Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@07:00:09 GMT

علی باقری: رژیم صهیونیستی منشور مجسم نقض حقوق بشر جهانی است

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۴۵۸۶

علی باقری: رژیم صهیونیستی منشور مجسم نقض حقوق بشر جهانی است

به گزارش ایرنا، علی باقری در اولین همایش همه‌پرسی فلسطین که صبح امروز چهارشنبه در دانشگاه امام صادق (ع) گفت: فلسطین، پدیده‌ای است که ارزش‌های انقلاب اسلامی از جمله عدالت طلبی، استقلال خواهی و سلطه‌گریزی در آن به طرز قابل توجهی جلوه‌گری می‌کند.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با بیان اینکه در پروژه پیمان ابراهیم، فلسطینی‌ها و حقوق آنها وجه‌المصالحه سیاست و اقتصاد و امنیت موقت و معلق برخی دولت‌ها قرار گرفته است، اضافه کرد: حداکثر کارکرد پروژه پیمان ابراهیم برای رژیم صهیونیستی، در حد تنفس مصنوعی دادن به این رژیم اشغالگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تأکید کرد: در میان تمام موضوعاتی که در قضیه فلسطین اهمیت دارد، هیچ مسأله‌ای به اهمیت انسان اعم از جان و حقوق بشر نیست.  

باقری با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی، «منشور مجسم نقض حقوق بشر جهانی» است، تصریح کرد: هفت دهه است که رژیم صهیونیستی، مالک انحصاری دایره‌المعارف جامع نقض حقوق بشر است.  

معاون سیاسی وزارت امور خارجه افزود: موضوع فلسطین، یک اختلاف بر سر تکه‌ای از سرزمین نیست؛ چراکه رژیم صهیونیستی نماد نقض نظام‌مند (سیستماتیک) حقوق بشر در گستره تاریخ و در سطح جهانی است.  

وی با بیان اینکه در فلسطین، صلحی پایدار خواهد بود که مبتنی بر عدالت باشد، گفت: عدالت هیچ قرابتی با تجاوز و اشغالگری صهیونیست‌ها  ندارد.  

باقری اظهار داشت: حمایت غربی‌ها از صهیونیست های اشغالگر، ادعاهای لیبرالیسم درباره حقوق بشر و دمکراسی را به چالش کشیده است.  

معاون سیاسی وزارت امور خارجه بیان داشت: تروریسم محصول تجاوز و اشغالگری صهیونیست‌ها است؛ لذا رژیم صهیونیستی حقیقتا «نماد انحصاری تروریسم دولتی» است.

وی با تأکید بر اینکه هر ابتکاری که به پایان تجاوز و اشغالگری در فلسطین منجر نشود، راه حل نیست، بلکه بیراهه است، گفت: راه‌حل مسٱله فلسطین  سخت‌افزاری (مقاومت) و  نرم‌افزاری (همه‌پرسی) است و لذا هر کدام که زودتر به تجاوز و اشغال پایان دهد و موجب بازگشت همه فلسطینیان به سرزمین اصلی خود شود، صلح پایدار را برای منطقه و جهان به ارمغان خواهد آورد.  

باقری اضافه کرد: مقاومت و همه‌پرسی دو روی سکه استیفای حقوق ملت فلسطین هستند که در عمل هر یک که زودتر به نتیجه برسند، منجر به حل و فصل پایدار قضیه فلسطین خواهند شد.  

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با بیان اینکه مقاومت حق غیر قابل انکار مردم فلسطین است، اظهار کرد: کمک به مقاومت وظیفه همه کسانی است که مدعی حمایت از حقوق بشر هستند و لذا کسانی که از مبارزات ملت فلسطین علیه تجاوز و اشغالگری حمایت و پشتیبانی نمی‌کنند، باید به‌عنوان ناقضان حقوق بشر و یا دست‌کم حامیان نقض حقوق بشر مؤاخذه شوند.  

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن در پی «محو فلسطین» هستند، غافل از آن که تفکر مقاومت ریشه در اعماق دل و جان آحاد ملت‌های منطقه به‌ویژه ملت فلسطین دارد و لذا فلسطین محوشدنی نیست.  

معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت: با وجود آن که حدود هفتاد سال از اشغالگری فلسطین توسط صهیونیست‌ها می‌گذرد، اما کماکان این رژیم با چالش بحران مشروعیت در بیرون و بحران هویت در درون خود روبرو است؛ لذا برنامه‌ریزی بلندمدت برای این رژیم سرابی بیش نخواهد بود.

باقری در پایان خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها تصور می‌کنند با زور و جنایت می‌توانند به اشغالگری مشروعیت ببخشند، غافل از آن که استمرار تجاوز و جنایت، به‌عنوان تهدیدی درون زا، استقرار این رژیم را در معرض خطر جدی قرار داده است.

منبع: الف

کلیدواژه: معاون سیاسی وزارت امور خارجه تجاوز و اشغالگری رژیم صهیونیستی نقض حقوق بشر صهیونیست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۴۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخراج استاد دانشگاه نیویورک به دلیل حمایت از فلسطین+ فیلم

یک استاد دانشگاه نیویورک آمریکا پس از ۲۰ سال کار به دلیل حمایت از فلسطین از دانشگاه اخراج شد.

به گزارش ایسنا، در پی گسترش تجمعات اعتراضی دانشجویان و اساتید دانشگاه های آمریکا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و انتقاد به سیاست های این کشور در حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی یک استاد دانشگاه نیویورک پس از ۲۰ سال از دانشگاه اخراج شد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد؛ من تقریبا ۲۰ سال است که در دانشگاه نیویورک هستم دیروز یک تماس تلفنی از رئیس دپارتمان دریافت کردم چرا باید در یک روز تعطیل (یکشبنه) به من زنگ بزنند.

این استاد دانشگاه نیویورک خاطرنشان کرد: من دیروز پس از ۲۰ سال کار اخراج شدم. این موضوع برای بیان من در مورد اسرائیل بهتر است وقتی آنها در مورد اسرائیل حرف می زنند، منظورشان صهیونیست است.

وی یادآور شد: منظور آنها نسل کشی است، منظور آنها خفگی و گرسنگی عمدی است. نسل کشی یک ملت بومی و اصیل...

این استاد دانشگاه نیویورک اضافه کرد: ما می گوییم اشغالگری جنایت است. از هائیتی تا فلسطین.

*از پورتوریکو تا گوانتانامو 

اشغالگری یک جرم و جنایت است ما ترسانده نخواهیم شد.

خانواده جهانی فلسطین اکثریت بشریت هستند.

وی خطاب به دانشجویان اظهار کرد: هیچ وقت از واژه اقلیت استفاده نکنید. همانطور که مالکوم ایکس به ما یاد داد ما اکثریت عظیم و بزرگی هستیم.

وی یادآور شد: فلسطین آزاد خواهد شد از رودخانه تا دریا.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کنعانی: صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد
  • صدای خُردشدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی به گوش می‌رسد
  • نامه غریب‌آبادی به کمیسر عالی حقوق بشر برای سرکوب خشونت‌آمیز جنبش‌های دانشجویی حامی فلسطین
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • حمایت دانشجویان گیلانی از دانشگاهیان آمریکا و اروپا
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم فلسطین
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی
  • اخراج استاد دانشگاه نیویورک به دلیل حمایت از فلسطین+ فیلم
  • حمایت از اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی