Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@03:56:39 GMT

ارزش دلاری صادرات از مرز مهران ۵۶ درصد رشد کرد

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۳۹۷۸

ارزش دلاری صادرات از مرز مهران ۵۶ درصد رشد کرد

گروه استان‌ها - مدیر‌کل گمرکات استان ایلام گفت: صادرات در مرز مهران از رشد ۵۶ درصدی ارزش دلاری برخوردار است. - اخبار استانها -

روح الله غلامی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم از ایلام ، از صادرات 83 میلیون دلاری کالا از مرز بین المللی مهران خبر داد و اظهار داشت: این میزان کالا نسبت به سال گذشته 79 درصد به لحاظ وزنی و از نظر ارزش دلاری 56 درصد رشد صادراتی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر‌کل گمرکات استان ایلام گفت:  در فروردین ماه سال جاری میزان 49 هزار تن انواع محصولات کشاورزی (صیفی جات) به ارزش 11 میلیون و400 هزار دلار  از طریق مرز مهران به عراق صادر گردیده است.

این مسئول از تشریفات گمرکی کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی و بازرگانی از مرز مهران سخن گفت و افزود: تمامی کامیون‌ها قبل از خروج از مرز تشریفات گمرکی آنها صورت می‌گیرد و مورد بازرسی قرار داده می شوند‌، در صورت برخورد با موارد مشکوک این موضوع در دست بررسی قرار می گیرد.

مدیر کل گمرکات استان ایلام خاطر نشان کرد: سال گذشته در مجموع یک میلیارد و 161 میلیون دلار انواع کالا از طریق مرز مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.

وی با توجه به رشد 106 درصدی تعداد ورود کامیون‌ها و تریلرها به مرز بین المللی مهران بیان کرد: در سال گذشته تعداد 103 هزار کامیون و تریلر وارد مرز مهران شده اند که رشد خوبی نسبت به مدت مشابه سال ماقبل داشته است.

این مسئول در پایان گفت ؛ در حال حاضر تردد کامیون های صادراتی و صادرات کالا بدون وقفه در حال انجام است.

احداث 5 هزار هکتار گلخانه جدید در هرمزگان /‌ تشکیل کنسرسیوم صادراتی محصولات گلخانه‌ای 3 میز تخصصی ملی صادرات به البرز اختصاص یافت عقب‌نشینی از ابلاغ حکم قانون بودجه؟/ سرنوشت نامعلوم عوارض صادرات پتروشیمی با وجود پایان مهلت 1ماهه

گفتنی است؛ این میزان صادرات صیفی جات در حالی انجام می‌گیرد که طی اواخر ماه گذشته صادرات صیفی جات ممنوع اعلام شد ، اما این حکم ممنوعیت بعد از چهار روز بدلیل عدم هماهنگی بین گمرک و وزارت جهاد کشاورزی لغو گردید و اکنون صادرات صیفی جات به کشورهای همسایه بدون مشکل خاصی در حال انجام است.

به گزارش تسنیم شهرستان مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد و این شهر مرزی دارای 230 کیلومتر فاصله با بغداد پایتخت کشور عراق است که به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار اربعین با کشور همسایه تبدیل شده است.

انتهای پیام/180/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مرز مهران صیفی جات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۳۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد

یونس احمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال گذشته محصولات مختلفی از جمله انواع گوشت قرمز، گوشت مرغ، خوراک ماهی و دنبه گوسفندی در مجموع به وزن یک هزار و ۷۷۹ تن و ۱۵ هزار قطعه ماهی زینتی به کشور عراق تحت نظارت کارشناسان قرنطینه دامی مستقر در مرز بین اللملی شهید سلیمانی مهران به کشور عراق صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون مقدار ۷۲۵ تن تخم مرغ خوراکی و ۲هزار قطعه ماهی زینتی تحت نظارت واحد قرنطینه دامپزشکی به کشور عراق صادر گردیده است.

وی اظهار کرد: لازم به توضیح است صادرات هر گونه محصولات و فرآورده های دامی منوط به اخذ گواهی بهداشتی قرنطینه ای دامپزشکی از استان های مبدا است.

وی افزود: کارشناسان دامپزشکی مسئولیتی در قبال صادرات محموله های بدون مجوز بهداشتی ندارند.

کد خبر 6093356

دیگر خبرها

  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران
  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران