Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@05:58:18 GMT

خیرین یزدی 19 میلیارد برای آزادی زندانیان غیرعمد کمک کردند

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۴۱۵۵

خیرین یزدی 19 میلیارد برای آزادی زندانیان غیرعمد کمک کردند

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، همزمان با بیست و چهارمین روز از ماه مبارک رمضان، سیزدهمین همایش جشن گلریزان استان یزد   با حضور مسئولان ارشد استان و شهر میراث جهانی یزد برگزار شد.

در این آیین مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان به صورت نقد ، مبلغ ۴۲۵ میلیون تومان در قالب چک و مبلغ ۵۷۵ میلیون تومان و در مجموع مبلغ یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از سوی خیرین ، صنعتگران و نیکوکاران جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به ستاد دیه استان اهدا گردید .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مهران فاطمی، استاندار یزد در این مراسم با اشاره به حدیثی از حضرت یوسف که زندان را به قبر تشبیه نموده بود، اظهار کرد: امشب در این مکان شاهد یک رویداد و اتفاق بزرگ هستیم و امید است با دستان پر خیر و برکت نیکوکاران و خیرین استان مبلغ بسیار خوبی در راستای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا گردد.

وی افزود: یکی از زیباترین نتایج برگزاری این گونه آیین ها و همایشات اهدای لبخند و شادی به فرزندان ، مادران و همسرانیست که سرپرست خانواده خود را به دلایل وقوع جرائم غیر عمد و ناآگاهی در قانون در زندان تحمل حبس مینماید و از نعمت خانواده دور است .

استاندار یزد گفت: آثار و نتایج کمک به زندانیان جرائم غیر عمد بعد های متفاوتی دارد که از مهمترین و بهترین آنها میتوان به کاهش آسیب های اجتماعی اشاره نمود .

غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد نیز در این آیین با اشاره به احدایث و آموزه های دین مبین اسلام تصریح کرد: بعد از ادای فرائض ، مهمترین چیزی که موجب نزدیکی به خداوند متعال میگردد خدمت به مردم است و یکی از بهترین خدمات کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد غیر بزه کار است.

دهشیری در ادامه بیان کرد: زندان یکی از ضرورت های جامعه است تا بتوان با استفاده از آن افراد خطرناک، اراذل و اوباش و افرادی که مخل نظم و امنیت جامعه هستند، در انجا نگه داری شده تا اصلاح گردیده و بعد از گذران مدت حبس خود و تکمیل چرخه اصلاح به جامعه بازگردند و با توجه به این موضوعات زندان جای افرادی که به دلایل غیر عمد و غیر بزهکاری و تنها به دلیل بده کاری درگیر موضوع حبس شدند نیست.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح طبقه بندی ، محکومینی با مدت زمان حبس بالا از متهمینی که به دلایل نداشتن قرار در مدت زمان کوتاه به زندان ورود کردند تلاقی ندارند، اما به دلیل نبود مکان و محدودیت در اعتبارات زندان امکان طبقه بندی و تفکیک بین محکومین مالی و کیفری وجود ندارد لذا برگزاری این گونه جشن ها و آیین ها با حضور خیرین و صنعتگران جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد بسیار نیاز است.

رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد با اشاره به آزادی تعداد ۱۹۰ محکوم مالی جرائم غیر عمد در سالهای گذشته گفت: از این تعداد آزاد شده تعداد ۴۰ محکوم مالی جرائم غیرعمد تنها با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط کمیته‌های صلح و سازش ستاد دیه استان صورت گرفته که این خود نشان از زحمت شبانه روزی پرسنل این ستاد دارد.

دهشیری در پایان گفت: یکی از مهمترین  برنامه‌هایی که دستگاه قضایی در سند تحولی خود دارد موضوع کاهش جمعیت کیفری در زندانهاست که این موضوع وابسته به موضوع  افزایش مهارت آموزی است زیرا با فعالیت در این موضوع میتوان تا حد بسزایی از این آسیب ها کاهش داد.

 سید مسعود عظیمی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد هم اظهار کرد: ستاد دیه یک نهاد غیر انتفاعی و مردمی است که بزرگترین سرمایه های این ستاد نیز اعتمادِ مردم ، خیرین و نیکوکاران است.

عظیمی در ادامه از سپاه الغدیر استان و سازمان فرهنگی‌شهرداری یزد به دلیل همکاری در برگزاری این آیین گلریزان تشکر نموده و گفت: این آیین با کمک بسیاری از نهادها، ارگانها شکل گرفته و امیدواریم تا بتوانیم با جذب کمک‌های نیکوکاران در این آیین زمینه آزادی تعدادی از محکومین مالی جرائم غیر عمد را فراهم نماییم .

وی در پایان خاطرنشان کرد:  در سال جدید با توجه به واکسیناسیون سراسری با برنامه‌ریزی دقیق  جشن‌های گلریزان را در کلیه شهرستان‌ها برگزار نموده تا بتوانیم ضمن جذب کمک‌های خیرین در این ماه پر خیر و برکت، در زمینه فرهنگ سازی در راستای جلوگیری از ورود افراد به زندان با محومیت های مالی نیز قدم برداریم .

انتهای پیام/الف

منبع: فارس

کلیدواژه: جشن گلریزان یزد استان یزد استاندار یزد مهران فاطمی رئیس دادگستری ستاد دیه یزد آزادی زندانیان جرائم غیر عمد ستاد دیه استان میلیون تومان استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۴۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد

استان تهران با اختلاف بسیار از اصفهان، کردستان و خراسان‌رضوی بیشترین تعداد زندانیان جرایم غیرعمد را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد دیه کشور، عباس کشانی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران با اعلام این خبر گفت: زندان‌های سطح پایتخت با میزبانی از ۱۷۹۴ زندانی بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی در صدر فهرست عددی زندانیان جرایم غیرعمد قرار دارد.

وی با بیان این که ۱۱۹ نفر از این محبوسان را بانوان شامل می‌شوند، افزود: طبق فرآیند رسیدگی به پرونده مددجویان تحت پوشش ستاد دیه و بنا به ملاحظات مندرج در اساسنامه و شیوه‌نامه اجرایی از جمعیت تقریبا یک‌هزار و هشتصد نفره زندانیان جرایم غیرعمد استان تهران در شرایط فعلی تنها ۳۱۹ نفر مشمول شرایط کمک و مستحق دریافت حمایت‌های حقوقی و مردمی در راستای آزادی قرار دارند و الباقی یا بابت سوء سابقه یا تعدد جرایم عمد و غیرعمد در فهرست مددجویان واجد شرایط قرار نگرفته‌اند.

کشانی با بیان اینکه بنا به موقعیت جغرافیایی و جمعیت بالا زمینه بروز جرایم و ورود ناخواسته افراد به داخل بندها در شهرستان‌های استان تهران بالاست، اظهار کرد: هر چند سال گذشته و در قالب برپایی جشن‌های گلریزان فیزیکی و مجازی و بدنبال راه‌اندازی پویش‌های انساندوستانه تعداد ۶۶۰ نفر از زندانیان بدهکار غیربزهکار با کمک‌های نیکوکاران استان تهران و در قالب تلاش مددکاران ستاد مردمی دیه استان با رقم بدهی بالغ بر یک هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان از بند آزاد و به آغوش پرمهر جامعه بازگشتند اما بنا به ارقام سنگین بدهی و شرایط بعضا نامساعد معیشتی برای برخی از طبقات اجتماعی همچنان جمعیت زندانیان غیرعمد در این استان بالا بوده و برای استخلاص این زندانیان اغلب عائله‌مند و سرپرست خانه مساعدت هرچه بیشتر شخصیت‌های حقیقی و حقوقی را می‌طلبد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • این شهر بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • بیشترین زندانی غیرعمد در تهران
  • تهران بیش‌ترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • تهران بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • سرکارگر یزدی چشم انتظار حمایت خیرین برای آزادی است
  • جمع آوری ۲ میلیارد ریال در جشن گلریزان کشکوئیه
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند
  • دانش‌آموزان زمینه ساز آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شدند