Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@12:59:24 GMT

«بر آستین وصال» سعدی در نگارخانه استاد فرشچیان

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۳۸۸۶

«بر آستین وصال» سعدی در نگارخانه استاد فرشچیان

به گزارش همشهری آنلاین، در این نمایشگاه که ساعت ۱۷ روز جمعه ۹ اردیبهشت گشایش می‌یابد، چهل اثر از آثار خط محمد انشایی (خطاط و نوازنده کمانچه) به نمایش درخواهد آمد. این آثار به خط نستعلیق و در قالب‌ها و دانگ‌های متنوع قلم است و محتوای همه آنها از اشعار شیخ اجل سعدی شیراز وام گرفته شده است. اثر مرقع فراقنامه سعدی نیز به خط محمد انشایی، برای اولین بار در این نمایشگاه رونمایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد انشایی متولد ۱۳۶۲ و دارای مدرک کارشناسی ارشد موسیقی از دانشگاه تهران در جشنواره‌ها و کنسرت‌های متعدد داخلی و خارجی حضور فعال داشته است. این هنرمند علاوه بر اجرای موسیقی، سال ۱۳۹۱ گواهینامه فوق ممتاز خط نستعلیق را از انجمن خوشنویسان ایران دریافت و سال‌های ۹۳ و ۹۴ نمایشگاه‌های انفرادی بر اساس اشعار سعدی برگزار کرد.

او درباره ایده شکل‌گیری نمایشگاه «بر آستین وصال» و انتشار مرقع فراقنامه سعدی می‌گوید: «مرقع فراقنامه سعدی را در دوران قرنطینه نگاشته‌ام؛ دورانی که همه افراد جامعه به نوعی از هم دور بودند. چه آنها که عزیزان‌شان را از دست دادند چه آنها که به هر دلیلی و به نوعی فراق حاکم بر جامعه را تجربه می‌کردند. این موضوع من را بر آن داشت تا اشعاری از سعدی را با محور مفهوم فراق، گرد هم آورم و به نوعی این کلمه را در مرقع تکرار کنم تا از این دوران تلخ یادگار بماند.»

نمایشگاه «برآستین وصال» ۱۰ تا ۲۱ اریبهشت در موسسه فرهنگی هنری پژوهشی صبا، نگارخانه استاد محمود فرشچیان به نشانی خیابان ولی عصر ، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، شماره ۱۲۵ برپا خواهد بود.

کد خبر 672783 برچسب‌ها هنرهای تجسمی فرهنگستان هنر ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هنرهای تجسمی فرهنگستان هنر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۳۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در هراس از توان موشکی و پهپادی ایران و با نادیده گرفتن عملیات وعده صادق و حمله به رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران باید سیستم‌های تسلیحاتی خود را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش ایرنا آستین با نادیده گرفتن موفقیت عبور موشک‌های ایران از لایحه‌های پدافند هوایی رژیم اسرائیل که ادعای غیرقابل نفوذ بودن آن را داشت، به خبرنگاران گفت: "از این حمله درس زیادی آموخته شده است. "

وی ادعا کرد: آن‌ها از مهمات زیادی استفاده کردند و هدف آن‌ها تحمیل خسارت قابل توجه در اسرائیل بود.

آستین در ادامه ادعا‌های خود گفت؛ "ایران باید کارآمدی سیستم‌های تسلیحاتی و برنامه ریزی خود را بررسی کند. فکر می‌کنم اسرائیل نشان داده است که توانایی قابل توجهی برای دفاع از خود دارد. "

دیگر خبرها

  • ماجرای داغ حمایت هنرمندانه از غزه در ونیز/غرفه ایران رسما فعال شد
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • موضع تازه وزیر دفاع امریکا به حمله موشکی ایران
  • تحریم نوعی جنگ است | با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل
  • (تصاویر) از خالکوبی تا لباس آستین حلقه‌ای؛ حواشی کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • تشکیل ستاد وصال شیرین در راستای تسهیل ازدواج جوانان در کشور