Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر آذربایجان گفت: رییس جمهور ما عنایت خاص بر توسعه روابط با ایران دارد و بارها تاکید کرده که آذربایجان اجازه نمی دهد دولت ثالثی از طریق خاک آذربایجان برای ایران تهدیدی درست کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان ما ، علی علیزاده سفیر جمهوری آذربایجان در ایران و سر کنسول این کشور در تبریز با آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل شامگاه دیروز دیدار و گفتگو کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ملاقات تمام جوانب تقویت و توسعه روابط دو کشور و راهکارهای رفع موانع بررسی و هر دو طرف بر لزوم تقویت و توسعه رابطه دو کشور و ارتباط بیشتر مسئولین و استفاده دو کشور از ظرفیت یکدیگر تاکید داشتند.

آیت الله عاملی در این ملاقات به طور مفصل مساعدت های ویژه ایران در طول اشغال قره باغ را برشمرد .

وی با تاکید بر پیام بسیار خطیر مقام معظم رهبری در زمان درگیری طرفین که در آن با صراحت بر تمامیت ارضی آذربایجان و عودت تمام مناطق اشغال شده تاکید شده بود افزود: این حمایت یک حمایت فوق العاده برای آذربایجان بود و شیخ الاسلام به جا تصریح کردند که عنایت مقام معظم رهبری عامل اصلی پیروزی آذربایجان در جنگ اخیر بود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیانیه مراجع و ائمه جمعه در حمایت از آذربایجان و مخصوصاً اجلاسیه عظیم ۱۷ ربیع در قم را که در ایام جنگ برگزار شد سنگ تمام در حمایت از آذربایجان و یک حرکت ماندگار تاریخی دانست.

وی با تاکید بر اینکه نقش سفراء در اعتلای روابط کشورها بسیار مهم است گفت: همیشه با رشد روز افزون ارتباط دو کشور دست هایی مشکوک تلاش می کنند با رفتارهای تحریک کننده زمینه شقاق و اختلاف بین دو کشور را فراهم کنند و ما همه در این دنیای پرتلاطم  وظیفه داریم با هوشیاری  این گونه توطئه ها را خنثی و به دشمنان دو کشور مجال تحرک و تخریب ندهیم .

آیت الله عاملی در خاتمه اظهار داشت: کار مشترک بر روی میراث های مشترک مثل شاعرشهیر  نظامی گنجوی می تواند عامل مهمی در تقویت ارتباط دو کشور می شود.

در این نشست طرفین با اشاره به اینکه آذربایجان بیشترین اشتراک مرزی را با استان اردبیل دارد بر لزوم توسعه مراودات اقتصادی و استفاده از ظرفیت عظیم مرزی تاکید کردند.

علی علیزاده سفیر آذربایجان اظهار داشت: که رییس جمهور ما عنایت خاص بر توسعه روابط با ایران دارد و بارها تاکید کرده که آذربایجان اجازه نمی دهد دولت ثالثی از طریق خاک آذربایجان برای ایران تهدیدی درست کند.

در این ملاقات سفیر آذربایجان با اشاره به راه اندازی رفت و آمد هوایی بین دو کشور گفت: با پایین آمدن کرونا امیدواریم به زودی رفت و آمد زمینی نیز شروع شود.

انتهای پیام/


 

منبع: دانا

کلیدواژه: سفیر آذربایجان آیت الله دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۴۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور

معاون وزیر صمت گفت: سال گذشته ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمد مجید فولادگر امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در دیدار با استاندار خراسان شمالی، اظهار کرد: لازم است تسهیلات به صورت هدفمند هدایت شود تا شرکت یا واحد صنعتی برای خریداری و تأمین ماشین‌آلات خود مبادرت کند و در نهایت به تولید برسد.

وی افزود: سال گذشته ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور پرداخت شد.

معاون وزیر صمت تقویت بازارهای خارجی و افزایش مراودات بین‌المللی با هدف افزایش صادرات را مهم عنوان و خاطرنشان کرد: این وزارتخانه تلاش دارد میزان تولیدات را به برکت شعار سال با اجرای برنامه‌های مختلف با همکاری‌های بین بخشی افزایش دهد.

محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه، ناترازی منابع و مصارف بانک‌های استان را مورد توجه قرار داد و بر نیاز استان به خط اعتباری ویژه تاکید کرد و گفت: برای حرکت قوی و تحقق جهش تولید در استان نیاز است تا خط اعتباری ویژه در نظر گرفته شود که در جلسه هیئت دولت نیز این مهم برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان، مطرح شد.

وی اضافه کرد: با وجود محدودیت منابع خراسان شمالی در بسیاری از شاخص‌ها رتبه برتر کشور را دارد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به شناسایی ۱۳ زنجیره ارزش راهبردی در استان، تاکید کرد: تکمیل این زنجیره‌های ارزش در استان، ۲۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات نیاز دارد تا در ابعاد مختلف، توسعه رخ دهد.

حسین‌نژاد ضمن برشمردن فرصت‌های استان و فراهم شدن زیرساخت‌های برای سرمایه‌گذاری، ادامه داد: حذف تعهد ارزی برای صادرکنندگان استان در جلسه هیئت دولت درخواست شد تا زمینه و رغبت برای ورود بیشتر سرمایه‌گذاران فراهم شود.

وی با اشاره به مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان، تخصیص آن را در پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان مهم عنوان کرد.

استاندار خراسان شمالی اهمیت و نقش محدودیت‌های انرژی بر تولید و صنایع استان را دانست و تاکید کرد: محدودیت انرژی موجب ضربه به تولید و تولیدکنندگان و کاهش ارزآوری می‌شود که پیشنهادهایی توسط استانداران برای این موضوع در جلسه هیئت دولت به رئیس جمهور ارائه شد.

کد خبر 751442

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • تکمیل زنجیره‌های تولید، محور توسعه استان اردبیل است
  • رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران