Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@13:34:36 GMT

لزوم ایجاد زنجیره ارزش افزوده کیوی در گیلان

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۳۶۸۶

لزوم ایجاد زنجیره ارزش افزوده کیوی در گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی ظهر چهارشنبه در دیدار با معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه استان گیلان در بخش کشاورزی توانمندی‌های بسیاری دارد، اظهار کرد: اشتغال و اقتصاد گیلان به فعالیت‌های کشاورزی وابسته است.

وی به کشت چای در گیلان اشاره و این استان را قطب تولید این محصول در کشور عنوان کرد و افزود: بیش از ۵۰ هزار خانوار گیلانی با فعالیت در این صنعت ارتزاق می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با اشاره به اهمیت توجه به به‌زراعی باغات چای و ارائه تسهیلات به چایکاران، گفت: امروز رویکرد ما در استان گیلان تولید چای با کیفیت و افزایش زمینه صادرات این محصول است.

وی با بیان اینکه قطعاً توجه به صنعت چای و حمایت از چایکاران سطح معیشت آنها را بهبود می‌دهد، تصریح کرد: حمایت از فعالان این صنعت باید در دستور کار قرار گیرد.

عباسی همچنین با تولید کیوی در استان گیلان اشاره و با تأکید بر لزوم ایجاد زنجیره ارزش افزوده برای این محصول در استان، ادامه داد: باید از سرمایه گذاران در حوزه تولید محصول کیوی حمایت و با راه اندازی سردخانه نگهداری این میوه از ایجاد ضرر و زیان برای تولیدکنندگان جلوگیری شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از تولیدکنندگان برنج به عنوان محصول استراتژیک در کشور محسوب می‌شود، اضافه کرد: با توجه به آغاز فصل زراعت و کمبود منابع آبی به عنوانی یک از چالش‌های مهم کشاورزان باید حمایت‌های لازم از کشاورزان انجام شود.

کد خبر 5476637

منبع: مهر

کلیدواژه: اسدالله عباسی کشاورزان کیوی استان گیلان ماه رمضان 1401 بوشهر شب قدر کرمانشاه ویروس کرونا آمار کرونا خطبه های نماز جمعه راهپیمایی روز قدس شب احیا ماه مبارك رمضان بارش باران خراسان رضوی شهادت حضرت علی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۳۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است

ایسنا/لرستان رئیس شورای شهر خرم‌آباد گفت: ارزش افزوده‌ای که به شهرداری‌های لرستان داده می‌شود در مقایسه با کلان‌شهرهای دیگر ناچیز است.

حجت‌الله احمدی پور هشتم اردیبهشت در همایش شهرداران و شوراهای اسلامی شهر که در استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: برای داشتن شهری زیبا همکاری و همدلی نیاز است.

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر بین مردم هستند و مشکلات را می‌بینند، بیان کرد: این در حالیست که دستگاه‌های خدماتی مانند آب، برق، گاز و مخابرات با شورای شهر همکاری ندارند.

احمدی‌پور گفت: ارزش افزوده‌ای که به شهرداری‌های لرستان داده می‌شود در مقایسه با کلان‌شهرهایی نظیر استان مرکزی  ناچیز است و نیاز است این قانون بازنگری شود و ارزش افزوده به سرانه جمعیت تعلق گیرد.

رئیس شورای شهر خرم‌آباد اظهار کرد: برنامه داریم برای روان‌سازی ترافیک چندین پل در شهر ایجاد شود.

وی تصریح کرد: قبلا حقوق پرسنل فضای سبز و تنظیف شهرداری خرم‌آباد با تاخیر پرداخت می‌شد و در حال حاضر پرداخت حقوق آنان به روز شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • گیلان با ۱۰۰ فرصت سرمایه‌ گذاری در نمایشگاه اکسپو تهران حضور دارد
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود
  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید
  • لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان
  • ۱۲ زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور ۲۷ واحد تولید در اکسپو
  • تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد