Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران ولی رمضانی در جلسه کارگروه و مدیریت پسماند این شهرستان اظهارکرد: متاسفانه موضوع زباله و پسمانده ها د این شهرستان مشکلاتی را به همراه دارد.

وی بیان کرد: در برخی از جایگاه های دفن زباله، پسماندها و زباله ها در محل مشخص شده خالی نمی شوند .

رئیس محیط زیست گچساران با اشاره به اینکه دیوار کشی در جایگاه دفن زباله و پسماند می تواند از برخی مسائل بهداشتی و زیست محیطی جلوگیری کند، تصریح کرد:کشتارگاه های دام نیز با توجه به تذکرات متعدد تا کنون هیچ اقدامی برای دفع اصولی و بهداشتی پسماند ها اقدامی انجام ندادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رمضانی عنوان کرد: آب های پسماند نفتی آلودگی هایی را در زمان شکستگی های لوله های نفتی ایجاد می کند که باعث آلودگی آب و خاک می‌شود.

وی گفت: انتظار می رود که قبل از انجام هر گونه عملیات با اداره محیط‌ زیست همکاری شود.

رضاقشقایی شهردار دوگنبدان نیز در این‌جلسه خاطرنشان کرد: تمامی مشکلات عنوان شده در خصوص زباله و پسماندها درست بوده ولی برای حل این مشکل باید دستگاه های دیگر نیز پای کار آمده تا باوهنکاری و تعامل این معضل حل شود.

وی بیان کرد: اولویت کار شهرداری مدیریت پسماندها است و کارگروهی نیز در این خصوص تشکیل شده و در حال شناسایی و ارزیابی مشکلات آن هستیم.

وی افزود: موضوع دفع پسماندها به یک عزم جمعی و تخصیص اعتبارات ویژه نیاز دارد تا معضل دفع پسماندهای شهری برطرف شود.

شهردار دوگنبدان با اشاره به احداث و تکمیل کانال ها در سطح شهر بسیار مهم است. ادامه داد:برای تکمیل و اتمام آنها نیاز به اعتبارات قابل توجهی دارد و بررسی و برآورد هزینه های مورد نیاز در حال انجام شدن است.

 قشقایی اضافه کرد: هر آنچه که در مورد دفع پسماندهای کشتارگاه بیان می شود را تایید می کنم اما برای رفع این مشکل نیاز به یک برنامه ریزی کلان داریم.

وی افزود: از شهروندان تقاضا داریم برای پرداخت عوارض خود مشارکت داشته و به شهرداری دوگنبدان مراجعه کنند.

شهردار دوگنبدان تصریح گرد: در برخی از محلات حدود ۷۰ درصد از ساکنین آنجا عوارض خود را پرداخت نکرده بودند، اجرای خدمات موثر شهرداری با پرداخت هزینه های عوارض صورت می گیرد، باید شهروندان با پرداخت عوارض خود ما را در اجرای خدمات بسیار خوب شهری یاری کنند.

سید معصوم افضلی رئیس اداره امور آب گچساران عنوان کرد: پسماندهای که در سطح شهر وجود دارد به مواد پلاستیکی و فلزی و نخاله ها طبقه بندی شده است.

وی اظهار کرد: تا کنون چندین بار برای نخاله های ساختمانی تدکرات لازم داده شده که در مسیر گذر آب ریخته نشون ولی همچنان شاهد ریختن نخاله ها در مسیر آب ها هستیم.

افضلی ادامه داد: پسماند پزشکی که بسیار خطرناک است و ورود آنها به آب های زیر زمینی بسیار خطرناک است، ما در قبال مردم وظیفه داریم تا آب سالم را به خانه های مردم انتقال دهیم.

رئیس امور آب گچساران با اشاره به اینکه باید برای مدیریت پسماندها چاره ای اندیشیده شود، گفت: پسماند کشتار دام و طیور فوق العاده خطرناک بوده و مستلزم برنامه ریزی دفع درست است.

افضلی خاطرنشان کرد: پسماند نفتی به دلیل داشتن مواد آلاینده که فوق العاده برای احشام و محیط زیست خطرناک هستند، انتظار می رود برای مدیریت این پسماندها نیز شرکت نفت اقدامات لازم را انجام دهد.

علی محمد آقایی بخشدار مرکزی گچساران در این جلسه ادامه داد: فاصله برخی از روستاهای تا محل دفن زباله ۴۰ الی ۵۰ کیلومتر بوده و انتقال زباله تا محل دفن آن هزینه هایی را در بر می گیرد.

وی با اشاره به اینکه پسماند روستایی عادی و کمتر موا د شیمیایی دارد، عنوان کرد: در دهستان لیشتر که به سه حوزه تقسیم می شود، محلی برای دفع زباله مشخص شده است.

بخشدار مرکزی گچساران با اشاره به اینکه حوزه خیرآباد به محل دفع زباله بهبهان نزدیکتر است، افزود: در منطقه بویراحمد گرمسیری یک محل دفع زباله در روستای دیل وجود دارد، در روستای رودبال و ارو محل دفع زباله وجود ندارد و زباله های آنها برای دفع به سد چم شیر انتقال داده می شود.

اکبر خدری مدیر بهره برداری سد کوثر گچساران ادامه داد: برای دفع زباله ها در محدوده سد کوثر باید چاره ای اندیشیده شود و اگر محلی برای دفع زباله روستاهای پایین دست احداث می شود نباید آب شیرابه ها به منابع آبی پایین دست سرایت کند.

وی ادامه داد: برای تعیین محل دفع زباله از کارشناسان امور آب نیز استفاده کرده تا مشکلاتی در آینده به وجود نیاید.

افشار نژاد رئیس دامپزشکی گچساران گفت: 

جای تأسف است که برخی از مشکلات هنوز بعد از گذشت ده تا پانزده سال هنوز حل نشده است.

وی اظهار کرد: برخی از مسئولین دید کارشناسی و بهداشتی به کشتارگاه نداشتند ولی امیدوارم که شهردار دوگنبدان دید بهداشتی نسبت به این قضیه داشته باشند.

رئیس دامپزشکی گچساران ادامه داد: انتظار می رود که شهردار با دامپزشکی یک نگاه کارشناسانه به کشتارگاه داشته تا این مشکل برطرف شود.

مرتضی سجادپور معاون فرماندار گچساران بیان کرد: حضور نخاله های ساختمانی د ورودی دیل چهره ای ناپسند را در این‌منطقه به وجود آورده است.

وی گفت: دفع پسماند در روستاهای بویراحمد گرمسیری و لیشتر بررسی و چاره اندیشی شود.

محسنی رئیس روابط عمومی شرکت نفت و‌گاز گچساران با اشاره به اینکه در خصوص پسماند ها، شرکت نفت قدمی متفاوت تر از سال گذشته برداشته، تصریح کرد: تفکیک پسماندها توسط نفت در این شهرستان اجراشده است.

وی بیان کرد: در راستای ایجاد کمربند سبز نیز این دستگاه با کاشت درخت و ایجاد فضای سبز اقدامات زیادی را انجام داده است.

محسنی اضافه کرد: در نفت ریزی های احتمالی طبق دستورالعمل های اداره HSE اقدامات لازم انجام و به صورت اصولی جمع آوری و پاکسازی های لازم انجام می شود، خاک آلوده جمع آوری و محیط پاکسازی می گردد و خاک های آلوده جمع آوری و پاکسازی محیط نیز انجام می شود.

وی گفت: این خاک های آلوده در مکانی جمع آوری شده و پیگیر آن هستیم که به صورت بیولوژیکی پاکسازی شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ولی رمضانی خدری سدکوثر شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران پسماند گچساران با اشاره شهردار دوگنبدان محل دفع زباله پرداخت عوارض دفع پسماند عوارض خود جمع آوری برای دفع نخاله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۳۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی بافت تاریخی شهرکرمان نیازمند طرحی کارشناسی و آینده نگراست

به گزارش خبرنگار مهر، علی بابایی، صبح شنبه در جلسه بازآفرینی شهری کرمان، با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت بافت تاریخی شهر کرمان به عنوان سرمایه‌ای مادی و معنوی افزود: بازسازی و بهسازی فضای شهری و ارتقای سطح خدمات عمومی از جمله اقداماتی است که باید در بافت‌های فرسوده انجام شود.

وی، با بیان اینکه ارتقا شرایط کیفی زندگی در سکونت گاه‌ها از طریق ایمن سازی و مقاوم سازی ساختمان‌ها، توسعه و بهبود زیرساخت‌ها، تأمین خدمات شهری و امکان زندگی بهتر برای شهروندان، از جمله نیازهای شهر کرمان می‌باشد تصریح کرد: ساماندهی و احیای بافت فرسوده در کرمان که مساحت قابل توجهی دارد، نیازمند همکاری و هم افزایی فرمانداری، شهرداری، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و دستگاه‌های خدمات رسان است.

علی بابایی، ضمن تاکید بر مزیت گردشگری بافت تاریخی شهری گفت: این مناطق از ظرفیت مطلوبی در جهت تأمین مسکن نیز برخوردار می‌باشند.

وی، همچنین با مطلوب دانستن پروژه‌هایی که اخیراً در میدان ارگ و اطراف آن اجرا شده است افزود: بازسازی بافت تاریخی شهر کرمان نیازمند طرحی کارشناسی و آینده نگر است که نیازهای مردم از قبیل پارکینگ، معابر، انشعابات و خدمات شهری در آن لحاظ شود.

کد خبر 6089952

دیگر خبرها

  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم
  • ۷۰ درصد پسماند‌ها در کشور به صورت غیر اصولی دفن می‌شود
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • بازسازی بافت تاریخی شهرکرمان نیازمند طرحی کارشناسی و آینده نگراست
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • امنیت و زیبایی بصری ماحصل روشنایی معابر قشم
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره پرداخت شود