Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@18:19:37 GMT

هیچ طرح نیمه تمام رها شده در شهر نداریم

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۴۹۳۵

هیچ طرح نیمه تمام رها شده در شهر نداریم

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه هیچ طرح نیمه تمام رها شده در شهر نداریم گفت: معتقدیم هیچ پروژه‌ای در شهر نباید معطل و بدون پیشرفت باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، محمد نورصالحی با اشاره به تشکیل شوراها براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در همین راستا ۲۲ سال پیش نخستین دوره شوراها تشکیل شد و امروز شاهد فعالیت ششمین دوره آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه اداره امور توسط شورای منتخب مردم در همه کشورهای مبتنی بر نظام مردم سالار انجام می‌شود، افزود: در کشور ما نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران این مهم در قانون اساسی  تعیین و به اجرا درآمد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به موضوع مدیریت واحد شهری بیان کرد: تحقق مدیریت واحد شهری از سال‌ها پیش مورد بررسی است تا براساس آن تصمیم گیری‌های کلان حوزه شهر و روستا به شوراها واگذار شود.

وی افزود: در بسیاری از کشورها مجالس قانون گذاری محلی وجود دارد و تصمیم گیری‌ها در همه حوزه‌ها به صورت محلی اتخاذ می‌شود، اما ما هنوز به این نقطه نرسیده‌ایم.

نورصالحی با بیان اینکه تشکیل مجالس محلی می‌تواند در اداره شهرها موثر باشد، گفت: اگر مجالس محلی شکل می گرفت و می‌توانست مدیران اداره ها و نهادها را خودش انتخاب کند رسیدگی به وضعیت شهرها بهتر انجام و مشکلات روان تر رفع می‌شد .

وی به تلاش‌های کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی برای تحقق مدیریت واحد شهری اشاره کرد و افزود: انتظار نداریم که اختیارات به صورت یکجا واگذار شود بلکه به صورت پلکانی آنچه در اولویت قرار دارد باید به شوراها سپرده شود. 

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به برگزاری جلسات مشترک اعضای شورا و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: در این جلسات نمایندگان مردم اصفهان در شورا و مجلس به تبادل نظر می‌پردازند و گفتمان و همکاری در این اتاق فکر مشترک شکل گرفته است، در این راستا از مدیران استانی هم برای رفع مشکلات دعوت می کنیم و اخیرا ششمین جلسه مشترک برگزار شد. 

وی با اشاره به فعالیت باشگاه شهراندیشان گفت: باشگاه شهراندیشان با هدف دریافت ایده ها و پیشنهادهای شهروندان تشکیل شد و همه این ایده‌ها، انتقادات و پیشنهادات شهروندان توسط مرکز پژوهش‌های شورا بررسی می‌شود.

نورصالحی به دغدغه‌های شورای ششم در مدت هشت ماهه فعالیت اشاره و خاطرنشان کرد: بیشترین دغدغه در حوزه حمل و نقل عمومی، رویدادهای  فرهنگی، پسماند و فضای سبز بوده است، برای رفع برخی مشکلات اصفهان مانند آب زاینده رود نیازمند تعاون و همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستیم، اما شوراها نیز می‌توانند مطالبه گر باشند.

وی با اشاره به مشکل ترافیک در شهر به ویژه پس از بازگشایی مدارس گفت: تنها راه حل این مشکل توسعه حمل و نقل عمومی است تا بتوانیم تردد با خودرو شخصی را کاهش دهیم .

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از خرید ۱۷۳ دستگاه اتوبوس جدید با کمک دولت خبر داد و افزود: ۸۰ درصد هزینه خرید را دولت و مابقی از سوی شهرداری تامین شد و این در حالی است که در بودجه ۱۴۰۱ ، ۵۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی و خرید اتوبوس پیش بینی شده است که امیدواریم از اول مهرماه در حوزه حمل و نقل عمومی در بخش اتوبوسرانی شرایط خوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به افزایش گستره فعالیت مترو به روزهای تعطیل گفت: برای خط دوم قطار شهری قرارداد ۵۹۰ میلیون یورویی با یکی از شرکت‌های داخلی منعقد شده تا کارهای تامین تجهیزات در این خط سرعت گیرد که در انتظار تصویب آن در دولت هستیم.

نورصالحی با تاکید بر اینکه قیمت تمام شده تردد هر نفر با مترو منهای هزینه‌های سرمایه گذاری و تعمیرات کلان ۳۳ هزار تومان است که فقط دو هزار تومان آن از مردم گرفته می‌شود، گفت: در مجموع برای توسعه حمل و نقل عمومی  در بودجه ۱۴۰۱ برای انجام اقدامات مختلف چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی با اشاره به تأسیس دبیرخانه فرهنگی زاینده رود بیان کرد: علاوه بر حفظ منافع ذی نفعان حوضه زاینده رود، جریان آب در این رودخانه باید پایدار باشد که البته این امر نیازمند ورود دولت و شخص رئیس جمهور و سران دو قوه دیگر است.

نورصالحی با تاکید بر اینکه اجماع ملی در سطح استان وجود دارد که هیچ توسعه ای در حوزه صنایع آلاینده نداشته باشیم تصریح کرد: باید توسعه صنایع دانش بنیان اتفاق بیفتد در حالی که ۱۰ درصد اشتغال ایجاد شده شرکت های دانش بنیان متعلق به اصفهان است و مدیریت شهری و شورای شهر نیز اخیرا تفاهم نامه‌ای را با شهرک علمی و تحقیقاتی منعقد کرده و بر انجام کمک‌ و رفع مشکلات این شرکت‌ها در شهر متعهد شده‌ایم.

وی تصویب طرح شفافیت و ارتقای سلامت اداری را از مهمترین اقدامات شورای ششم ذکر کرد و گفت: برخورد با دریافت کنندگان مبالغ غیرقانونی و حذف هر گونه وجهی به نام توافق، سرعت بخشیدن مراحل کار و کوتاه کردن فرآیندها را جمله اقدامات شاخص مدیریت شهری در راستای این طرح است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به طرح جامع حریم اشاره و تصریح کرد: تصمیم گیری درباره زمین هایی که در محدوده شهر نیستند از حیطه وظایف مدیریت شهری خارج است البته طرح جامع حریم را داریم که در آن به صورت کامل کاربرد اراضی که مسکونی و تجاری نیستند مشخص شده است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ طرح نیمه تمام رها شده در شهر نداریم گفت: معتقدیم هیچ پروژه‌ای نباید معطل و بدون پیشرفت در شهر باشد، در همین راستا می‌تواند به سالن اجلاس اشاره کرد که بهره‌برداری از آن مهمتر از تکمیلش است.

نورصالحی با اشاره به پروژه حلقه چهارم حفاظتی شهر نیز گفت: این پروژه ۸۸۰ میلیارد تومان بودجه دارد و با اجرای آن شمال و جنوب شهر به هم وصل می‌شود و تاثیر بسیاری در کاهش ترافیک و آلودگی هوای شهر دارد.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شورای شهر اصفهان پروژه های عمرانی شهر اصفهان رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان حمل و نقل عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۴۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید میثاق اعضای دوره ششم شورای شهر اصفهان با آرمان‌های شهدا

اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان همزمان با نهم اردیبهشت روز شورا ، با شهدا تجدید میثاق کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان صبح امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ پیش از حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با حضور در گلستان شهدا با آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران و شهدای گرانقدر تجدید بیعت کردند.

در این آئین اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان یاد و خاطره شهیدان را با تقدیم گل بر مزار پاک آنها گرامی داشتند.

به گزارش ایمنا در گلزار شهدای شهر اصفهان حدود هشت هزار شهید گلگون کفن آرمیده‌اند.

کد خبر 748595

دیگر خبرها

  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند
  • شوراها از جمله مظاهر مشارکت مردم در حکمرانی است
  • پیگیری‌های شورای شهر موجب امیدآفرینی برای مردم شده است
  • تجدید میثاق اعضای دوره ششم شورای شهر اصفهان با آرمان‌های شهدا
  • راه‌اندازی فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان از اهداف مهم شورای ششم است
  • بررسی آخرین وضعیت بودجه واعتبارات وطرح‌های نیمه تمام گیلان
  • شوراهای اسلامی به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند
  • به‌دنبال تحقق «اصفهان من، شهر زندگی» هستیم
  • تلاش برای بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان در شورای ششم اصفهان
  • تلاش برای بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان اصفهان در شورای ششم