Web Analytics Made Easy - Statcounter

روسیه صادرات گاز به 2 کشور اروپایی را قطع کرد.

شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد صادرات گاز را به دو کشور لهستان و بلغارستان، متوقف کرده است. دلیل این اقدام، خودداری از پرداخت پول گاز به روبل روسیه اعلام شده است.

روسیه مدتی قبل و بعد از تحریم های شدید اروپا و امریکا علیه مسکو، اعلام کرد از این پس پول گاز صادراتی به  "کشورهای غیردوست" را تنها با روبل روسی دریافت می کند و در غیراین صورت، صادرات گاز را متوقف خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کشورهای غیردوست اصطلاحی است که دولت روسیه برای کشورهای به کار می برد که تحریم هایی علیه روسیه اعمال می کنند.

کشورهای اروپایی می گویند براساس متن قراردادهای امضا شده با گازپروم، واحد پول تعیین شده برای پرداخت پول گاز، دلار و یورو است. اعضای اتحادیه اروپا توافق کرده اند به مانند قبل پول گاز وارداتی از روسیه را به روبل روسی پرداخت نکنند.

روسیه تامین کننده اصلی گاز اروپاست به همین دلیل امریکا و اروپا تاکنون نتوانسته اند نفت و گاز روسیه را تحریم کنند.

کشورهای اروپایی برنامه هایی را برای جایگزینی واردات نفت و گاز روسیه دارند تا پس از آن بتوانند این دو را تحریم کنند.

به گفته گازپروم، صادرات گاز روسیه به لهستان و بلغارستان از امروز چهارشنبه متوقف می شود. این دو کشور هم دیروز سه شنبه اعلام کردند که خود را برای این اتفاق، آماده کرده اند و گاز روسیه را با منابع دیگر، جایگزین خواهند کرد.
 لهستان و بلغارستان، عضو اتحادیه اروپا و پیمان نظامی ناتو هستند.

وزیر تغییرات آب و هوایی لهستان در توییتر نوشت: کمبودی در گاز خانه های لهستان نخواهد بود. از روز نخست جنگ { جنگ روسیه علیه اوکراین}، ما اعلام کرد که آماده بی نیازی از محصولات انرژی روسیه هستیم.

دولت بلغارستان هم در بیانیه ای گفت اقدامات لازم برای دریافت گاز و تعامل با این شرایط جدید انجام شده است.
دولت بلغارستان ضمن محکوم کردن شیوه جدید پیشنهادی طرف روسی برای پرداخت پول گاز تاکید کرد که پول گاز وارداتی از روسیه را در زمان مناسب و براساس شیوه ای که در قرارداد دوجانبه آمده؛ پرداخت کرده است.

قبلا دولت روسیه تهدید کرده بود کشورهای اروپایی در صورت عدم پرداخت پول گاز وارداتی از روسیه به پول روبل روسی، گاز آنها قطع خواهد شد.

روسیه یکی از سه کشور بزرگ تولیدکننده نفت جهان (در کنار امریکا و عربستان سعودی) و یکی از کشورهای بزرگ تولیدکننده و صادرکننده گاز در جهان است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پرداخت پول گاز صادرات گاز روبل روسی گاز روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۳۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از فایننشال تایمز، بانک های اروپایی گزارش داده اند که طی سال گذشته ۸۰۰ میلیون یورو به دولت روسیه مالیات داده اند که نسبت به پیش از آغاز درگیری مسکو و کی یف ۴ برابر شده است.

دلیل افزایش پرداخت مالیات از سوی بانک های اروپایی در روسیه بالا رفتن درآمد آنها در این کشور اعلام شده است.

فقط ۷ بانک اروپایی از جمله دویچه بانک، ای ان جی و کومرتس بانک اعلام کرده اند که از حضور در بازار روسیه ۳ میلیارد یورو درآمد داشته اند.

درآمد این بانک ها در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۱ معادل ۳ برابر رشد کرده است.

مالیات پرداخت شده از سوی بانک های اروپایی به دولت روسیه معادل ۰.۴ درصد کل مالیاتی بوده که کرملین انتظار داشت از فعالیت های غیر نفتی و گازی در این کشور دریافت کند.

افزایش نرخ بهره بانکی و تحریم های اعمال شده علیه روسیه از جمله عوامل موثر بر افزایش درآمد بانک های خارجی در این کشور بوده است.

فقط نیمی از مالیات پرداختی از سوی بانک‌های اروپایی به دولت روسیه از سوی بانک رایفایزن اتریش پرداخت شده چرا که این بانک بیشترین حضور و فعالیت را نسبت به دیگر بانک‌های دیگر اروپایی در روسیه دارد.

کد خبر 6092784 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • پرداخت‌ های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند؟
  • پرداخت‌های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند؟
  • تاکید کشورهای عربی و اروپایی بر پایان جنگ غزه و راه‌حل ۲دولتی در نشست ریاض
  • ۱۰ انیمشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • جنگنده رادارگریز سوخو ۷۵ روسیه ممکن است به ایران بیاید/ فیلم
  • دانشمندان روسی به روشی ارزان برای استخراج طلا دست یافتند + جزئیات
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد