Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اسماعیلی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درخصوص دغدغه‌های معیشتی هنرمندان و ماجرای رضا رویگری، گفت: ما دو ساختار در وزارت فرهنگ برای حمایت از پیشکسوتان داریم؛ یکی صندوق اعتباری هنرمندان است که حدود ۹۰ هزار عضو دارد. سه بسته حمایتی در قالب این صندوق از هنرمندان داریم که آخرین بسته آن را قبل از عید فطر به حسابشان واریز می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اسماعیلی تاکید کرد: هزینه بیمه تکمیلی بسیاری از هنرمندان را ما می‌دهیم. بسیاری از بسته‌های حمایتی از هنرمندان را رسانه‌ای نمی‌کنیم، زیرا نمی‌خواهیم عزت نفس آنها دچار خدشه شود.

وی تاکید کرد: ما یک ساختاری هم در وزارت فرهنگ برای هنرمندان پیشکسوت داریم که نزدیک به هزار عضو دارد. این هنرمندان کسانی هستند که درجه یک هنری دارند و ما به صورت ماهانه به آنها حقوق ویژه‌ای می‌دهیم. در دیدار اخیر رئیس‌جمهور با هنرمندان برخی اظهار کردند که باید این موضوع تقویت شود که رئیس‌جمهور دستور آن را داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به موضوع مسکن هنرمندان، تاکید کرد: سطح زندگی هنرمندان سطح بالایی است، بنابراین توقعات آنها نیز بالاتر است. ما در دولت شاید نتوانیم همه این توقعات را برآورده کنیم.

اسماعیلی تصریح کرد: با وزیر راه و شهرسازی تفاهم‌نامه‌ای امضا خواهیم کرد تا به صورت ویژه از هنرمندان پیشکسوت در حوزه مسکن حمایت کنیم.

وی به ماجرای رضا رویگری اشاره کرد و گفت: ما سال گذشته در جشنواره تئاتر فجر تقدیر ویژه ای از وی کردیم. ما به اختلافات داخلی این عزیران کاری نداریم و باید از آنها حمایت کنیم. بنده روز گذشته مدیرعامل صندوق اعتباری هنر را نزد وی فرستادم و مسائل و مشکلات وی را حل خواهیم کرد. در چند ماه گذشته از بسیاری از هنرمندان حمایت‌های ویژه ای شده است اما ما آنها را رسانه‌ای نکردیم.

اسماعیلی در پاسخ به سوالی درخصوص طرح مجلس با عنوان صندوق اقتصاد و هنر گفت: در جریان این طرح نیستم چراکه فعلاً درحد یک ایده است. ما چنین صندوقی داریم و دوستان مجلس کمک کنند تا اعتبارات این صندوق قوی‌تر شود. امروز هنرمندی نیست که درخواست دهد و ما او را عضو صندوق اعتباری هنر نکنیم. ما در صندوق اعتباری هنر فعالان رسانه‌ای و قرآنی را هم عضو کردیم. حدود ۹ هزار فعال قرآنی هم عضو این صندوق هستند.

کد خبر 5476513 طیبه بیات

منبع: مهر

کلیدواژه: رئیس جمهور جشنواره تئاتر فجر محمد مهدی اسماعیلی مجلس شورای اسلامی محمد مخبر افغانستان جمهوری اسلامی ایران حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی آیت الله جوادی آملی هیئت دولت ایران سیدابراهیم رئیسی محمد باقر قالیباف پیام تسلیت علی بهادری جهرمی رئیس جمهور ایالات متحده امریکا صندوق اعتباری هنر رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۲۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف یارانه کتاب، امسال ۸۰۰ هزار تومان است

آفتاب‌‌نیوز :

محمد خلج، مدیر کمیته اداری و مالی سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب گفت: معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای سیاست‌های ترویج کتاب و کتابخوانی و حمایت از نشر کشور، اقدام به توزیع یارانه اعتباری خرید سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای اعضای هیأت علمی، دانشجویان و طلاب سراسر کشور می‌کند. 

وی با اشاره به سقف یارانه اعتباری خرید کتاب ویژه دانشجویان، طلاب و اعضای هیأت علمی گفت: سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب۷۰۰هزار تومان است که از این مقدار۴۲۰هزار تومان سهم مشارکت دانشجویان و طلاب بوده و ۲۸۰هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. همچنین سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیأت علمی ۸۰۰هزار تومان است که از این مقدار معادل ۴۰۰هزار تومان سهم عضو هیأت علمی و ۴۰۰هزار تومان نیز برعهده معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

مدیر کمیته اداری و مالی ادامه داد: یارانه اعتباری خرید کتاب (بُن کتاب) صرفا در بخش مجازی سی وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران قابل استفاده است و به‌صورت «اعتبار خرید» به کد ملی متقاضیان اختصاص پیدا می‌کند. برای دریافت این یارانه در هنگام درخواست نیازی به واریز وجه نیست و یارانه اختصاصی در زمان خرید کتاب محاسبه و کسر خواهد شد.

محمد خلج در پایان گفت: اعضای هیأت علمی، دانشجویان و طلاب سراسر کشور در صورتی که اطلاعاتشان از سوی مراکز ذیربط (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه‌های غیرانتفاعی، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور و ...) به ستاد نمایشگاه ارسال شده باشد، می‌توانند ۳ روز قبل از آغاز سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران (از ۱۶اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به نشانی اینترنتی ketab.ir مراجعه کنند و پس از ثبت‌نام ـ ورود به سامانه نمایشگاه مجازی کتاب در قسمت پروفایل، درخواست خود را برای دریافت یارانه اعتباری ثبت کنند.

سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • اعطای بسته حمایتی یک میلیارد تومانی به ۱۰۰ استاد منتخب شاگردپرور
  • اعطای بسته حمایتی معاونت علمی به یکصد استاد منتخب
  • میزان بن کتاب دانشجویان اعلام شد
  • سقف یارانه کتاب، امسال ۸۰۰ هزار تومان است
  • رفع کمبودهای اعتباری اردبیل از محل مولدسازی
  • پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری
  • خریداری ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین
  • هنرمندان صنایع دستی در اکسپو ۲۰۲۴/ حضور فارس با بسته‌های گردشگری
  • بازدید مدیران صدای رسانه ملی از طرحهای عمرانی حرم رضوی
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا