Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@22:10:45 GMT

مشکل قطعی فرستنده دیجیتال روستای «تجره گراب» برطرف شد

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۲۹۹۸

مشکل قطعی فرستنده دیجیتال روستای «تجره گراب» برطرف شد

گروه استان‌ها- پس از انتشار گزارشی از مشکلات اهالی روستای تجره گراب در مورد قطعی فرستنده دیحیتال و عدم آنتن‌دهی موبایل در این روستا، مسئولان مربوط پیگیری‌هایی را برای رفع این مشکلات انجام دادند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، خبرگزاری تسنیم چهارم اردیبهشت طی گزارشی با عنوان «محرومیت بیخ گوش شهر خرم‌آباد/ قطعی فرستنده دیجیتال روستای تجره گراب» به مشکلات اهالی این روستا درخصوص قطعی فرستنده دیجیتال روستای تجره و مشکلات حوزه مخابراتی آن پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روستای تجره گراب با حدود 200‌ خانوار و جمعیتی بالغ بر 600 نفر در دهستان ده‌پیر شمالی از توابع بخش مرکزی خرم‌آباد قرار دارد. این روستا فاصله چندانی با مرکز شهر خرم‌آباد ندارد، اما اهالی آن با مشکلات ارتباطی و مخابراتی بسیاری مواجه هستند.

انتظار‌ یک ماهه مردم «کوهیان» کنارک برای بهبود آنتن‌دهی و اینترنت تلفن همراهمشکل عدم آنتن‌دهی تلفن همراه در محور "تیژ‌تیژ ـ گاران" استان کردستان برطرف شودروستای «روچی» محروم از آنتن‌دهی/ این‌ بار هم وعده‌های وزیر ارتباطات محقق نشد+ فیلم

اهالی روستای تجره گراب گلایه‌های خود را درخصوص مشکل فرستنده دیجیتال و آنتن‌دهی با با خبرنگار تسنیم مطرح کردند که این امر باعث شد تا مسئولان صداوسیما و شرکت مخابرات لرستان در تماس‌هایی با خبرگزاری تسنیم از پیگیری جهت رفع این مشکلات خبر دادند.

سرقت تجهیزات فرستنده دیجیتال روستا

علیرضا شیروی مدیرکل صداوسیمای لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: تجهیزات ایستگاه فرستنده دیجیتال روستای تجره گراب به سرقت رفته بود.

وی افزود: از رزرو ایستگاه‌های دیگر تا زمان خرید تجهیزات به‌صورت موقت برای وصل مجدد فرستنده دیجیتال روستای تجره گراب استفاده کردیم تا اهالی این روستا با مشکل مواجه نشوند.

شیروی گفت: با وجود آمادگی دهیار برای خرید دزدگیر جهت نصب بر روی فرستنده دیجیتال روستای تجره، بخشدار زاغه اجازه این امر را نداد تا فرستنده دیجیتال این روستا از امنیت لازم برخوردار شود.

روستای تجره گراب نیاز به احداث سایت جدید دارد

نبی‌الله شمسی‌فر سرپرست شرکت مخابرات منطقه لرستان نیز در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: وضعیت پوشش‌دهی موبایل روستای تجربه گراب را همکاران شرکت مخابرات استان به‌صورت ویژه مورد بررسی قرار دادند.

وی افزود: روستای تجره نیاز به احداث سایت جدید دارد و باید مجوز احداث آن توسط اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان صادر شود که پیگیری می‌کنیم در دستور کار و ابلاغ قرار بگیرد.

سرپرست شرکت مخابرات منطقه لرستان عنوان کرد: ما در مقام اپراتور(همراه اول) امکان تعیین تکلیف نداریم و صرفاً پیشنهاددهنده هستیم و اداره‌کل ارتباطات و فناوری این استان باید بررسی و تصمیم‌گیری کرده و در نهایت به اپراتورها برای اجرا ابلاغ کنند.

روستای تجره گراب تحت پوشش مکالمه سایت روستای بابامحمود است

مجتبی صارمی سرپرست ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان نیز در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: روستاهای بالای 20 خانوار سال گذشته جهت پوشش‌دهی اینترنت به اپراتور های وب ابلاغ گردید و اپراتور سایت های وب در روستای تجره گراب راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه اهالی روستای تجره گراب در بحث اینترنت در صورت خریداری سیم‌کارت‌های وب مشکلی نخواهند داشت و چنانچه سیم‌کارت‌های اپراتورهای دیگر را نیز رومینگ کنند، مشکلی نخواهند داشت، افزود: اپراتور های‌وب فعلاً با برخی اپراتورها رومینگ نشده و خرید این سیم‌کارت بهترین راه‌حل است.

سرپرست ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان عنوان کرد: اهالی روستای تجره برای خرید سیم‌کارت های‌وب می‌توانند با مراجعه به سایت های‌وب و یا از طریق تلفنی نسبت به خریداری آن اقدام کنند تا شرکت پست لرستان در اسرع وقت سیم‌کارت آن‌ها را از طریق پست به‌دست اهالی این روستا برساند.

سایت اپراتور همراه اول روستای بابامحمود نیاز به ارتقاء دارد

وی با اشاره به پوشش مکالمه روستای تجره گراب بیان کرد: این روستا در مورد مکالمه تحت پوشش اپراتور همراه اول است و این اپراتور سایتی در روستای مجاور تجره گراب که روستای بابامحمود نام دارد راه‌اندازی کرده است.

شمسی‌فر گفت: سایت روستای بابامحمود روستای تجره گراب را به‌طور کامل پوشش می‌دهد هرچند در برخی نقاط هم ممکن است نقطه کوری وجود داشته باشد.

سرپرست ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان عنوان کرد: سایت بابامحمود نیاز سال گذشته نیاز به ارتقاء داشت که درخواست ارتقای آن را به اپراتور همراه اول ارسال کردیم که ارتقای آن را جزو برنامه‌های امسال اپراتور قرار داده‌است و چنانچه ارتقای سایت انجام شود پوشش آنتن‌دهی منطقه بهتر خواهد شد.

وی بیان کرد: اینکه گفته شود روستای تجره گراب به‌طور کامل آنتن‌دهی ندارد خلاف واقع است، زیرا سامانه‌ها و سیستم پایش ما پوشش آنتن‌دهی را اثبات می‌کند.

انتهای پیام/641/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان اپراتور همراه اول شرکت مخابرات سیم کارت خرم آباد آنتن دهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۲۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام اینترنت فیبر نوری + جزئیات

معاون راهبردی و تنظیم بازار رگولاتوری گفت مشترکین درصورتی می‌توانند از اینترنت فیبرنوری استفاده کنند که در سایت اصلی اپراتورها ثبت اولیه را انجام داده باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی روحانی نژاد، معاون راهبردی و تنظیم بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درخصوص نحوه دریافت خدمات از سامانه iranfttx و اینترنت فیبر نوری اظهار کرد: این سایت به مشترکین اعلام می‌کند که کدام مناطق و محلات فیبرکشی شده است.

روحانی نژاد ادامه داد: اگر اینترنت بر بستر فیبر می‌خواهید باید به پرتابل اپراتور مورد نظر بروید، مبلغ اولیه را پرداخت کنید در این صورت اپراتور موظف است در صورت طی شدن این فرایند ظرف ۳۰ روز خدمات اتصال فیبر را برای کاربران انجام دهد.

وی افزود: اگر اپراتور از ارائه خدمات طی ۳۰ روز خودداری کرد در این صورت باید در سامانه ۱۹۵ شکایت کنند، پس از اعلام شکایت ما طرف حساب اپراتور خواهیم بود.

معاون راهبردی و تنظیم بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد: زمانی مشترک به ۱۹۵ مراجعه می‌کند که اپراتور به تعهد خود عمل نکرده باشد در این صورت رگولاتور به موضوع ورود می‌کند و علاوه بر جریمه اپراتور خدمات مورد نیاز به درخواست کننده ارائه خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا برخی مشترکین همچنان گلایه‌مند از عدم دریافت خدمات هستند، تصریح کرد: این موضوع با اپراتورهای خدمات دهنده فیبرنوری مطرح شده است، بسیاری از نمونه‌ها حکایت از این دارد که مشترکین نیز کم لطف بوده‌اند.

روحانی نژاد ادامه داد: اپراتورها مستنداتی ارائه کردند که نشان می‌دهد یک مشترک در گذشته درخواست خود را بدون پرداخت هزینه ثبت کرده است، اپراتور بر اساس نیاز مشترک فیبر را تا درب منزل آورده ولی مشترک لحظه آخر با دلایل مختلف اعم از اینکه ملک اجاره است یا از درخواست خود پشیمان شده‌ایم.

روحانی نژاد اضافه کرد: مصوبه می‌گوید مشترک پس از ثبت درخواست ابتدا باید پرداخت اولیه خود را انجام دهد تا اپراتور این اطمینان را داشته باشد که این مشترک حقیقی است و در مراحل بعد موظف به ارائه خدمات خواهد بود.

معاون راهبردی و تنظیم بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است اپراتوری به مشترکین اعلام کند تا پوشش‌دهی یک منطقه کامل نشود به سایر مشترکین نیز خدمات اینترنت بر بستر فیبر ارائه نخواهم کرد، گفت: این ادبیات در گذشته مورد استفاده مخابرات بود، در گذشته سیستم نجما وجود داشت که مدل تجمیعی بود یعنی به طور مثال در یک مجتمع حداقل ۱۰ واحد درخواست بدهند که برای من صرفه داشته باشد و بعد خدمات ارائه دهم.

روحانی نژاد ادامه داد: اپراتورهای دیگر اما چنین رویه‌ای ندارند زیرا برای همه مراحل کار هزینه می‌کنند و یک مشترک هم برای آنها ارزشمند است در نتیجه به همه درخواست‌ها در اولین فرصت پاسخ می‌دهند.

معاون راهبردی و تنظیم بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اظهار کرد: البته هفته گذشته پروانه مخابرات بعد از مدتها به آنها داده شده و تاکید کرده‌ایم که پس از دریافت پروانه موظف هستند مثل بقیه اپراتورها ظرف ۳۰ روز به تک تک متقاضیان خدمات ارائه کنند در غیر این صورت به کمیته تخلفات خواهند رفت.

روحانی نژاد خاطرنشان کرد: مشترکین باید دقت کنند که حتماً در منطقه سبز پوشش قرار گرفته باشند تا درخواست آنها اجرایی شود.

کد خبر 748748

دیگر خبرها

  • مشکل صدور مجوز ساخت در ۲۸ قطعه از زمین‌های رو به روی شهرک خانقاه برطرف می‌شود
  • ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم
  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی کردستان
  • تأمین مودم پروژه فیبر نوری از محصولات تولید داخل
  • قطعی ۱۷ ساعته آب منازل شهرک سازمانی والفجر در پرندک
  • مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای تا یک ماه آینده برطرف می‌شود
  • وزیر : مودم‌ تولید داخل نمی‌تواند سرعت بالا داشته باشد
  • بیش‌از ۲۷ میلیون مکالمه رومینگ ملی
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • ثبت نام اینترنت فیبر نوری + جزئیات