Web Analytics Made Easy - Statcounter

چارچوب هماهنگی شیعیان عراق اعلام کرد تا قبل از توافق با مقتدی صدر در جلسه پارلمان شرکت نخواهد کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از پایگاه شفق نیوز، علی الزبیدی، عضو ائتلاف الفتح با ریاست هادی العامری گفت: ائتلاف الفتح یکی از مهم‌ترین قطب‌های چارچوب هماهنگی شیعیان در هیچ جلسه یا نشست پارلمان قبل از توافق نهایی با مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق برای تشکیل فراکسیون اکثریت شرکت نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:‌چارچوب هماهنگی شیعیان برای ایجاد راهکارهای مناسب جهت پایان دادن به بن بست سیاسی موجود تلاش می‌کند. همچنین نشست مهمی میان چارچوب هماهنگی شیعیان و ائتلاف حاکمیت بعد از پایان تعطیلات عید فطر برگزار خواهد شد.

الزبیدی گفت: بیش از ۱۰ تن از نمایندگان ائتلاف حاکمیت از این ائتلاف کناره‌گیری کرده و به چارچوب هماهنگی شیعیان پیوسته‌اند. هرگونه دودستگی در ائتلاف "نجات وطن" تغییر زیادی در قواعد معادله سیاسی ایجاد می‌کند.

علاء الرکابی، رئیس ائتلاف "به خاطر خلق" اخیرا درخواست رسمی را برای برگزاری یک جلسه فوری در روز شنبه هفت مه برای حل بن بست سیاسی و تشکیل دولت به ریاست پارلمان ارائه کرد.

دفتر اطلاع رسانی نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون سه شنبه اعلام کرد که چارچوب هماهنگی شیعیان در جلسه پارلمان حضور نخواهد یافت.

هشام الرکابی، مدیر دفتر نوری مالکی گفت: چارچوب هماهنگی شیعیان و گروه‌های هم پیمان با آن تا زمانی که مشکل توافق با جریان صدر حل نشود در جلسه پارلمان حضور نخواهند یافت.

وی گفت: چارچوب هماهنگی شیعیان برای متحد کردن گروه‌های شیعه و پایان دادن به اختلافات تلاش می‌کند. ما تماس‌هایی با تمام گروه‌های سیاسی از جمله جریان صدر داریم و همگی برای پایان دادن به اختلافات متحد هستند و شاید به زودی گشایشی حاصل شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: چارچوب هماهنگی شیعیان عراق

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: چارچوب هماهنگی شیعیان عراق چارچوب هماهنگی شیعیان جلسه پارلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۲۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم برای شرکت در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام

در اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم  آمده است:بار دیگر رجعت سردارانِ عشق و غربت، رایحه روحانی شهادت و شمیم خوش شهیدان بی‌نام و بی‌نشان، این ایستاده‌ترین افتادگان برخاک و سفیران افلاک، در تقارن با سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام، شهرمان را آغشته به عطر کربلا نموده و پرچم شکوه‌شان بر دل‌های عاشقان به اهتزاز در آمده است.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، از مردم عزیز، انقلابی و شهیدپرور استان قم دعوت می‌نماید، تا با حضور در آیین تشییع پیکر مطهر دو شهیدگمنام (از کربلا تا جمکران در آغوش امام)، در روز جمعه ۱۴ اردیبهشت، مصادف با شب شهادت رئیس مکتب، امام صادق علیه السلام، بار دیگر پیوند و پیمان ابدی خود با آرمان سرخ و عاشورایی شهدا و اعلام آماده باش محضر قطب عالم امکان حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا لتراب مقدمه الفداء را اعلام نمایند. 

زمان: روز جمعه چهاردهم اردیبهشت، ساعت ۱۶:۳۰ 
مکان: انتهای بلوار پیامبر اعظم (ص) - میدان آل یاسین به سمت مسجد مقدس جمکران

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • جزئیات چارچوب توافق تبادل اسرا و آتش‌بس در غزه
  • سپهران کم تاخیرترین ایرلاین فرودگاه نجف شد
  • دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم برای شرکت در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام
  • تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران
  • بررسی عملکرد شرکت‌های دولتی با جدیت ادامه می‌یابد
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • جلسه منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود
  • قطارهای حومه‌ای به سیستم حمل‌ونقل انبوه‌بر شهر اصفهان متصل می‌شود
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳