Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@09:31:00 GMT

خبر تعطیلی انتشارات مروارید واقعی است؟

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۲۸۵۷

خبر تعطیلی انتشارات مروارید واقعی است؟

یکی از مدیران انتشارات مروارید با تکذیب تعطیلی این نشر باسابقه، توضیح داد که به دلیل کهولت سن و وفات تعدادی از مسئولین، این انتشارت با گروهی از افراد با سابقه و جدید در حوزه نشر شروع به همکاری کرده است.

به گزارش خبرنگار کتاب ایران اکونومیست، معمولا ناشران در ایران نمی‌توانند به شکل گروهی فعالیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتشارات مروارید یکی از استثناها در این مسائل است. زیرا از سال ۱۳۴۰ توسط مجید روشنگر، فریدون نیکنام، منوچهر حسن‌زاده و پرویز علی‌بیک مدیریت می‌شود. این در حالی است که بعد از اعلام خبر تعطیلی کتاب‌فروشی انتشارات مروارید در خیابان انقلاب، خبرهایی مبنی بر تغییرات در مدیریت این انتشارت اعلام شد.

منوچهر حسن‌زاده یکی از مدیران انتشارات مروارید با اعلام اینکه در انتشارات مروارید تغییراتی در راستای ارتقای این نشر انجام شده‌است، به خبرنگار ایران اکونومیست گفت: انتشارات مروارید برای ارتقای خودش تلاش می‌کند و در این راه موفق شده‌است، هر تغییر و تدبیر برای همین ارتقا انجام می‌شود. امیدوارم در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱ ببینید که انتشارات مروارید تا چه اندازه ارتقا پیدا می‌کند. فعالیت فروشگاه مروارید به دلیل مغایرتی که با کار نشر داشت، همچنین ضربه شدیدی که بعد از رفتن امیر علی‌بیک به آن وارد شد، -در حقیقت پروژه فروشگاه که وابسته به ایشان بود- عملا متوقف شد.

حسن‌زاده با یاد امیر علی‌بیک که مسئولیت فروشگاه مروارید را برعهده داشت و تیر ۱۴۰۰ جان خود را از دست داد، بیان کرد: با رفتن امیر علی‌بیک جابجایی نیروی انسانی لازم بود. البته من هنوز در انتشارات مروارید هستم، همچنین دوستان جدید وارد نشر مروارید شدند که همه از افراد با سابقه در حوزه نشر هستند. مدیران جدید انتشارات مروارید مهران بخشی فرزند محسن بخشی مدیر انتشارات کتاب دیدآور، ناصر بخشی برادرزاده محسن بخشی مدیر نشر دوران، ابراهیم کریمی مدیر انتشارات دوستان و شرکت پخش کتاب دوستان و مهدی میردشتی مدیر انتشارات دشتی هستند.

به گفته این پیشکسوت حوزه نشر، آنچه برای موسسان انتشارات امیرکبیر اهمیت دارد، این است که نام انتشارات مروارید با همین سیاست و روشی که دارد ماندگار شود و اعتلا پیدا کند.

وی افزود: گذشت زمان موجب افزایش سن موسسان این انتشارات شد، بنابراین گروه جوانی وارد فعالیت شدند. پرویز علی‌بیک و مجید روشنگر سن بالایی داشتند و فریدون نیکنام را از دست دادیم. همه صلاح دیدند که برای ماندگاری انتشارات مروارید این تغییرات ایجاد شود.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: بازار نشر ، انتشارات مروارید ، کتاب

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بازار نشر انتشارات مروارید کتاب انتشارات مروارید علی بیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۲۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واقعی ترین حس یک بازی کامپیوتری قطعا همینه! (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واقعی ترین حس یک بازی کامپیوتری قطعا همینه! (فیلم)
  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • پیام مقاومت یمن را در نمایشگاه کتاب تهران مخابره می‌کنیم
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید
  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب
  • قارچ خور در دنیای واقعی! (فیلم)
  • ببینید | دالتون‌های واقعی