Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه های رژیم صهیونیستی در آستانه روز قدس مدعی شدند که دولت ترکیه به درخواست مقامات این رژیم ورود فعالان جنبش حماس به ترکیه را ممنوع و از دهها نفر از اعضای دیگر (این جنبش) نیز خواست تا خاک این کشور را ترک کنند.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» امروز (چهارشنبه) نوشت: مسئولان ترکیه با ورود دهها فعال فلسطینی جنبش حماس به خاک این کشور بنا به درخواست مقامات اسرائیلی مخالفت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه صهیونیستی به نقل از یک منبع فلسطینی بدون ذکر نام افزود: صحبت درباره اخراج دهها فرد مرتبط با جنبش حماس است و ترکیه همچنین به برخی فعالان حماس برای ورود و بازگشت به خاک خود اجازه نداده است.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، این منبع فلسطینی افزود: موضوع فقط جلوگیری از ورود تصادفی نیست بلکه ترکیه از دهها فعال حماس خواسته است تا خاک این کشور را ترک کنند و این امر در عمل در دو ماه گذشته رخ داده است؛ به گونه ای که برخی از افراد مرتبط با شاخه نظامی جنبش حماس اخراج شده اند.

این منبع تصریح کرد: اسرائیل در پس پرده این اقدام (ترکیه) است زیرا تل آویو لیستی از دهها اسامی حماس را به ترکیه ارسال کرد تا جلوی ورود آنها به این کشور به بهانه دست داشتن در فعالیت های نظامی گرفته شود و از همین رو، ترکیه به حماس گفته که "شما وعده دادید که چنین چیزهایی در خاک ما انجام ندهید و الان باید (از ترکیه) بروید".

روزنامه صهیونیستی» اسرائیل هیوم» نوشت: مسئولان ترکیه به رهبران حماس گفته اند که منافع اقتصادی با اسرائیل دارند و نشانه های جدیدی از بهبود روابط سیاسی (بین آنکارا و تل آویو) وجود دارد. حماس می داند که اسرائیل در زمینه مسائل امنیتی نفوذ و تاثیری بر ترکیه دارد؛ به گونه ای که برخی نمایندگان دستگاههای امنیتی اسرائیل نیز به ترکیه سفر کرده اند.

این روزنامه صهیونیستی نوشت: حماس درک می کند که نزدیکی روابط اسرائیل و ترکیه بر روش عمل و روشش در ترکیه تاثیر می گذارد؛ خصوصا که در سالهای اخیر در خاک ترکیه آزادی عمل داشته است.

با این حال و به رغم این تحولات، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» نوشت: هنوز خیلی زود است که درباره بحران میان آنکارا و حماس صحبت کنیم. تنش‌ها وجود دارد، اما حماس مایل است در را به روی اردوغان که اقدامات اسرائیل در بیت‌المقدس را محکوم کرد، نبندد، اما می توان گفت که اسرائیل در حال ثبت اولین دستاورد خود است و مبارزه با حماس را در عرصه ترکیه آغاز کرده است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: ترکیه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ترکیه روزنامه صهیونیستی جنبش حماس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۳۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست « آشتی ملی » موافقت کرد

پس از دعوت چین از جناح‌های فلسطینی برای حضور در نشستی تحت عنوان «آشتی ملی»، جنبش مقاومت اسلامی حماس موافقت خود را با این دعوت اعلام کرد.   به گزارش ایسنا، یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس به شبکه المیادین اعلام کرد که این جنبش با دعوت چین از همه جناح‌های فلسطینی برای حضور در نشستی تحت عنوان «آشتی ملی» موافقت کرده است.   پس از آنکه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در ۱۸ آوریل گفت که ایالات متحده باید از قطعنامه سازمان ملل برای آتش‌بس در نوار غزه حمایت کند، مقامات چینی به طور فزاینده‌ای به تجاوزات مداوم اشغالگران به نوار غزه پرداخته‌اند.   وزیر خارجه چین با تکرار درخواست‌های پکن برای «آتش‌بس فوری»، جنگ اسرائیل علیه غزه را «تراژدی برای بشریت و ننگ تمدن» توصیف کرد.   در ماه مارس گذشته، ژانگ جون، نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد بر لزوم توقف حمله به غزه و توقف آسیب‌های وارده به غیرنظامیان تاکید کرد.   وی خواستار «لزوم رفع محاصره تحمیلی غزه و برداشتن موانع ورود اقلام بشردوستانه و اطمینان از ورود آنها به مقدار کافی به غزه» شد.   شی جین پینگ رئیس جمهور چین نیز خواستار برگزاری «کنفرانس بین‌المللی صلح برای حل مناقشه» شد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟/آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر رسید
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح
  • پاسخ رژیم صهیونیستی را در مورد مذاکرات دریافت کردیم
  • حماس: پاسخ اسرائیل را در مورد مذاکرات دریافت کردیم
  • موافقت حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی»
  • حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست « آشتی ملی » موافقت کرد
  • پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای انصراف از حمله به رفح در ازای توافق با حماس
  • العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد