Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهندس اکبری مقدم به نقش موثر بنادر منطقه آزاد انزلی در ترانزیت کالاهای مورد نیاز سوریه تاکید کرد. به گزارش مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، با حضور فعالین اقتصادی منطقه و استان گیلان نشست توسعه مبادلات تجاری با محوریت سوریه با سخنرانی سردار رحیم نوعی اقدم فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) سوریه و مهندس علی اوسط اکبری مقدم، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان در مرکز نمایشگاهی و همایش‌های منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) در سوریه در این نشست تخصصی با بیان اینکه کشور سوریه مدیون اقتدار ایران اسلامی است و اگر تا دیروز سوریه عرصه مجاهدت سربازان دلاورمان بود، امروزه فعالان اقتصادی به عنوان لشکریان جمهوری اسلامی ایران در چنین قرارگاهی حضور پیدا کرده اند، اظهار داشت: با توجه به سابقه روابط دو کشور و یاری مستشاری نیرو‌های ایرانی در زمینه مقابله با نیرو‌های داعشی، هم اکنون شرایط برای حضور فعالان اقتصادی ایرانی در سوریه فراهم است.
وی با تصریح بر لزوم حفاظت از عرصه اقتصادی کشور همچون حوزه‌های اقتدار و بهره گیری از بستر‌ها و فرصت‌های اقتصادی ایجاد شده در بازار سوریه به منظور حضور محصولات و کالا‌های ایرانی، اضافه کرد: با عنایت به توافقات صورت گرفته شرایط برای حضور سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی در زمینه‌های تولید، انتقال تکنولوژی و امکانات مهیا شده است.
فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) در سوریه با اشاره به عنایت مقام معظم رهبری به مقوله دانش بنیان در راستای نهادینه کردن جهاد اقتصادی و علمی کردن اقتصاد افزود: براین اساس می‌توان تأکید کرد که پیش شرط ایجاد تحولات ارزشمند، رشد اقتصادی است، موضوعی که در بیانات و سیاست‌های ابلاغی رهبری قابل استناد می‌باشد.
وی از امکان صدور محصولات متنوعی از سوریه با تعرفه گمرکی صفر درصد به ۲۴ کشور عربی خبر داد و گفت: این مزیت در حوزه‌های هتلداری، رستوران داری، ساخت و ساز، بازیافت زباله، خدمات نرم‌افزاری رایانه‌ای و تلفن‌های همراه، انرژی‌های تجدیدپذیر برقی و بادی، صنایع مونتاژ و صنعت پلاستیک اعمال می‌شوند و فعالان اقتصادی می‌توانند از آن بهره برداری نمایند.
سردار رحیم نوعی اقدم اضافه کرد: از سوی دیگر صاحبان سرمایه می‌توانند از طریق انتقال دانش و تکنولوژی در زمینه‌های مهندسی و بازرگانی در صادرات، شیر خشک، ماکارونی، سوخت، مواد پتروشیمی و محصولات دارویی در بازار‌های کشور‌های عربی با محوریت سوریه فعالیت نموده و این کشور را به پایگاه صادرات کالا‌های ایرانی تبدیل نمود.
وی با بیان اینکه رویکرد اقتصادی کشورمان باید بر پررنگ کردن نقش جمهوری اسلامی در مبادلات تجاری سوریه استوار گردد، افزود: برهمین اساس فعالین اقتصادی می‌توانند از ظرفیت اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه در مسیرهمکاری و هم افزایی استفاده نمایند.
رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در نشست توسعه مبادلات تجاری با محوریت سوریه با اشاره به توانایی کشورمان جهت نقش آفرینی در تحول اقتصادی سوریه اضافه کرد که امروزه و همزمان با دفاع از حرم، باید از فرصت کمک به توسعه فضای کسب و کار اقتصادی سوریه به عنوان همسایه مهم و شریک تجاری جمهوری اسلامی ایران به منظور گسترش مناسبات دو کشور بهره برداری نمود.
مهندس علی اوسط اکبری مقدم با ارائه تحلیلی از راهبرد مشارکت بخش خصوصی در دیپلماسی اقتصادی کشورمان حتی در زمینه ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز کشور سوریه، اشاره‌ای به دو پایه صنعت و کشاورزی این کشور نمود و با تصریح بر بستر و فضای بسیار مناسب در حوزه صنعتی، افزود: در مقایسه با بسیاری از کشور‌های منطقه، سوریه تنها کشوری است که زیر ساخت، تسهیلات و تعرفه‌های گمرکی را برای فعالین اقتصادی فراهم نموده، چراکه بدنبال جلب مشارکت بخش خصوصی و ورود قانونمند به چرخه اقتصاد بین المللی است.
وی با تبیین ظرفیت‌ها و مزیت‌های منطقه متبوع خود به ویژه توانمندی‌های مختلف شرکت‌های تولیدی و خدمات حمل و نقلی و گردشگری، تأکید نمود: با عنایت به وجود کریدور‌های شمال-جنوب، و چین-قزاقستان-ایران، منطقه آزاد انزلی از طریق دو بندر کاسپین و انزلی که در محدوده این منطقه واقع شده می‌تواند نقش موثری در ترانزیت کالا‌های سوریه ایفا نماید.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: فیلم تئاتر شهر تئاتر هنر مهدی انزلی کاسپین منطقه آزاد انزلی فعالین اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۳۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی لیگ برتر رویینگ بانوان سهم دانشگاه آزاد شد/ صدور جواز حضور رقابت‌های بین‌المللی روسیه

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرحله برگشت چهارمین دوره لیگ برتر رویینگ بانوان باشگاه‌های کشور، امروز (هجدهم اردیبهشت) با حضور تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی، پترو پالایش سما، تِکرو، آمبرا و به‌آفرید در دو نوبت صبح و عصر در دریاچه مجموعه ورزشی آزادی تهران در حال برگزاری است.

تیم رویینگ بانوان دانشگاه آزاد اسلامی متشکل از «مهسا جاور»، «زینب نوروزی»، «آیگین کریمی» و «ساقی ملکی» با هدایت «افشین فرزام» سرمربی، «فرزین رضایی» و «سمانه کرمی» مربی و «بهروز آرمان» سرپرست، در مرحله برگشت نیز به یکه تازی ادامه داد و پیش از پایان رسمی رقابت‌ها، قهرمانی مقتدرانه خود را مسجل کرد. تیم‌های تِکرو و آمبرا نیز به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جدول قرار دارند.

«مهسا جاور» و «زینب نوروزی» در حالی در این قهرمانی، نقش ارزنده ای ایفا کردند که به تازگی با کسب سهمیه تیمی روئینگ در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، تاریخ ساز شده‌اند. دیروز تیم روئینگ مردان دانشگاه آزاد اسلامی هم چهارمین سال متوالی قهرمان لیگ برتر باشگاه‌های کشور شد.

تاکید  لشگری بر تداوم قهرمان پروری در دانشگاه

«امیرعباس لشگری» قهرمانی ارزشمند تیم های رویینگ مردان و بانوان را به کادر فنی و اعضای این تیم و همچنین خانواده بزرگ دانشگاه تبریک گفت و خاطرنشان کرد: درخشش دانشگاه آزاد اسلامی در سطح نخست ورزش کشور، مرهون سیاست گذاری‌های شایسته در شورای ورزش دانشگاه، حمایت‌های دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه، فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه و همچنین تلاش‌های یک تیم حرفه‌ای کاری در بخش های مختلف دانشگاه است.

رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر تداوم جوان گرایی، پرورش استعدادها و قهرمان پروری در تیم‌های ورزشی این دانشگاه افزود: دانشگاه آزاد اسلامی، بستر فعالیت برای ورزشکاران و به ویژه دانشجویان را به بهترین شکل ممکن فراهم کرده و همچنان مصمم به پشتوانه سازی برای تیم‌های ملی است.

لشگری ابراز امیدواری کرد که در سال برگزاری المپیک پاریس، شاهد حضور پررنگ ورزشکاران دانشگاه آزاد اسلامی در تیم های ملی و کسب افتخارهای تازه برای کشورمان باشیم.

مهیا شدن شرایط حضور رویینگ سواران دانشگاه آزاد اسلامی در رقابت‌های بین‌المللی

«علیرضا سهرابیان» نیز با اشاره به نقش ارزنده باشگاه‌های حرفه‌ای کشور از جمله دانشگاه آزاد اسلامی در پرورش و حمایت از قهرمانان، گفت: تیم‌های رویینگ مردان و بانوان دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به عملکرد شایسته در لیگ برتر، جواز حضور در رقابت‌های بین‌المللی روسیه را به عنوان نماینده ایران به دست آورده‌اند و امیدواریم شاهد درخشش آنها در رقابت‌های بین‌المللی نیز باشیم.

رئیس فدراسیون قایقرانی اظهار کرد: قرار است رقابت‌های بین‌المللی روسیه، خرداد سال جاری با حضور تیم‌های مطرح دنیا برگزار شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح آرش مال نقطه عطف توسعه تجاری فرهنگی منطقه آزاد انزلی
  • افتتاح آرش مال تحولی بزرگ در خدمات متفاوت و تجربه‌های نوین برای گردشگران
  • ایران ۰.۳ درصد صادرات صنایع غذایی جهان را انجام می‌دهد
  • کد تخفیف اکالا؛ خرید ارزان با ارسال رایگان
  • قهرمانی لیگ برتر رویینگ بانوان سهم دانشگاه آزاد شد/ صدور جواز حضور رقابت‌های بین‌المللی روسیه
  • بندر چابهار بهترین گزینه برای مبادلات تجاری افغانستان
  • مالیات آری؛ اما نه ۳۰ و ۵۰ و ۷۰ درصد!
  • آمدوشدهای غیرمنتظره دیپلماتیک/ نگاهی به سفر ناگهانی نچیروان بارزانی و هیئت بلندمرتبه همراهش به ایران
  • مدیران خودرو 777، میزبان سران اقتصادی آفریقا و ایران
  • فستیوال بزرگ آرش مال: جشن افتتاحیه‌ای با شکوه در قلب منطقه آزاد انزلی