Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@03:46:19 GMT

احداث منطقه «انتشار صفر» در سن‌خوزه

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۳۶۶۰

احداث منطقه «انتشار صفر» در سن‌خوزه

سن‌خوزه، سومین شهر بزرگ کالیفرنیا در ایالات متحده آمریکا، به زودی میزبان منطقه‌ای با میزان انتشار صفر گازهای آلاینده در مرکز خود خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران سن‌خوزه با هدف پیوند طبیعت با بافت شهری و همچنین کاهش انتشار گازهای آلاینده در نظر دارند منطقه کوچکی در مرکز شهر احداث کنند که در آن، تمام اصول پایداری شهری رعایت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منطقه انتشار صفر جدید مسکن، مراکز کاری، فضاهای عمومی، فروشگاه‌ها و سایر خدمات مورد نیاز ساکنان اطراف را در بر خواهد گرفت و در نتیجه، نیاز شهروندان را به عبورومرور به خارج از منطقه برای رفع ملزومات خود به حداقل خواهد رساند.

شهرک جدید فضایی به مساحت یک میلیون و ۳۰۰ هزار میلیون فوت مربع را در بر خواهد گرفت و از طریق یک فضای مضاعف به مرکز علمی موزه علم و فناوری سن‌خوزه متصل خواهد شد.

منطقه جدید انتشار صفر سن‌خوزه که ساختمان پایداری به نام Park Habitat را در مرحله اول خود در بر خواهد گرفت، توسط کنگو کوما، معمار پرآوازه ژاپنی طراحی شده است و بخشی از یک طرح بزرگ‌تر برای کاهش آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی به‌شمار می‌رود.

ترویج چرخه زندگی بدون کربن

منطقه بدون کربن جدید سن‌خوزه که هفت پروژه جدید را در بر می‌گیرد، در راستای به صفر رساندن انتشار تمام گازهای آلاینده پیاده خواهد شد. ساختمان Park Habitat اولین پروژه این منطقه خواهد بود که پس از احداث کامل، در لیست پایدارترین سازه‌های سراسر ایالات متحده آمریکا قرار خواهد گرفت.

کنگو کوما در طراحی Park Habitat، طبیعت را با معماری تلفیق کرده است و در نظر دارد سازه‌ای کاملاً زنده و پایدار طراحی کند. در نتیجه تمام بخش‌های آن، از واحدهای مسکونی گرفته تا محیط‌های کاری، فضاهای عمومی و مراکز تجاری، همگی مملو از عناصر طبیعی خواهد بود. وجود Green Lung به حیاط عمومی بیرونی سازه، که امکان تهویه هوا و خنک‌سازی فضای داخلی سازه را فراهم می‌آورد، به عنوان بخش دیگری از هدف پایدارسازی آن احداث خواهد شد.

وجود باغچه‌های کوچک، یک جنگل سبز بر بام سازه و نمایی با پوشش کاملاً گیاهی، پایداری زندگی را برای Park Habitat به حد اعلی خواهد رساند و ساکنان آن را با طبیعت به طور کامل پیوند خواهد داد.

کد خبر 571213

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهای جهان کشورهای جهان کلانشهرهای جهان کالیفرنیا آمریکا پایداری شهری پایداری طبیعت انتشار کربن کاهش انتشار کربن سبزسازی شهری هدف صفر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق خواهد گرفت انتشار صفر سن خوزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۳۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال وقوع بارش‌های جدید در استان یزد

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با اشاره به اینکه احتمال وقوع بارش‌های مجدد در استان وجود دارد گفت: سرعت امدادرسانی جهاد به قنوات و چاه‌ها افزایش یابد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدعلی ملک‌زاده ظهر امروز در نشست ارزیابی اولیه خسارات بارندگی‌های اخیر یزد اظهار داشت: بر اساس اعلام هواشناسی، احتمال وقوع بارش‌های جدید در استان وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید آمادگی کامل برای این موضوع وجود داشته باشد گفت: یکی از موضوعات بسیار مهمی که در این دولت به آن توجه ویژه صورت گرفت، ایمن سازی در مقابل حوادثی همچون سیل بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد تصریح کرد: با توجه به بارش‌های صورت گرفته و احتمال وقوع بارندگی‌های جدید، لازم است که نظارت و ارزیابی ایمن‌ سازه‌های آبی و خاکی استان یزد با جدیت دنبال شود.

ملک‌زاده به بارش‌های خوب استان و نقاط مختلف کشور اشاره کرد و ادامه داد: بارندگی‌های صورت گرفته، زمینه ذخیره‌سازی خوب آب در سازه‌های آبی و خاکی نقاط مختلف استان را به وجود آورد که اتفاق بسیار خوبی است.

وی افزود: با این وجود و با توجه به کارآیی سازه‌های آبی و بند‌های خاکی که جلوی سیل را می‌گیرد، باید حتما نسبت به تخلیه آب و هدایت آن انجام شود تا این سازه‌ها بتوانند گنجایش لازم در باران‌های بعدی برای جلوگیری از وقوع سیل را داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد افزود: با توجه به احتمال بارش‌های جدید نیاز است اقدامات لازم برای ارزیابی، ایمن‌سازی و تخلیه آب سازه‌های آبی خاکی توسط آب منطقه‌ای و منابع طبیعی صورت گیرد و در این زمینه بخشداران و دهیاران همکاری لازم را داشته باشند.

ملک‌زاده با اشاره به احتمال حوادث ثانویه در مخاطره بارندگی و سیلاب افزود: شهرداران و بخشداران با استفاده از ظرفیت نظام مهندسی و بنیاد مسکن بازدید و دستورات لازم برای ایمن‌سازی آن را ارائه نمایند.

وی در خصوص قنوات و چاه‌های کشاورزی آسیب دیده از سیل نیز خواستار تسریع در امدادرسانی توسط جهاد کشاورزی شد و گفت: کشاورزان، باغداران و مالکین قنوات جهت پیگیری و ثبت خسارت می‌توانند به ادارات جهاد کشاورزی  مناطق خود مراجعه کنند.

انتهای پیام/781/.

دیگر خبرها

  • خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود
  • هشدار تندباد و گرد و خاک برای خوزستان
  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم
  • افت فشار و کمبود برق مانع پیش روی توسعه اقتصادی تیران
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • ۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود
  • احتمال وقوع بارش‌های جدید در استان یزد
  • سه پایگاه اورژانس جاده ای در کهگیلویه و بویراحمد احداث می شود
  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است
  • ‌زورخانه بزرگ مرکزی شیراز احداث می‌شود