلات فراوان از لحظه شروع بکار تاکنون امیدوارکننده بوده است؛ هرچند انتقادات اساسی در برخی موارد وارد است.

پارسا افزود: همواره رضایت مردم از هر دولت و حکومتی در گرو سرعت و کیفیت محقق نمودن شعار‌ها و وعده‌هایش بوده‌است، و این دولت نیز از این قاعده مستثنی نیست!


باید از ظرفیت جوانان پر انرژی و متعهد گام دومی بهر برد


دبیرجامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز بیان‌کرد: آحاد مختلف مردم متعقدند که پاشنه آشیل دولت، انتصاباتش هست و خواهد بود. عدم بکارگیری مسببان وضع موجود، وعده و شعاری است که ریاست جمهور چه قبل و چه بعد از انتخابات به کرّات تکرار کرده‌اند؛ اما چیزی که در واقع با آن روبرو هستیم، روند کُند انتصابات، بکارگیری مدیران بحران‌زای دولت قبل و حضور آقایان همیشه مدیر در پشت میز‌های مختلف بوده‌است؛ در حالی که می‌توان و باید از ظرفیت جوانان پر انرژی، متخصص و متعهد گام دومی در این عرصه بهره‌برد، امروز شاهد آن هستیم که تقریبا همه بخشداری‌های استان که جزو ابتدایی‌ترین سطوح ارتباط مردم و حکومت هستند، بدون تغییر مانده‌اند.

وی ادامه داد: اخیراً زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که برخی نمایندگان استان در مجلس، به دنبال انتصاب نفرات و نیرو‌های نزدیک به‌خود در دستگاه‌های اجرایی هستند؛ بله در این امر شکی نیست که باید از نیرو‌های توانمند و انقلابی استفاده کرد، لیکن باید به تمام ظرفیت و توانمندی نیرو‌های انقلاب توجه نمود نه قشری خاص!

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: مشورت نمایندگان قابل قبول است، اما ورود در امور اجرایی و تلاش برای انتصاب نزدیکان و منسوبین، با امر امام رهبر انقلاب در مغایرت است. پس در برابر زیاده خواهی‌ها و ورود نابجای برخی پدرخوانده‌های خودخوانده با قدرت و صلابت ایستادگی کنید که جوانان گام دومی در کنار شما هستند.

پارسا تصریح کرد: بهره گیری از نخبگان و صاحب نظران هست. واژه‌ تولید دانش‌بنیان در شعار سال ناظر به همین دانشجویان، دانشگاهیان، صاحب‌نظران و متخصصان است. شکر این نعمتِ استعداد‌ها و ظرفیت‌ها با کمک گرفتن از آن‌ها به جای آورده می‌شود! اما مشورت، گزینشی نباشد و ساختار، پرورش دهنده‌ی پارتی بازی و شهرت طلبی نباشد، مردم با همه نوع پوشش و فکر خودشان را تاثیرگذار در امور کشور بدانند.

دبیرجامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز تاکید کرد: سردار خرم عزیز! گاه دشمن در قامت داعش ظاهر می‌شود و باید در سوریه و عراق به مقابله با آن پرداخت؛ اما دشمن، چه بسا خطرناک‌تر در قامت مافیا با نقاب شهروند ظاهر می‌شود و تا چشم برهم بزنیم، باید در گوشه کنار‌های شهرِ خودمان بجنگیم. یادتان هست زمانی را که تبریز و آذربایجان شرقی، قطب اقتصادی و جزو پررونق‌ترین شهر‌ها و استان‌های کشور بود؟! آیا ریشه‌ی این عقب ماندگی‌ها در قدرت گرفتن مافیا‌ها نیست؟!

وی در ادامه گفت: مگر غیر این است که باید مجموعه‌ی استانداری و نمایندگان مجلس دوشادوش یکدیگر در جهت مطالبه‌ی توازن و عدالت تقسیم منابع بین‌استان‌ها همت جدی کنند؟! پس چرا از نظر مقامات عالی‌رتبه‌ی دولت، استان آذربایجان شرقی باید چشم خود را بر منابع ملی (که برخواسته از همین خاک زرخیز هست)، ببنند، ولی سایر استان‌ها از همین منابع، هزار هزار میلیارد دریافت نمایند؟! مردم استان سال‌هاست خاک پروژه‌های عمرانی معطل بودجه ملی را می‌خورند

این فعال دانشجویی بیان کرد: داعیه دار فرهنگ هر جامعه باید نهاد تعلیم و تربیت آن جامعه باشد؛ تعلیم و تربیت شرافت ماست، ضامن آینده‌ی ماست. مسئولان برای مردم نه، اگر دلتان برای آینده‌ی فرزندان خودتان می‌سوزد، برای آموزش و پرورش کاری کنید. (حاج آقای آل هاشم، جناب استاندار و، حواشی‌مربوط به آموزش و پرورش استان همه را کلافه کرده است، لطفا هرچه سریع‌تر چاره‌ای بیاندیشید) درد بزرگی‌است که امروز برای برخی پست‌های سازمانی نیروی متعهد و متخصص نداریم، اگر امروز نیروسازی و مدیر پروری نکنیم، برای فردا وضعیت به مراتب بدتر از این خواهد شد.

پارسا اظهار داشت: کسانی که در دولت قبلی و دولت اصلاحات، پرونده‌ی اصلاحاتی برا خودشان طراحی می‌کردند که چیزی برای‌شان برسد. حال با یک چفیه انداختن می‌خواهند انقلابی شوند و گویا نقش جدیدشان مسئولان امر را دچار خطای محاسباتی کرده است.


مسئولان صدای کارگران را بشنوند


وی یادآور شد: مگر امام صادق علیه السلام نفرمودند:پیش از آن که عرق کارگران خشک شود، مزدشان را بپرداز؟! حال شاهد این هستیم که هر از گاهی کارگران مجموعه‌های تولیدی و صنعتی در استان در مورد حق و حقوق‌شان اعتراض به حق می‌کنند. از مسئولان استدعا داریم صدای کارگران را بشنوند، به کارگران بها بدهند. کارگران قشر زحمت کش و موتور پیشران چرخه تولید هستند. باید طوری برنامه ریزی شود که کارگران در کارشان امنیت شغلی را به عینه لمس کنند. حقیقتا تبعیض در حق این عزیزان، برکت بقیه کار‌ها را هم می‌زداید.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: یکی از مسایل مهم و حیاطی برای استان که در سال‌های اخیر اهمیت بیشتری یافته است محیط زیست و ابعاد مختلف آن است. خواسته یا ناخواسته در دوره قبل مدیریت محیط زیست استان، آسیب‌های جدی در اثر سوء نظارت بر منابع، حادث گشته است. خشکی دریاچه ارومیه، تالاب قوری گل، آلودگی بی‌وقفه هوای شهر تبریز و موارد دیگر نمونه‌ای از این مسائل است. متاسفانه شاهدیم که فعالیت‌های کشاورزی و صنعتی بدون توجه به رویکرد‌های آمایش سرزمین و توان محیطی مناطق و صرفا بنا بر تشخیص مدیران و نظر شخصی انجام می‌شود که نتیجه آن در بلند مدت تخریب اکوسیستم‌های طبیعی و منابع حیاتی به ویژه آب شده است. مگر از مخاطرات زیست محیطی خشک شدن دریاچه ارومیه باخبر نیستیم که اینقدر راحت دست روی دست گذاشته‌ایم؟!

دبیرجامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز تصریح کرد: دبیر نمایندگان مجلس؛ نظارت بر عملکرد دولت را جدی بگیرید و در برابر کم‌کاری‌ها و ناامید کردن مردم با قاطعیت برخورد کنید. این‌طور نشود که وزرای حس امنیت در برابر استیضاح و سوال را از مجلسِ جریان همسو داشته باشند!

وی گفت: وزیر صمت از زمان تصدی پست وزارت، مدام گفته‌اند از فلان ماه قیمت خودرو کاهش خواهد یافت، قرعه کشی حذف خواهد شد و ... عملا هیچ کدام عملی نشده که هیچ، خودروی بی‌کیفیت تولیدی نیز روز به روز قیمتش افزایش هم پیدا کرده است!

این فعال دانشجویی یادآور شد: وزیر ارتباطات خلاف وعده ریاست جمهور، دَم از قیمت‌های نجومی برای اینترنتی که روز به روز از پهنای باند و کیفیت آن کاسته می‌شود، میزند؛ و یا وزیر جهاد کشاورزی می‌گویند گوشت و مرغ و... قیمت مشخصی خواهد داشت، اما در عمل و نتیجه، مردم عکس آن را می‌بینند و با قیمت‌های صعودی مواجه می‌شوند!

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جامعه اسلامی دانشجویان نماینده ولی فقیه آذربایجان شرقی دانشگاه تبریز فعال دانشجویی آذربایجان شرقی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۲۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انحراف مینی بوس در تبریز هشت نفر را راهی بیمارستان کرد

سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی از انحراف یک دستگاه مینی بوس در اتوبان پبامبر اعظم(ص) بعد از عوارضی بستان آباد به سمت تبریز خبر داد و مصدومیت هشت نفر از مسافران آن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، وحید شادی نیا عصر امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در گفتگو با خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: این حادثه ظهر امروز به مرکز ارتباطات اورژانس استان اعلام و چهار دستگاه آمبولانس اورژانس به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: چهار نفر از مصدومان بعد از انجام اقدامات اولیه درمانی به بیمارستان بستان آباد و چهار نفر از آنها به بیمارستان امام رضا (ع) تبریز منتقل شدند.

رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه این مینی بوس از مسیر منحرف شده و به تل خاک برخورد کرده است، گفت: سرنشینان مینی بوس حادثه دیده هواداران تیم فوتبال تراکتورسازی بودند که برای تماشای دیدار امروز این تیم با استقلال قصد حضور در ورزشگاه یادگار امام را داشتند.

سرهنگ حبیب آبراهه خاطرنشان کرد: به خاطر پیشگیری از حوادث احتمالی و کاهش بار ترافیک اتوبان شهید کسایی تبریز از ساعت ۱۸ تا ۲۰ امروز تردد وسایل نقلیه در این اتوبان ممنوع است.

کد خبر 749856

دیگر خبرها

  • واریز ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به دهیاریهای آذربایجان شرقی
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • تصادف در محور اهر-تبریز ۹ نفر را روانه بیمارستان کرد
  • لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • وقوع سیل در برخی مناطق آذربایجان شرقی
  • قهرمانی تیم درناباطری تبریز در مسابقات والیبال ساحلی مراغه
  • آغاز بهسازی آسفالت آزادراه تبریز – زنجان
  • بهسازی آسفالت آزادراه تبریز زنجان آغاز شد
  • گشایش نمایشگاه بین المللی ابزار و یراق آلات ساختمانی در تبریز
  • انحراف مینی بوس در تبریز هشت نفر را راهی بیمارستان کرد