Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@11:33:22 GMT

قهرمان دانستن استقلال از الان زود است

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۵۱۳۷

قهرمان دانستن استقلال از الان زود است

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، محسن بیاتی‌نیا، وقفه‌های طولانی لیگ را عامل افت کیفی تیم‌ها دانست و اظهار داشت: «واقعا تمرین کردن و تعطیل کردن مداوم بازی‌ها خسته کننده می‌شود. علاوه بر اینکه بحث‌های انگیزه و هیجان بازی‌ها را کم می‌کند، از لحاظ ذهنی، جسمی و روحی روانی هم بازیکنان و مربیان به سمت فرسودگی می روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدن ها برای شرایط مسابقه آماده می‌شوند ولی وقتی قرار است برای مدت طولانی فقط تمرین کنند، هم ممکن است احتمال مصدومیت بالا برود و هم اینکه بدن ها از فرم ایده آل خارج شود. اینجاست که وقتی قبل از آن روی روند خوب بود، اذیت می‌شود و تیمش از آن شرایط خارج می‌شود. این مسائل باعث می‌شود هم تیم‌ها و هم بازیکنان تحت‌فشار قرار بگیرند. این وقفه‌ها البته برای تیم‌ها متفاوت است. برخی تیم‌هایی که روبه رشد هستند همیشه متضرر می‌شوند. اما تیم‌های قعرنشین و آن‌هایی که مصدوم زیاد دارند، وقفه به آن‌ها کمک می‌کند تا بازسازی شوند. همیشه تیم‌های مدعی در این شرایط ضرر می‌کنند. این روند فرسایشی در کل خوب نیست و باید فکری به حال بهبود شرایط شود.»

بیشتر بخوانید:

استقلال باید اشتباهات داور را هم شکست دهد

مهاجم اسبق استقلال با اشاره به روند این تیم تصریح کرد: «شرایط فوتبال ما و کیفیت پائین آن برای یکی دو سال اخیر فقط نیست. این نوسانات همیشه بوده است و به خیلی از مسائل بستگی دارد. البته در این چندسال اخیر که کرونا بوده، این موارد تشدید شده است. اما می‌بینید که وقتی استقلال باید نتیجه‌ای را بگیرد و نمی‌گیرد، دیگر رقبایش هم درگرفتن نتیجه عاجزند. این روند سینوسی برای همه تیم‌هاست. اما شک نکنید این روند همیشه ماندگار نیست. این‌طور نیست که هر وقت نتیجه نگیری، دیگر تیم‌ها هم‌روندشان بهتر نشود. برای قهرمان شدن باید بهتر شوی و در شرایطی که رقیب دچار افت است، از آن‌ها رد شوی و اختلاف را بیشتر کنی. هیچ‌وقت هیچ بازی سبک و آسانی وجود ندارد به‌خصوص وقتی لیگ به هفته‌های پایانی نزدیک می‌شود. در لیگ برتر استقلال صدرنشین است و فاصله ۶ امتیازی دارد اما نباید از الان خودش را قهرمان بدانند. برای تیمی که داعیه قهرمانی دارد، نباید بازی کردن با هیچ رقیبی برایش فرقی داشته باشد. این تیم اگر می‌خواهد شخصیت قهرمانی خودش را نشان دهد باید در این ۶ هفته، با تمام تمرکز امتیازهای لازم را بگیرد.»

محسن بیاتی‌نیا بازی با سپاهان را دشوارترین دیدار استقلال دانست و گفت:«رویارویی با سپاهان می‌تواند معادله قهرمانی لیگ را تا حدودی مشخص کند. این بازی سخت‌ترین و یکی از حساس‌ترین دیدارهای آبی‌هاست که باید با تمرکز بالایی پا به میدان بگذارند. اگر استقلال بتواند این ۳ امتیاز را بگیرد، گام بلندی به سمت قهرمانی برمی‌دارد و تا حدودی کارش آسان‌تر می‌شود. سپاهان به لحاظ کیفیت بازیکنان و فوتبالی که بازی می‌کند، فوق‌العاده و قابل‌احترام است. ۶ امتیاز اختلاف می‌تواند به استقلال کمک کند اما نباید خاطرجمع باشند. مهم نیست اختلاف دارند. مهم این است که مقابل سپاهان نباید امتیاز از دست بدهند. هرچقدر به پایان لیگ نزدیک شویم، بدون شک استرس و هیجان بازی‌ها بیشتر می‌شود. اما شک نکنید تیمی که صدرنشین است، بیش از سایر تیم‌ها تحت‌فشار و استرس است. اینجاست که باید کادر فنی استقلال این شرایط را کنترل و مدیریت کنند. آن‌ها هرچقدر زودتر بتوانند امتیازهای لازم را برای قهرمانی بگیرند، بهتر است چون هفته‌های پایانی اصلاً قابل پیش‌بینی نیست.»

وی خاطرنشان کرد: «خیلی‌ها به نحوه‌ بازی استقلال و کم گل بودن بازی‌هایش خرده می‌گیرند اما می‌خواهم بگویم که هیچ گلی بی‌عیب نیست. هیچ تیمی را سراغ ندارید که کامل باشد. استقلال با توجه به داشته‌هایش راهی در پیش‌گرفته که توانسته امتیازات لازم را بگیرد و صدرنشین است. نمی‌توانیم بگوییم این تیم کامل است اما تمام پارامترهای مثبتی که برای قهرمانی لازم است را دارد. این حرف‌ها را در مورد هرتیمی غیر از استقلال هم بود می گفتم. چون تیمی که صدرنشین است یقین بدانید کارکرده و براساس شیوه‌ای که در پیش‌گرفته، توانسته امتیاز بگیرد. استقلال هم با روش خودش به بهترین شکل پیش رفته است. درست است که بازی‌های جذاب و پرگلی نداشته اما هدفش کسب امتیاز بوده که توانسته با کمترین اختلاف به آن برسد. کم گل خوردن و نباختن کار هر تیمی نیست اما ساختار دفاعی استقلال فوق‌العاده بوده است.»

محسن بیاتی نیا با اشاره به فقر گلزنی بازیکنان و تیم‌های ایرانی در لیگ گفت: «لیگ ما خالی از مهاجم تمام کننده است. البته این فقط به عملکرد بد مهاجمان برنمی‌گردد. شاید تغییراتی که برخی تیم‌ها در سیستم بازی خودشان ایجاد کرده‌اند، در این شرایط نقش داشته است. اکثر تیم‌ها فوتبالی دفاعی بازی می‌کنند و پشت توپ قرار می‌گیرند. برای مهاجمان هم موقعیت‌های خوبی ایجاد نمی‌شود. برخی تیم‌ها مهاجمان خود را غرق در تاکتیک تیم می‌کنند و این اجازه را به بازیکن گلزن نمی‌دهند تا در زمین آزادانه بازی کند. شاید یکسری از این مسائل هم دخیل باشد اما لیگ ما خالی از مهاجم گلزن شده است. مهاجمی که مرد محوطه جریمه باشد و از کوچک‌ترین فرصت، گل بسازد. مربیان باید بیشتر به سمت ساخت مهاجم هدف و گلزن گام بردارند. الان وقتی دقت کنیم می‌بینیم در لیگ برتر نام هیچ مهاجم ایرانی در فهرست گلزنان نیست. این شرایط اصلاً برای نام ایران که مهاجم‌های طراز اول داشته خوب نیست.»

منبع: پانا

انتهای پیام/

کد خبر: 1138414 برچسب‌ها فوتبال ایران

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: فوتبال ایران بازی ها تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۵۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه تیمی قهرمان لیگ برتر می شود؟

با کناررفتن لیورپول از کورس قهرمانی، آرسنال و منچسترسیتی دو تیمی‌اند که شانس قهرمانی در لیگ برتر را دارند.

به گزارش ایسنا، جنگ قهرمانی در لیگ برتر انگلیس به اوج رسیده است. نتایج ضعیف اخیر لیورپول باعث شد تیم یورگن کلوپ برای کسب عنوان قهرمانی از کورس خارج شود. حالا آرسنال و منچسترسیتی برای قهرمانی خواهند جنگید.  وضعیت صدر جدول لیگ برتر چگونه است؟

به نوشته دیلی‌میل، یورگن کلوپ ژانویه گذشته تصمیمش را برای ترک لیورپول در پایان فصل اعلام کرد. پس از آن در محافل فوتبال صحبت‌هایی مطرح شد مبنی بر اینکه لیورپول می‌توانند فصل را با چهار جام به پایان ببرد. در ابتدا همه چیز خوب پیش رفت و لیورپول به قهرمانی در لیگ‌کاپ (جام اتحادیه) رسید اما پس از آن بحران شروع شد. لیورپول با شکست برابر منچستریونایتد از جام حذفی کنار رفت و در ادامه برابر آتالانتا شکست خورد و لیگ اروپا را هم از دست داد.

لیورپول پس از ناکامی در لیگ اروپا روی لیگ برتر تمرکز کرد ولی شاگردان یورگن کلوپ در دو بازی پنج امتیاز از دست دادند. آنها برابر اورتون شکست خوردند و با وستهم به تساوی رسیدند. آرسنال و منچسترسیتی در این دو هفته حریفانشان را شکست دادند و در نتیجه لیورپول فقط از نظر ریاضی شانس قهرمانی دارد.

بیایید به جدول نگاه کنیم:

تنها دو تیم باقی مانده‌اند

حالا دو تیم برای قهرمانی مبارزه خواهند کرد: آرسنال و منچسترسیتی. لندنی‌ها در حال حاضر یک امتیاز از همشهری‌ها جلوترند اما شاگردان پپ گواردیولا یک بازی کمتر را انجام داده‌اند. تقویم بازی‌های مدعیان را مرور کنیم:

آرسنال:

منچسترسیتی:

آرسنال در حال حاضر از نظر تفاضل گل (۵۷+ به ۵۰+) به منچسترسیتی برتری دارد. یعنی اگر دو تیم هم‌امتیاز شوند، آرسنال قهرمان می‌شود. این بدان معناست که آرسنال تنها به یک اشتباه از سیتی نیاز دارد اما آیا این اشتباه از پپ و مردانش سر خواهد زد؟ منچسترسیتی به‌خوبی می داند که چگونه تحت فشار بازی کند و برنده شود. بنابراین نمی‌توان انتظار داشت تیم از نظر روانی مشکل داشته باشد.

اگر به برنامه بازی‌های سیتی نگاه کنید، دیدار با تاتنهام خودنمایی می‌کند. این دیدار معوقه از هفته سی‌وچهارم است که در میانه هفته آینده برگزار می‌شود. از نظر تئوری ممکن است بازی برای تیم گواردیولا در لندن دشوار باشد؛ اگرچه تاتنهام فعلی به‌شدت بی‌ثبات است. سیتی بازی سختی را مقابل تاتنهام پیش رو دارد؛جایی که می‌تواند امتیاز از دست بدهد اما آرسنال بازی مشابهی مقابل منچستریونایتد خواهد داشت.

آرسنال سه بازی در پیش دارد. هر اتفاقی ممکن است در لیگ برتر بیفتد اما شاگردان مایکل آرتتا بعید است در خانه مقابل بورنموث و اورتون با مشکل مواجه شوند اما دیدار برابر منچستریونایتد در اولدترافورد سخت است. شیاطین سرخ به هدف‌شان یعنی صعود به لیگ قهرمانان دست پیدا نکردند و این موضوع شاید به سود آرسنال شود. با همه این‌ها شاگردان گواردیولا می‌توانند برای چهارمین سال متوالی قهرمان شوند که در تاریخ لیگ برتر بی‌سابقه است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آرسنال به روغن‌سوزی افتاده منچسترسیتی موقتاً صدرنشین شد

دیگر خبرها

  • واکنش وزارت راه به یکی دانستن «رفع نقاط پرحادثه» و «روکش آسفالت»
  • عدو شود سبب خیر؛ این تیم بدون مسابقه قهرمان لیگ شد
  • تکلیف قهرمان لیگ همین فردا معلوم می‌شود! | اگر یحیی مانده بو چنین نتایجی کسب نمی شد
  • تکلیف قهرمان لیگ همین فردا معلوم می‌شود!
  • تارتار: درباره قهرمان لیگ برتر حرفی نمی‌زنم!
  • فقط 3 قهرمان به مبارزه در جام حذفی ایران ادامه می‌دهند
  • چه تیمی قهرمان لیگ برتر می شود؟
  • هوادار خاص استقلال: نکونام گفت دعا کن قهرمان شویم
  • استقلال: نکونام گفت دعا کن قهرمان شویم
  • آقای گل پرسپولیس و پیش‌بینی جالب تیم قهرمان!