Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@03:12:00 GMT

رشد ۲۴۲ درصدی تولید کنسانتره دامی در کردستان

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۵۰۴۶

رشد ۲۴۲ درصدی تولید کنسانتره دامی در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، معاونی روز چهارشنبه در شصت و یکمین جلسه ستاد امنیت غذایی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: جوجه ریزی واحدهای مرغداری در فروردین ماه امسال بالغ بر ۴ میلیون و هفتاد هزار قطعه بوده که می‌توان گفت این آمار نسبت به سال گذشته در یک سطح قرار دارد.

وی افزود: با وجود اینکه در خصوص بارگذاری نهاده‌های دامی در سامانه بازارگاه مشکلاتی وجود داشته است اما این امر بر کاهش تولید تأثیری نداشته و همچنان روند رو به رشد تولید در دستور کار مرغداران کردستانی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاونی خاطرنشان کرد: ذرت مورد نیاز تولید کنندگان به صورت مداوم با همکاری و پشتیبانی امور دام کشور در اختیار مولدین قرار گرفته است.

معاونی اعلام کرد: از مجموعه اقدامات مؤثر جهاد کشاورزی در خصوص دامداری‌ها می‌توان به حذف سبوس از سال ۹۹ و جایگزینی کنسانتره دامی برای مصرف دام‌های استان است اشاره کرد که کمک شایانی به افزایش بهره وری واحدها کرده است.

وی با اشاره به آمار تولید کنسانتره دامی توسط ۱۳ کارخانه خوراک دام موجود در استان اظهار داشت: در سال ۹۹ بالغ بر ۲۵ هزار تن کنسانتره دامی تولید شده بود که این رقم در سال ۱۴۰۰ با رشدی معادل ۲۴۲ درصد به ۶۲ هزار تن رسیده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کردستان اعلام کرد: هم اکنون بیش از ۶۱ هزار رأس دام سنگین و سبک در ۴۷۶ واحد گاوداری، پرواربندی بره و گوساله و گوسفند داشتی وجود دارد.

وی افزود: دو هزار و ۴۵۸ واحد نیمه صنعتی دارای پروانه دامداری کوچک نیز با ظرفیت ۷۲ هزار و ۵۳۷ رأس دام به تولید گوشت، شیر و فرآورده‌های دامی در استان می‌پردازند.

معاون بهبود تولیدات دامی با اشاره به نهاده‌های دامی مورد نیاز دامداران اظهار کرد: ۸۶ واحد صنعتی با ظرفیت ۱۱ هزار و ۲۰۰ رأس مشمول بارگذاری نهاده‌های خام دامی شامل ذرت، جو، کنجاله سویا و سبوس هستند که بر اساس فرمول‌های تعریف شده به ازای هر رأس ۴ کیلو و ۴۰۰ گرم در روز، نهاده مورد نیاز این واحدها تأمین شده است.

کد خبر 5476845

منبع: مهر

کلیدواژه: سنندج دامداری کنسانتره ماه رمضان 1401 بوشهر شب قدر کرمانشاه راهپیمایی روز قدس ویروس کرونا آمار کرونا خطبه های نماز جمعه ماه مبارك رمضان شب احیا بارش باران خراسان رضوی شهادت حضرت علی گرگان کنسانتره دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۵۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران

مطابق با آمار صندوق بین‌المللی پول، تولید نفت ایران در سال گذشته میلادی (۲۰۲۳) با افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای نسبت به سال قبل از آن مواجه شد و به ۳.۱ میلیون بشکه در روز رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس آماری که صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران منتشر کرده، بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته رشد قابل توجه ۱۵ درصدی را به ثبت رساند.

طی سه سال فعالیت دولت سیزدهم رشد بخش نفتی اقتصاد ایران دو رقمی بوده است. این بخش در سال ۲۰۲۱ رشد ۱۰.۱ درصدی، در سال ۲۰۲۲ رشد ۱۰ درصدی و در سال ۲۰۲۳ رشد ۱۵ درصدی داشته است.

بر اساس این آمار، تولید نفت ایران در سال ۲۰۲۳ با افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای نسبت به سال قبل از آن مواجه شد و به ۳.۱ میلیون بشکه در روز رسید. پیش بینی شده است در سال ۲۰۲۴ نیز تولید نفت ایران ۱۰۰ هزار بشکه افزایش یابد و به ۳.۲ میلیون بشکه در روز برسد.

تولید گاز ایران از معادل ۴.۸ میلیون بشکه در روز نفت طی سال ۲۰۲۲ به معادل ۵.۱ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۳ رسید و بر اساس پیش بینی صندوق بین‌المللی پول این رقم در سال ۲۰۲۴ با افزایش ۳۰۰ هزار بشکه‌ای به معادل ۵.۴ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، ایران ۱.۴ میلیون بشکه در روز طی سال ۲۰۲۳ نفت صادر کرده که ۵۰۰ هزار بشکه نسبت به سال قبل افزایش داشته و انتظار می‌رود در سال جاری نیز ۱۰۰ هزار بشکه به صادرات نفت ایران افزوده شده و به ۱.۵ میلیون بشکه در روز برسد.

ایران در سال ۲۰۲۳ معادل ۳۰۰ هزار بشکه در روز نفت، صادرات گاز داشته که انتظار می‌رود همین رقم در سال ۲۰۲۴ صادرات گاز داشته باشد.

کد خبر 748599

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز جوار کارگاهی در دستور کار سازمان فنی‌وحرفه‌ای است
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی