Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-01@15:56:34 GMT

رشد ۹ درصدی تبعیض علیه مسلمانان در آمریکا

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۴۹۶۸

نتایج تحقیقات جدید حاکی از افزایش تبعیض علیه مسلمانان در جامعه آمریکاست.

خبرگزاری میزان – نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که تبعیض علیه مسلمانان در آمریکا طی سال ۲۰۲۱ در مقایسه با سال پیش از آن افزایشی ۹ درصدی داشته است.

به گزارش «تریبون»، مقامات شورای روابط آمریکایی- اسلامی (CAIR)، طی یک کنفرانس مطبوعاتی، گزارش جدید خود را با عنوان «همچنان مظنون؛ تاثیر اسلام هراسی ساختاری» را ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای روابط آمریکایی- اسلامی به عنوان یک گروه مدافع حقوق مدنی مسلمانان در آمریکا، سال گذشته میلادی شش هزار و ۷۲۰ مورد شکایت دریافت کرده که شامل طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله مهاجرت، تبعیض در طول سفر، اعمال بیش از حد زور در اجرای قانون، حوادث ناشی از نفرت و سوگیری، حوادث در مدارس و حوادث مرتبط با آزادی بیان بوده است.

«نهاد عوض» مدیر شورای روابط آمریکایی-اسلامی در نشست مطبوعاتی خود در این باره می‌گوید «این بالاترین تعداد موارد گزارش شده به CAIR در ۲۷ سال گذشته است و این یک نقطه عطف هشدار دهنده به شمار می‌رود.»

وی تاکید کرد «این گزارش خود گویای همه چیز است و اسلام هراسی در جامعه ما عمیق و ساختاری است.»

«نهاد عوض» در ادامه یادآور شد «اسلام هراسی در آمریکا به یک جریان اصلی تبدیل شده و این روند از طریق قوانین، سیاست‌ها، سخنان سیاسی و دیگر مظاهر راه خود را به نهاد‌های دولتی و حوزه عمومی باز کرده است.»

بیشتر بخوانید: سطوح بالای اسلام ستیزی و فشار بر دانش آموزان مسلمان در مدارس آمریکا اوج گیری اسلام هراسی؛ روندی نگران کننده در غرب

با انجام  یک تفکیک، این گروه حقوق بشری دو هزار و ۸۲۳ مورد شکایت مربوط به مهاجرت و سفر، ۷۵۴ شکایت مربوط به تبعیض در محل کار، ۵۵۳ شکایت در زمینه رد محل اقامت عمومی، ۶۷۹ شکایت مربوط به اجرای قانون و تجاوز دولت، ۳۰۸ شکایت مربوط به حوادث ناشی از نفرت و سوگیری، ۲۷۸ شکایت در زمینه حقوق حبس، ۱۷۷ شکایت مربوط به حوادث در مدارس، ۵۶ شکایت در زمینه آزادی بیان و هزار و ۱۰۱ شکایت عمومی دریافت کرده است.

این گزارش نشان داد که در سال ۲۰۲۱ شکایات مربوط به اجرای قانون و اعمال بیش از حد زور از سوی دولت آمریکا افزایش ۵۵ درصدی داشته است، در حالی که در موارد نفرت و سوگیری که شامل برداشتن اجباری حجاب مسلمان، آزار و اذیت، خرابکاری و حملات فیزیکی می‌شود، ۲۸ درصد افزایش داشته است.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا اسلام هراسی حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا اسلام هراسی حقوق بشر شکایت مربوط اسلام هراسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۴۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی

آکسیوس گزارش کرد قانونگذاران آمریکایی در حال تدوین پیش‌نویس لایحه‌ای هستند که برای تلافی از دیوان کیفری بین‌المللی در صورت صدور حکم بازداشت برای مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی به اتهام جنایات جنگی در غزه طراحی شده است.

به گزارش ایسنا، این لایحه که در حال تدوین است شامل تحریم‌هایی علیه مقام‌های دیوان کیفری بین‌المللی است.

به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواسته تا در هرگونه حکم بازداشت احتمالی علیه مقام‌های این رژیم مداخله کرده و جلوی ‌آن را بگیرد.

اوایل روز دوشنبه کاخ سفید اعلام کرد دیوان کیفری بین‌المللی هیچ صلاحیتی ندارد و واشنگتن از تحقیقات این دیوان حمایت نمی‌کند.

پیشتر در روز دوشنبه، رسانه‌های آمریکایی به نقل از یک مقام اسرائیلی مطلع گزارش دادند که دیوان کیفری بین‌المللی ممکن است حکم بازداشت نتانیاهو، یوآو گالانت، وزیر جنگ و دیگر مقامات ارشد رژیم صهیونیستی را در اوایل این هفته صادر کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • کاهش ۲۲ درصدی حوادث ساختمان در خراسان جنوبی
  • کاهش ۲۳ درصدی حوادث کار در کرمانشاه
  • ◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند
  • بازداشت بیش از ۱۰۰۰ دانشجوی معترض در ۲۵ دانشگاه آمریکا
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب
  • کاهش ۲۲ درصدی تعداد حوادث ناشی از کار در زنجان
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!