Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@14:46:28 GMT

آنگ سان سوچی به پنج سال حبس محکوم شد

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۴۲۸۵

آنگ سان سوچی به پنج سال حبس محکوم شد

بنا بر گفته یک منبع آگاه، دادگاهی تحت حاکمیت ارتش میانمار امروز (چهارشنبه)، «آنگ سان سوچی» رهبر مخلوع این کشور را پس از مجرم شناختن در اولین پرونده از ۱۱ پرونده فساد به تحمل پنج سال حبس محکوم کرد.

به گزارش فارس، خبرگزاری رویترز در این خصوص گزارش کرد، برنده جایزه نوبل که قبل از کودتای اوایل سال ۲۰۲۱ ارتش میانمار، به مدت پنج سال رهبری کشورش را برعهده داشت به حداقل ۱۸ متهم شده است که در صورت مجرم شناخته شدن مجموعاً حداکثر حدود ۱۹۰ سال زندان را در پی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع آگاه از فرایند برگزاری دادگاه که پشت در‌های بسته برگزار شد، گفته است که قاضی پایتخت حکم را چند لحظه پس از تشکیل دادگاه صادر کرد، اما هنوز مشخص نیست که سوچی ۷۶ ساله، برای اجرای حکم به زندان منتقل می‌شود یا خیر.

آنگ سان سوچی، از زمان بازداشت در مکانی نامعلوم بوده است. سخنگوی دولت نظامی میانمار به درخواست رویترز برای اظهارنظر درباره این خبر پاسخ نداده است.

آخرین پرونده مربوط به ادعا‌هایی بوده است مبنی بر اینکه سوچی ۱۱.۴ کیلوگرم (۴۰۲ اونس) طلا و پرداخت‌های نقدی به مبلغ ۶۰۰ هزار دلار را از شاگرد خود، «فیو مین تین» وزیر ارشد سابق شهر یانگون، پذیرفته است. سوچی این اتهامات را بی‌اساس خوانده بود.

طبق این گزارش، میانمار از زمان کودتا در آشوب بوده است و جامعه بین المللی این محاکمات رهبران سابق این کشور را مسخره خوانده و خواستار آزادی سوچی شده است، اما ارتش میانمار گفته است که سوچی به دلیل ارتکاب جنایات محاکمه می‌شود و یک قوه قضاییه مستقل به جرایم او رسیدگی می‌کند و انتقادات بین المللی را به عنوان مداخله در امور یک کشور مستقل رد کرده است.

طبق گزارش رویترز، سوچی از زمان بازداشت در اول فوریه ۲۰۲۱، به چندین جرم متهم شده است که شامل نقض قوانین انتخاباتی و قوانین محرمانه دولتی و تحریک و فساد می‌شود که این در حالی است که حامیان وی می‌گویند این اتهامات ساخته شده است تا هرگونه شانس سوچی برای بازگشت به سیاست را از بین ببرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: آنگ سان سوچی میانمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۴۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوان محاسبات گزارش «تفریغ بودجه» را به موقع به مجلس داده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس و در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر لزوم قرائت گزارش تفریغ بودجه پیش از بررسی جداول در مجلس، گفت: دیوان محاسبات به موقع گزارش تفریغ بودجه را به مجلس ارائه کرد و کمیسیون تلفیق نیز در زمان بررسی لایحه بودجه به این گزارش توجه کرده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در ماه‌های گذشته مجلس درگیر بررسی لوایح برنامه و بودجه بود، فرصتی برای قرائت این گزارش در صحن مجلس فراهم نشد، اما در زمان خود در مجلس قرائت خواهد شد.

کد خبر 6091917 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • کاهش فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان در شیراز
  • سازمان همکاری اسلامی حمله تروریستی به مسجدی در هرات را محکوم کرد
  • حمله مجدد آمریکا و انگلیس به یمن
  • سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • ۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به موقع به مجلس داده است
  • دیوان محاسبات گزارش «تفریغ بودجه» را به موقع به مجلس داده است
  • جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!
  • پزشک متخلف در اهواز محکوم به پرداخت جزای نقدی شد