Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@16:42:29 GMT

توزیع تخم نوغان بین نوغانداران گیلانی در ۱۱ مرکز آغاز شد

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۲۸۳۹

توزیع تخم نوغان بین نوغانداران گیلانی در ۱۱ مرکز آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، عدیل سروی زرگر پیش از ظهر چهارشنبه در گفتگو با رسانه با اشاره به آغاز توزیع تخم نوغان در استان گیلان، اظهار کرد: توزیع جعبه‌های تخم نوغان از امروز در ۱۱ مرکز از صبح امروز آغاز شده است.

وی ادامه داد: مراکز پیش بینی شده برای توزیع تخم‌های نوغان در شهرستان‌های رشت، لاهیجان، آستانه اشرفیه، لنگرود، بندرانزلی، رشت، فومن، شفت و صومعه سرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدیل سروی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان توزیع شده است، گفت: بر اساس پیش بینی‌ها و با توجه به استقبال خوب نوغان داران در سال گذشته امسال ۱۶ هزار جعبه تخم نوغان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به پیش بینی تولید ۵۹۰ تن پیله تر ابریشم برای امسال، ادامه داد: در سال گذشته قیمت توافقی خرید پیله تر ابریشم ۱۷۰ هزار تومان بود که پیش بینی می‌شود امسال این مبلغ به ۲۰۰ هزار تومان برسد.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری گیلان اضافه کرد: در سایر شهرستان‌های کشاورزان می‌توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان خود اقدام به خرید تخم نوغان کنند.

وی به قیمت خرید هر جعبه تخم نوغان اشاره و اضافه کرد: نوغانداران می‌توانند هر جعبه تخم نوغان را به ارزش ۱۵ هزار تومان خریداری کنند.

عدیل سروی افزود: از هر جعبه تخم نوغان ۳۷ کیلوگرم نوغان‌تر برداشت شده و از هر ۶ کیلوگرم پیله‌تر پس از فرآوری یک کیلوگرم نخ ابریشم خام به دست می‌آید.

وی اضافه کرد: در سال گذشته ۵۵۰ تن پیله تر ابریشم برداشت شد که ارزش ریالی این پیله‌ها ۳۴۰ میلیارد تومان بوده است.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با اشاره به اینکه صنعت نوغانداری در ۳۱ استان فعال است، ادامه داد: گیلان قطب تولید پیله تر ابریشم بوده و خراسان رضوی در جایگاه بعدی قرار دارد.

وی افزود: ٩ هزار و ٩٢ خانوار در استان گیلان به پرورش کرم ابریشم مشغول هستند.

کد خبر 5476467

منبع: مهر

کلیدواژه: نوغانداری استان گیلان ماه رمضان 1401 بوشهر شب قدر کرمانشاه ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه آمار کرونا راهپیمایی روز قدس ماه مبارك رمضان شب احیا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بارش باران خراسان رضوی شهادت حضرت علی جعبه تخم نوغان پیله تر ابریشم سال گذشته پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۲۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت مرکز صحی‌ در پکتیا

روند ساخت یک مرکز صحی‌ در شهرک مهاجرین در گردیز مرکز ولایت پکتیا با حضور خلیل الرحمن‌ حقانی سرپرست وزارت مهاجرین و عودت کنندگان طالبان آغاز شد.

این مرکز صحی‌ به‌ارزش ۳۷۵ هزار دلار امروز جمعه در ولایت پکتیا آغاز شده است.

حقانی در مراسم افتتاح این پروژه از ‎افغانستانی‌های مقیم خارج از کشور خواست که به افغانستان برگردند و در آبادی و پیشرفت کشور سهیم شوند.

گفته شده که طی چند ماه گذشته بیش از ۵۰۰ هزار مهاجر افغانستانی به گونه اجباری از پاکستان اخراج شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • برگزاری جشن کارگری شهرداری سمنان با نام «سپاس کارگر»
  • توزیع بیش از ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در فروردین ۱۴۰۳
  • بیش‌از ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در کشور توزیع شد
  • بررسی ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده مازندران
  • پرداخت ١٠٠ برابر نرخ انرژی، جریمه استخراج غیرمجاز رمز ارز
  • آغاز اجرای خط انتقال ۱۰ اینچی گاز در هشترود
  • تولید کننده جعبه هاردباکس عمده در تهران
  • گردشگری ایران در مسیر جاده ابریشم
  • آغاز ساخت مرکز صحی‌ در پکتیا