Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:17:26 GMT

مسیرهای راهپیمایی روز جهانی قدس در استان تهران اعلام شد

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۴۷۱۵

مسیرهای راهپیمایی روز جهانی قدس در استان تهران اعلام شد

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدمحسن محمودی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با نزدیک شدن به روز جهانی قدس، مردم مومن و خداجوی ایران اسلامی و شهرستان های استان تهران با توجه به جنایات اخیر رژیم غاصب اسرائیل در تجاوز به قدس شریف برای برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم آماده شده و لحظه شماری می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: حضور پرشور مردم مومن و خداجوی استان تهران و سراسر کشور پس از ۲ سال وقفه به دلیل شرایط کرونا، قطعا رژیم صهیونیستی را یک قدم به نابودی نزدیک تر می‌کند و مردم استان تهران با حضور در این راهپیمایی، با فریادهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا، سازمان های حقوق بشری را از خواب زدگی بیدار می‌کنند.
این مسئول  مسیرهای راهپیمایی ضد استکباری روز جهانی قدس در ۱۵شهرستان استان تهران را به شرح زیر بیان کرد:
ورامین
در ورامین، وارثان قیام خونین ۱۵ خرداد ۴۲ همنوا با اقصی نقاط کشور ، از میدان امام حسین(ع) به سوی میدان امام خمینی(ره) حرکت کرده و سپس در مصلی صاحب الزمان(ع) اجتماع خواهند کرد و محسن منصوری استاندار تهران  در جمع راهپیمایان ورامین سخنرانی خواهد کرد.
دو راهپیمایی دیگر هم در شهرستان ورامین برگزار می شود، که یکی از آن ها در شهر جوادآباد و راهپیمایی دیگر در منطقه خیرآباد است که هر دو این راهپمایی ها به سمت محل برگزاری نمازجمعه خواهد بود.
بهارستان
مردم روزه دار شهرستان بهارستان نیز مانند سراسر کشور در بخش گلستان راهپیمایی برگزار خواهند نمود و مسیر راهپیمایی در شهر گلستان  از فلکه دوم گلستان به سمت مصلی این شهر خواهد بود.
ملارد
راهپیمایان شهرستان ملارد صبح روز جمعه ۹ اردیبهشت ماه از مسیر مسجد جامع امام صادق(ع) - خیابان امام خمینی (ره) – خیابان دکتر حسابی – بلوار ارغوان – مصلی نماز جمعه برگزار خواهند نمود.
شهرستان قدس
مسیر راهپیمایی در شهرستان قدس از میدان قدس به سمت میدان آزادی و سپس مصلی شهر قدس در نظر گرفته شده که پس از به آتش کشیدن پرچم اسرائیل و اظهار تنفر مردم شهر قدس از جنایات این رژیم آماده اقامه نماز جمعه میگردند.
دماوند
در شهرستان دماوند نیز راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور با صلابت مردم روزه دار این دیار از میدان امام(ره) دماوند آغاز شده و راهپیمایان پس از طی مسیر راهپیمایی در مسجد جامع دماوند اجتماع خواهند کرد تا آماده شنیدن خطبه های نماز جمعه جمعه ۹ اردیبهشت ماه گردند.
شهرستان پردیس
در شهرستان پردیس نیز راهپیمایی طبق سنوات گذشته از میدان فلسطین تا مصلی نماز جمعه برگزار می گردد.
پاکدشت
راهپیمایان شهرستان پاکدشت نیز ، راهپیمایی را از میدان آزادگان آغاز کرده و پس از طی مسیر چهار راه ساعت، میدان قدس، میدان معلم در مصلی امام خمینی (ره) اجتماع خواهند کرد.
شهریار
مردم مومن و روزه دار شهرستان شهریار نیز، راهپیمایی ضد صهیونیستی خود را  از مسیر چهارراه قائم(عج)، خیابان ولیعصر(عج)،میدان امام خمینی(ره)، خیابان انقلاب آغاز خواهند نمود و در پایان در  مصلی نماز جمعه شهریار اجتماع و قرائت قطعنامه ضد استکباری خواهند نمود.
فیروزکوه
مردم بصیر فیروزکوه نیز در روز قدس و همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بنابر فرموده امام راحل مسیر راهپیمایی ضد صهیونیستی خود را از  آستان مقدس  امامزاده اسمعیل(ع)آغاز نموده و سپس به سمت میدان معلم  حرکت خواهند نمود و در انتها در مصلی نماز جمعه با فریادهای «مرگ بر امریکا» و «مرگ بر اسرائیل» آماده اقامه نماز جمعه می گردند.
شهرستان ری
راهپیمایی روز قدس در شهرری قبله تهران  از سه راه ورامین آغاز می گردد و راهپیمایان پس از پیمودن مسیر خیابان فدائیان اسلام، میدان شهرری و خیابان حرم، در مصلی بزرگ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) تجمع کرده و در نهایت راهپیمایان روزه دار در مراسم اقامه نماز جمعه در مصلی ری شرکت می کنند .
اسلامشهر
مردم اسلامشهر نیز از دو مسیر ناحیه مقاومت بسیج حضرت سید الشهدا(ع) و مسجد حضرت ولیعصر(عج)  شهرک مهدیه به سمت مصلای بزرگ نماز جمعه حرکت و در  انتها با قرائت قطعنامه تعرض صهیونیست ها به مسجد الاقصی را محکوم خواهند نمود
قرچک
راهپیمایی شهرستان قرچک نیز همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان ، از میدان امام خمینی (ره) راهپیمایی خود را آغاز و تا مصلای نماز جمعه به پایان خواهند رساند تا از ویژه برنامه های این روز بهره مند گردند.
پیشوا
راهپیمایان شهرستان پیشوا نیز مسیر مسجد امام خمینی(ره) به سوی حرم مطهر امام زاده جعفر(ع) را طی می کنند.
شمیرانات
در بخش لواسانات شهرستان شمیرانات مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس از میدان امام(ره) به سمت سراتحاد و در بخش فشم شهرستان شمیرانات از مصلی به طرف میدان امام خمینی(ره) سپس به سمت اداره برق برگزار خواهد شد و در انتها در مصلی نماز جمعه روزه داران  تجمع ضد صهیونیستی خواهند نمود.
رباط کریم
راهپیمایان شهرستان رباط کریم نیز  روز جمعه ۹ اردیبهشت ماه مصادف با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان راهپیمایی خود را از مقابل چهارراه دادگستری آغاز و به سوی مصلی نمازجمعه ختم خواهند نمود.
آخرین جمعه ماه مبارک رمضان روز قدس نامگذاری شده  است.

برچسب‌ها مسجدالاقصی محسن منصوری رژیم صهیونیستی روز جهانی قدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسجدالاقصی محسن منصوری رژیم صهیونیستی مسجدالاقصی محسن منصوری رژیم صهیونیستی روز جهانی قدس آخرین جمعه ماه مبارک رمضان راهپیمایان شهرستان میدان امام خمینی مسیر راهپیمایی مصلی نماز جمعه راهپیمایی روز روز جهانی قدس میدان امام امام خمینی ره استان تهران خواهند نمود روزه دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۴۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، ماموستا ملاقادر قادری امروز در دیدار جمعی از پاسداران، بسیجیان، فرهنگیان و کارگران در مسجد قبا شهرستان پاوه در سخنانی اظهار داشت: خداوند را شاکرم، به روح حضرت خاتم درود می‌فرستم، یاد شهیدان انقلاب اسلامی و امام بزرگوار را گرامی می‌دارم و برای مقام معظم رهبری و مسئولان خدوم و دلسوز نظام، آرزوی سلامتی و عزت را دارم.
 
امام جمعه شهرستان پاوه گفت: ایام و مناسبت‌های پیش رو، هفتۀ عقیدتی سیاسی سپاه، هفتۀ معلم و روز کارگر را تبریک عرض می‌کنم و حضور برادران و خواهران محترم را گرامی می‌دارم.
 
این عالم اهل سنت تصریح کرد: از روز تشکیل نهاد مقتدر سپاه در کنارش از همان سال ۱۳۵۸ همواره افرادی دلسوز برای نماز و توجیه و تربیت وجود داشته‌اند.
 
ماموستا قادری افزود: در سال ۱۳۶۲ به امر بنیان‌گذار جمهوری اسلامی (ره)، در استان‌ها و سپس شهرستان‌ها انسان‌های شایسته‌ای به‌عنوان نمایندگان ولی‌فقیه معرفی شدند. حضور این افراد بحمدالله جایگاه فکری و تربیتی خاصی به نیروهای مسلح ما داده و تا امروز در چهار دهه و اندی موفق بوده‌اند؛ لذا خدمت حاج‌آقای عبدی پور و دوستانش در عقیدتی سیاسی ناحیۀ مقاومت بسیج سپاه پاوه و فرماندهی محترم سپاه پاوه خسته نباشید و این ایام را هم تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.
 
وی در ادامه با اشاره به روز معلم و جایگاه معلم در جامعه عنوان کرد: با شهادت شهید مطهری که روز شهادتش به‌عنوان روز معلم و سپس هفتۀ معلم نام‌گذاری شده، تحول خاصی در نظام آموزشی ایجاد شد، این بزرگوار هم خون و هم آثارش در جمهوری اسلامی، در دانشگاه‌ها و مدارس و کل جامعه اثرگذار شد و برای همه ما سرمایه‌ای معنوی گردید.
 
امام جمعه شهرستان پاوه گفت: به نظر بنده دو کتاب شهید مطهری به نام‌های "خدمات متقابل اسلام و ایران" و "جاذبه و دافعۀ علی (ع)" پیام ویژه‌تری دارند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: امسال در تهران با مسئولان ملاقاتی داشتم و عرض کردم باید یکی از ما قلم به دست بگیرد و در خصوص خدمات ما به جمهوری اسلامی و خدمات جمهوری اسلامی به ما کتابی بنویسد چون هم ما به جمهوری اسلامی خدمت کرده‌ایم و ۴۵ سال بر فکر خود ایستاده‌ایم و شهید داده‌ایم و هم جمهوری اسلامی در خدمت به ما در حد توان دریغ نکرده است. هنوز کسی حاضر نشده چنین کتابی بنویسد تا مسئولینی که به پاوه وارد می‌شوند بدانند چه خدماتی انجام گرفته است؛ معتقدم شهید مطهری در این کتاب از اسلام و ایران دفاع شایسته‌ای کرده است.
 
ماموستا قادری اضافه کرد: کتاب دوم هم جاذبه و دافعه است، ما مسئولین اگر این دو خصلت را نداشته باشیم در زندگی موفق نخواهیم بود. باید ما نسبت به دوستان جاذبه و نسبت به کسانی که قابل اصلاح نیستند، دافعه داشته باشیم.
 
وی بیان داشت: شخصی نزد حضرت علی (ع) رفت و گفت: یا علی احبک و احب معاویة بن ابوسفیان؛ هم شما و هم معاوین بن ابوسفیان را دوست دارم. حضرت علی فرمود: «أنتَ أعمی» شما بصیر نیستید. خط من و معاویه جدا از هم است لذا باید بین من و معاویة بن ابوسفیان یکی را دوست داشته باشی.
 
امام جمعه شهرستان پاوه گفت: پس اگر شما کارگزار جمهوری اسلامی هستید و جمهوری اسلامی را قبول دارید، باید خط دیگری را نپذیرید چون باعث نفاق می‌شود و اگر مخالف جمهوری اسلامی هستید روی پای خود بایستید؛ اما اگر هر دو را قبول کنید، بصیرت ندارید.
 
ماموستا قادری تصریح کرد: جایگاه معلم در آیین ما مهم و ارزشمند و آسمانی است. خداوند و پیامبر ما معلم‌اند. پس معلم شایسته، خلیفة الله و جانشین رسول‌الله است و معلمان و اساتید مدارس و دانشگاه پدران معنوی فرزندان ما هستند و بچه‌های ما را معلمان به مقصد می‌رسانند.
 
امام جمعه شهرستان پاوه در ادامه با اشاره به نقش کارگران در جامعه، یادآور شد: پیامبر عزیز ما در لحظۀ آخر خداحافظی فرمودند: سه اصل را فراموش نکنید. ۱-نماز ۲-زکات ۳-احترام خدمتگزاران و کارگران و افراد زحمتکش جامعه.
 
وی افزود: به کارگران عزیز هفتۀ کارگر را تبریک عرض می‌کنم به آنان خسته نباشید می‌گویم. زحمات کارگران عزیز مورد احترام ماست امید است مسئولان محترم و کارفرمایان عزیز در فکر زندگی و معیشت کارگران باشند.
 
ماموستا قادری در بخش دیگری که از سخنان خود عنوان کرد: همه شما شاهدید در دنیا در دانشگاه‌ها تحولی در حال ظهور است؛ در طول هفتۀ گذشته تا به امروز در ۷۵ دانشگاه آمریکا حرکتی شروع شده که دولت آمریکا را سرافکنده کرده است و تا این لحظه ۹۰۰ استاد دانشگاه و دانشجو را دستگیر کرده‌اند.
 
امام جمعه شهرستان پاوه گفت: دانشجویان و اساتید می‌گویند: کشتن انسان‌ها در سرزمین فلسطین و غزه را متوقف کنید. آن دانشجویان کاری با اسلام و قرآن و عقیدۀ مردم غزه ندارند ولی به‌ عنوان یک اصل انسانی به دفاع از انسانیت و شرف، خود را زیر پای پلیس آمریکا قرار می‌دهند و در روبروی کاخ سفید ۵ هزار نفر نماز می‌خوانند. این موضوع خیلی مهم است. این‌ها همه نتیجۀ خون‌هایی است که به‌ناحق در غزه ریخته می‌شود.
 
ماموستا قادری تصریح کرد: پس از یک بعد نوای الله‌اکبر دارد در کنار کاخ سفید طنین انداز می شود و از بعد دیگر ۹۰۰ استاد و دانشجوی آمریکایی به خاطر دفاع از ملت مظلوم فلسطین در زندان هستند. حیف است ما کردها از این حرکات نوعی دیگر تفسیر کنیم. آفرین بر این دانشجویان، آفرین بر شرف آنها و ننگ تاریخ به حاکمان آمریکا و اسرائیل و غرب؛ نقش والای معلمان در توسعه و تعالی کشور شایسته تکریم و سپاس است.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقدیر از کارگران یک مجموعه تولیدی در خوشاب توسط امام جمعه شهرستان
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود
  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • تجلیل امام جمعه شهرستان تکاب از معلمین پر تلاش مدرسه رضوان شهرستان تکاب
  • میدان جی مسدود خواهد شد
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود