Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@07:45:00 GMT

تحقیقات از روی کاغذ، در بهره‌وری عرصه کشاورزی مشاهده شود

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۳۸۴۵

تحقیقات از روی کاغذ، در بهره‌وری عرصه کشاورزی مشاهده شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر مؤیدی ظهر چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان به میزبانی جهاد کشاورزی ضمن بیان اینکه امروز نباید صرفاً به تحقیقات کاغذی اکتفا کرد، ابراز داشت: این مهم می‌طلبد تا نتیجه تحقیقات در بهبود فعالیت و بهره‌وری حوزه کشاورزی مشاهده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه تحقیقات در حوزه کشاورزی باید کاربردی‌تر شود، افزود: برای افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی ناگزیر نیازمند تحقیقات کاربردی هستیم که حرکت به‌سوی کشاورزی دانش‌بنیان از جمله راهکارهای مؤثر این حوزه خواهد بود.

رئیس مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی کشور بابیان اینکه بخش کشاورزی به دلیل امنیت غذایی اهمیت دوچندان دارد، ابراز داشت: با توجه به اینکه مصون از آسیب‌ها نیستیم لذا می‌بایست برای جلوگیری از حربه دشمنان هرچه بیشتر روی پای خودمان در تأمین امنیت غذایی ایستاده و خودکفا شویم.

مؤیدی بابیان اینکه طبق نام‌گذاری شعار سال بخش اعظمی از تحقق آن درگرو بخش کشاورزی است، تصریح کرد: این مهم می‌طلبد تا بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی استان‌های مختلف و برنامه‌ریزی کار و بکوشیم تا بخشی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این شرایط سخت اجرایی شود.

وی هنوز در حوزه کشاورزی موضوع دانش بنیان راه درازی پیش رو است، افزود: شاید تنها مسیری که می‌توان ظرفیت بالاتری را از بخش کشاورزی انتظار داشت، حرکت به سمت همین کشاورزی دانش‌بنیان است لذا باید تحقیقات حوزه کشاورزی در کشور قابل‌اجرا بوده و بتوانیم نتیجه آن را در افزایش کمی و کیفی محصولات تولیدی بهره‌برداران بخش کشاورزی در اراضی کشاورزی مشاهده کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، طی حکمی از سوی معاون وزیر فرزانه بهادری به عنوان رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان معارفه و از زحمات دکتر قدرتی رئیس پیشین مرکز تقدیر شد.

کد خبر 5476658

منبع: مهر

کلیدواژه: مراسم تودیع و معارفه تحقیقات علمی جهاد کشاورزی سمنان ماه رمضان 1401 بوشهر شب قدر کرمانشاه ویروس کرونا آمار کرونا خطبه های نماز جمعه راهپیمایی روز قدس شب احیا ماه مبارك رمضان بارش باران خراسان رضوی شهادت حضرت علی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حوزه کشاورزی بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۳۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی روستای سَبزکان ریگان ازآب سالم

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،فرماندار ریگان گفت :در راستای اجرای طرح تکام بیش از 350میلیون تومان برای آب شرب سالم هزینه شده است.

مراد آبیار ابراز کرد:بیش از 2هزار متر مربع لوله گذاری در این روستا اجرایی و25خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.

فرماندار ریگان افزود: روستا‌ها به عنوان مولد محصولات دامی و کشاورزی هستند و لازم است که برای ثابت ماندن این چرخه تولید، روستا‌ها و اهالی آن حفظ شوند و امکانات آن‌ها توسعه یابد تا شاهد لنگ ماندن تولیدات کشاورزی و دامپروری و... در این روستا‌ها نباشیم.

وی گفت: مشارکت مردم در اجرای این طرح‌ها و همکاری با دولت، می‌تواند الگوی مناسبی برای آبادانی در سایر نقاط شهرستان باشد.

دیگر خبرها

  • انتقال فناوری به حوزه کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد
  • بهره مندی روستای سَبزکان ریگان ازآب سالم
  • مردی با جیب پر از چک‌پول توسط برادرش به قتل رسید
  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند
  • صد و شصتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری