Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-معاون شهرسازی و معماری شهرداری کلانشهر تبریز توسعه جنوب غرب تبریز در حوزه شهرسازی را در گرو تعیین تکلیف حریم ها و رفع مشکلات حاشیه نشینی دانست.

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛ محمد عزتی در جلسه مشترک با شهردار و معاون شهرسازی و مدیر املاک شهرداری منطقه هفت در بررسی مشکلات حوزه شهرسازی در این منطقه گفت: تفاوت منطقه هفت تبریز با دیگر مناطق در حریم های حساس آن است که مرکز ساخت و سازهای غیر مجاز بوده و در مسیرهای کوجوار، باغ معروف و خلجان اتفاق می افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی رفع مشکل ساخت و سازهای غیر مجاز را در این حوزه با رای زنی و ارائه پیشنهادات در جلسه مشترک با شهردار کلانشهر تبریز و استاندار موثر دانست و اظهار داشت: موضوع حریم در این منطقه از دیگر مسائلی است که رسیدگی به آن و رفع مشکلات در این حوزه ضروری بوده و از جمله مهمترین این حریم ها متعلق به حریم نفت و گاز پتروشیمی، غرب تراکتورسازی، خلجان و صنایع کوجوار بوده و باید وضعیت این حریم ها تعیین تکلیف شود.
عزتی همچنین در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بستر و زمینه حاشیه نشینی در این منطقه فراهم بوده، افزود: زمینه مساعد حاشیه نشینی در این منطقه فرصت ساخت و سازهای غیر مجاز را بوجود می آورد که ضروریست با مشارکت و حمایت استانداری نسبت به رفع این مشکل و پیشگیری از تبعات حاصل از آن اقدام کرد.
در ادامه این جلسه شهردار منطقه هفت تبریز با اشاره به دیگر مسائل مطرح در حوزه شهرسازی در این محدوده اظهار داشت: لزوم اجرای طرح تفکیک کوی لاله از مواردی است که ضروریست برای پیشگیری از ایجاد مشکلات حقوقی پیگیری شود.
محمد علی سلیمی اجرای طرح تفکیک را در راستای پیشگیری از ایجاد مشکلات حقوقی، تعیین تکلیف سندها و توسعه امکانات خدماتی و رفاهی عنوان کرد.
همچنین در ادامه این جلسه راهکارهای پیشنهادی برای رفع مشکلات طرح شده و در خصوص پیگیری آنها در جلسه مشترک با شهردار کلانشهر تبریز صورت جلسه و نهایی شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شهرداری تبریز رفع مشکلات حریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۴۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یزد گفت: در یک‌سال گذشته ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای یزد، مهدی منصوری با اشاره به به سیلاب‌های اخیر و ضرورت حفظ و حراست از بستر رودخانه‌ها اظهار کرد: در این راستا تاکنون در ۳۷ کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد، حد حریم و بستر انجام شده است.

وی افزود: همچنین ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌ها لایروبی و در ۲.۳ رودخانه‌ها دیواره ساحلی کشیده شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به رفع تصرف اخیر در رودخانه ارزانک از توابع بخش خضرآباد اشاره کرد و گفت: ۴ مورد تصرف شامل ساخت استخر، درختکاری و ساخت منزل مسکونی در این رودخانه انجام شده بود که با دستور مقام قضایی رفع تصرف شد، همچنین در یک‌سال گذشته ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شده است.

منصوری تاکید کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهد تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها با سامانه شکایات مردمی شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به شماره تلفن ۳۱۰۷۷ اطلاع دهند.

کد خبر 749193

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • رفع مشکلات عشایر ضروری است
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • اتصال فاضلاب منزل به قنات جرم است
  • فرونشست دومتری منطقه جنوب غرب کشور طی ۹ سال
  • تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی
  • ۲۱ اردیبهشت؛ تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس
  • برخی شهرهای استان مرکزی با پدیده حاشیه‌نشینی روبرو است