Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@13:01:50 GMT

شهدا وابستگی به جریان های سیاسی نداشتند

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۲۷۲۵

شهدا وابستگی به جریان های سیاسی نداشتند

به گزارش خبرگزاری مهر، سرتیپ دوم پاسدار سعید کوشکی جهرمی در دومین روز از بزرگداشت هفته کارگر در مراسم تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای قشر کارگری، گفت: در روزهای باقیمانده از ماه مبارک رمضان از خداوند توفیق بهره‌مندی بیشتر از برکات این ماه و توفیق خدمت به شهدا را مسالت دارم و خدا را شاکرم که امروز و در هفته کارگر فرصت بازدید از مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان و تجلیل از خانواده شهدای کارگر نصیب ما و مدیران جامعه کارگری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس خاطرنشان کرد: خدای را شاکرم و افتخار می‌کنم که با حضور در این محیط بار دیگر و از نزدیک توفیق خدمتگزاری به خانواده شهدا نصیبمان شد و امیدوارم خدا در این فرصت ما را از شفاعت شهدا یا شهادت بهره‌مند گرداند، زیرا شهدا جان دادند و تمام هستی خود را در طبق اخلاص نهادند و نشان والای «بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» نصیبشان گشت و به همین سبب نزد خدا ابرو و اعتبار دارند و اگر در مسیر شهدا حرکت کنیم شفیع ما خواهند شد.

او با اشاره به اینکه گاهی حین مرور خاطراتی از شهدا سرکلاس‌های درس دانشگاه به شهدای شاخصی برمی‌خوریم که سرگذشتی شنیدنی دارند به شهید برونسی اشاره کرد و افزود: این شهید شاخص حوزه کارگری کشور، استاد بنای کارگری بود که نامش برای همیشه در تاریخ دفاع مقدس ماندگار شد.

کوشکی در ادامه با اشاره به اینکه بیشتر شهدا از خانواده کارگر هستند چون نان حلال خورده و روزی حلال به دست آورده‌اند، یادآور شد: سردار سرتیپ پاسدار «محمد جعفر اسدی» فرمانده لشکر ۳۳ المهدی (ع) در دوران دفاع مقدس نیز قبل از حضور در جبهه جنگ استاد بنا بود و اکثر شهدا خود یا خانواده‌شان کارگر بوده و هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس تصریح کرد: اینکه در دیدار با مسئولین تاکید می‌داریم که با شهدا تجدید میثاق کنند به معنای نیاز شهدا به آنها نیست، زیرا شهدا دارا هستند و نزد خدا روزی می‌برند و خدا آنها را بی نیاز از ما قرار داده و حتی هیچ نیازی به اینکه از آنها یاد ببریم ندارند اما همین بازدید از موزه دفاع مقدس و سرکشی از خانواده‌های شهدا که حدود ۳۰ درصد آنها هنوز زنده هستند اثرات و برکات زیادی در زندگی خود ما دارد.

کوشکی عنوان کرد: توصیه من به مدیران مرتبط با حوزه کار و کارگری این است که در این هفته به صورت نمادین و در تمام سال به صورت واقعی به خواسته‌های این قشر خدوم جامعه، جامه عمل بپوشانند و اینگونه نباشد که وقتی دولت وظیفه خود را در قبال این قشر انجام می‌دهد و حقوق آنها را اندکی افزایش می‌دهد صدای عده‌ای در بیاید.

او افزود: شهدا متعلق به هیچ جریان سیاسی از این جناح و آن جناح نیستند و تنها به خدا تعلق دارند و اگر وجهه خوب و عزت و آبرویی فراوان نزد خدا دارند مرهون لطف الهی است.

کوشکی همچنین در ادامه ضمن تاکید مجدد بر اینکه افتخار ما نوکری و خدمتگزاری به شهدا به خصوص شهدای گمنام است که شمع عالم بشریت هستند به مدیران حوزه کار استان، گفت: من هرگاه در امورات روزمره یا کاری خود کارم گره می‌خورد به زیارت شهدا می‌روم و گره از کارم گشوده می‌شود؛ لذا شما نیز سعی کنید اردوهای فرهنگی و بازدید بگذارید و مجموعه‌تان را علاوه با قران با شهدا نیز مأنوس کنید.

همچنین در این مراسم از خانواده برخی از شهدای کارگر فارس از جمله؛ شهید زراعت پیشه، شهید قاسم سحرآمیز، شهید علیرضا مرادی، شهید حسن ترابی، شهید اسحاق موسوی، شهید علی فرامرزی، شهید مسلم ستایشگر، شهید احمد خانچی، شهید محمدحسن کیشایی، شهید کرم عزیزی، شهید زیاد داورپناه، شهید محمد علی هاشم پور، شهید اسماعیل روشن ضمیر، شهید علی اکبر سعیدی تقدیر و تجلیل شد.

کد خبر 5476512

منبع: مهر

کلیدواژه: سعيد كوشكي یادواره شهدا بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ماه رمضان 1401 بوشهر شب قدر کرمانشاه ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه آمار کرونا راهپیمایی روز قدس ماه مبارك رمضان شب احیا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بارش باران خراسان رضوی شهادت حضرت علی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۲۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در مسیر شهدا ثابت قدم باشیم

استاندار ایلام گفت: شهدا از ما انتظار خدمت‌گذاری به مردم دارند و باید در این مسیر ثابت‌قدم باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، حسن بهرام‌نیا امروز _ شنبه پانزدهم اردیبهشت_ هم‌زمان با سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع)، در دیدار با خانواده شهید تازه‌تفحص شده دوران دفاع مقدس «محمدشفیع فیضی‌زاده» اظهار کرد: هر چه داریم از برکت وجود شهدا است و شهدا از ما انتظار خدمت‌گذاری به مردم دارند و باید در این مسیر ثابت‌قدم باشیم.

وی افزود: شهدا رستگار شدند و نزد پروردگار متعال روزی دارند، این شهید والامقام، برای کشور، استان ایلام و خانواده فیضی‌زاده افتخاری بزرگ است.

استاندار ایلام اضافه کرد: بعد از ۴۱ سال پیکر این شهید والامقام تفحص شد و این خانواده چشم به راه نیستند، خانواده شهدا صاحب اصلی این نظام هستند و باید همواره قدردان آنها باشیم.

بهرام‌نیا با بیان این‌که شهید فیضی‌زاده مظهر ایثار و فداکاری است، گفت: این شهید بزرگوار در مقطع جوانی از مادیات دنیا گذشت و برای دفاع از خاک این کشور در میدان حق علیه باطل به درجه رفیع شهادت رسید.

کد خبر 750470

دیگر خبرها

  • در مسیر شهدا ثابت قدم باشیم
  • حضور استاندار ایلام در منزل شهید تازه‌تفحص‌شده دوران دفاع مقدس
  • برگزاری مراسم سالگرد پدر ۴ شهید دفاع مقدس در مبارکه
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده فردا در اصفهان
  • پیکر شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال وارد بوشهر شد
  • ورود پیکر شهید دفاع مقدس به بوشهر پس از ۴۰ سال
  • فیلم| بازگشت پیکر شهید دفاع مقدس پس از ۳۷ سال انتظار به آغوش خانواده
  • شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال
  • استقبال از ۲ شهید گمنام در فرودگاه کرمان
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس