Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@16:54:27 GMT

شهلا ناظریان در خانه ابدی آرام گرفت

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۳۴۶۹

شهلا ناظریان در خانه ابدی آرام گرفت

پیکر شهلا ناظریان، هنرمند پیشکسوت دوبله، امروز نزدیک به محل دفن همسرش حسین عرفانی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س)، آرام گرفت.

به گزارش ایران آنلاین ، در مراسم تشییع و خاکسپاری این دوبلور فقید که امروز در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار شد، چهره‌هایی همچون: افشین ذی نوری، علیرضا جاویدنیا، منوچهر زنده دل، کیکاووس یاکیده، جواد پزشکیان، شهراد بانکی، شهروز ملک آرایی، رابعه مدنی، علیرضا باشکندی، شوکت حجت، ناهید امیریان و بسیاری دیگر از اهالی دوبله و رادیو حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی همت مومیوند_دوبلور_ در مراسم تدفین پیکر شهلا ناطریان گفت:  چه غریبانه عزیزانی که دوست‌شان داریم از بین ما می‌روند و آنچه برای ما می‌ماند خاطرات خوبشان است و ما به رضای خدا راضی‌ایم. باز هم یک صدای ناب و باصلابت و پر قدرت از عرصه دوبله رخت بر بست. استاد ناظریان از بین ما رفت و تنها خاطرات بسیار خوبی که از ایشان داریم برایمان ماند. درگدشت ایشان را به همه علاقه مندان‌شان، همکارانم و خانواده عزیزشان تسلیت می‌گویم.

---

منوچهر والی زاده _ دوبلور_ نیز گفت: صحبت برای من سخت است که دو تا از همکاران عزیزمان از بین ما رفتند. با خانم ناطریان و آقای عرفانی روابط نزدیکی داشتم و سال‌ها خانوادگی رفت و آمد کردیم‌. خدا رحمتشان کند. نمی‌دانم چه طور به دخترشان مهسای عزیز تسلیت بگویم ولی زندگی همین است. خدا شهلای عزیز و مهربان را رحمت کند. دیگر چنین صدایی در دوبله نخواهیم داشت. این صدای عرفانی را نخواهیم داشت. صداهایی مثل استاد چنگیز جلیلوند و دیگرانی که آسمانی شدند.

زنده یادان شهلا ناظریان و حسین عرفانی هر دو از نسل طلایی عرصه دوبله بودند و در زمان حیات‌شان، سال‌ها در کنار یکدیگر آثار ماندگاری را در عرصه دوبله به ثبت رساندند و اکنون کمتر از چهار سال بعد از فوت حسین عرفانی، شهلا ناظریان نزدیک به محل دفن پیکر همسرش در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س)، آرام گرفت.

شهلا ناظریان از پیشکسوتان عرصه دوبله شامگاه یکشنبه - چهارم اردیبهشت ماه بر اثر سکته قلبی در گذشت.

---

شهلا ناظریان متولد سال ۱۳۲۶ تهران بود و در سن ۷۵ سالگی درگذشت.  او از سال ۱۳۴۱ و همزمان با تحصیل در دبیرستان، وارد عرصهٔ دوبله شد و شروع حرفه‌ای دوبله وی به سال ۱۳۴۲ برمی‌گردد.

ناظریان در طول سال‌های فعالیت خود در دوبلاژ، به‌ جای بسیاری از بازیگران مطرح جهان از جمله اینگرید برگمن، لورن باکال، سوفیا لورن، دایان کیتون، راکوئل ولش، فی داناوی، آن مارگرت، کاترین اسپاک، کاترین راس، الیزابت تیلور، جولی کریستی، سیلوا کوشینا، ژاکلین بیسه، کاترین دنوو، میشل مرسیه، و… حرف زده‌ است.

 

یکی از درخشان‌ترین گویندگی‌های او در دوبلهٔ فیلم مشهور کازابلانکا به‌جای اینگرید برگمن در کنار گویندگی حسین عرفانی به‌جای همفری بوگارت است.

مراسم ختم شهلا ناظریان  جمعه ۹ اردیبهشت ماه در تهران، مسجد الرضا واقع در میدان نیلوفر، از ساعت ۱۷ تا ۱۹ برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

شهلا ناظریان؛ صداپیشه‌ای که مثل یک بازیگر در نقش فرو می‌رفت شهلا ناظریان درگذشت/خاکسپاری صبح چهارشنبه

/انتهای پیام 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: حسین عرفانی عرصه دوبله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۳۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوی آرام و ترافیک روان در جاده‌های شمال

مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: آمد و شد خودرو‌ها امروز شنبه ۸ اردیبهشت در جاده‌های هراز، کندوان، سوادکوه و کیاسر مازندران عادی و روان است.

هیچ گونه مداخلات جوی در محور‌های مازندران تاکنون گزارش نشده است.

سایت WWW.۱۴۱.IR و نرم افزار تلفن همراه ۱۴۱ نیز همه اطلاعات لازم را در اختیار کاربران جاده‌ای قرار می‌دهد.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که بیش از سه هزار کیلومتر از آن محور‌های مواصلاتی کوهستانی است

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • بازگشت پدر به خانه
  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد
  • جوی آرام در لرستان
  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • تکریم چهره ماندگار فلسفه و عرفان در شیراز
  • جوی آرام و ترافیک روان در جاده‌های شمال
  • آثار جنسیت زنانه بر رشد عرفانی و معنوی
  • عکس پدر زاکانی با پسر جهان پهلوان تختی!
  • شجاعی: از روی شکم سیری بازی کردیم!