Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@19:17:27 GMT

سفره طعام شهدا در الیگودرز/ نیازمندان مهمان ماه خدا شدند

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۵۱۴۸

سفره طعام شهدا در الیگودرز/ نیازمندان مهمان ماه خدا شدند

گروه استان‌ها- نیازمندان الیگودرز در ماه مهمانی خدا از سفره اطعامی که توسط خانواده‌های شهدا گسترانده شده‌ بهره‌مند شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از الیگودرز، افطاری‌دادن و میهمانی‌ کردن یکی از سنت‌های خوبی بوده که از دیرباز ماه مبارک رمضان در بین مؤمنان رایج بوده و در شهرستان الیگودرز نیز به‌وفور قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پختن غذای نذری در ماه رمضان  یکی از سنت‌های زیبا و پسندیده مسلمانان و به‌ویژه مردم ایران است که افراد در این ایام به‌ شکل گروهی در هیئت‌ها و مساجد و حتی حیاط منازل به پخت افطارهای نذری مشغول می‌شوند.

ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای گسترش فضائل اخلاقی از جمله احسان، انفاق و همدلی با نیازمندان بوده و یکی از بهترین روش‌های احسان در این ماه پهن‌کردن سفره‌های افطار برای نیازمندان است.

فعالیت 54 آشپرخانه مهدوی در استان چهارمحال و بختیاری / 10 هزار پرس غذا میان نیازمندان توزیع شد25 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان استان لرستان توزیع می‌شود12 هزار بسته معیشتی توسط سپاه بین نیازمندان پلدختر توزیع شد

سفره ماه مهمانی خدا در ماه رمضان گسترده است و چه بسا همسایگانی که در نزدیکی ما روزه‌دار و چشم‌به‌راه دستان بخشنده‌ای هستند، به‌همین منظور مؤسسه خادم‌الشهدای شهرستان الیگودرز به‌ همت خانواده شهدای این شهرستان رسم همسایه‌داری را از یاد نبرده‌اند.

«افطارمهربانی» فرصت همدلی خانواده شهیدان در گستردن سفره افطار برای مردم  روزه‌دار و خانواده‌های بی‌بضاعت شهرستان الیگودرز است که صاحبان دستان بخشنده خانواده شهدای این شهرستان در حرکتی خودجوش، دست‌به‌دست هم دادند تا حرکتی هر چند کوچک در راستای پاس‌داشتن اطعام نیازمندان انجام داده باشند.

هانی فریدونی دبیر مؤسسه خادم‌الشهدای شهرستان الیگودرز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم با اشاره به پویش افطاری در این شهرستان اظهار داشت: مادر شهید ملکی بانی پویش افطاری الیگودرز در روز اول  ماه مبارک رمضان  شد و هر روز این پویش با توزیع افطاری ساده به‌نیت یک شهید توسط خانواده شهید یا جانبازان تا امروز در حال برگزاری است.

وی افزود: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون به‌همت خانواده‌های شهدا بیش از 10 هزار افطاری ساده بین روزه‌داران توزیع شده است.

دبیر مؤسسه خادم‌الشهدا عنوان کرد: مراسم جزءخوانی قرآن از ابتدای ماه رمضان تاکنون هر روز قبل از افطار به‌ همت مؤسسه با حضور قاریان نوجوان و جوان این شهرستان برگزارمی‌شود.

وی بیان کرد: حدود 100 پرس روزانه از غذای گرم طبخ‌ شده توسط خانواده  شهدا در این محل بین روزه‌داران توزیع و مابقی غذاها در سطح شهر بین نیازمندان توزیع می‌شود.

فریدونی گفت: بنا داریم 6 هزار و 300 پرس غذای گرم به‌نیت 6 هزار و 300 شهید استان لرستان بین نیازمندان شهرستان الیگودرز توزیع کنیم که تاکنون 4 هزار پرس توزیع شده‌ است.

خانواده شهیدان عیدی فتحی و محمدحسن  احمدی در الیگودرز از ابتدای ماه رمضان تاکنون اقدام به پخت غذای گرم کرده‌اند و علاوه بر توزیع غذای گرم افطاری بین نیازمندان این شهرستان با پهن‌کردن سفره‌های افطار در تپه شهدای الیگودرز میزبان روزه‌داران هستند.

انتهای پیام/645/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان الیگودرز ماه مبارک رمضان بین نیازمندان ماه رمضان غذای گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۵۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محموله ۱۵ تنی خوراک ماهی قاچاق در الیگودرز توقیف شد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار یحیی الهی امروز دوشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: مأموران ایست و بازرسی «خمه» الیگودرز حین کنترل خودروهای عبوری در محور اصفهان - الیگودرز به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۱۵ تن خوراک ماهی قاچاق به ارزش ۹ میلیارد ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی لرستان، گفت: دراین‌رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع ذی‌صلاح شد.

کد خبر 6090920

دیگر خبرها

  • فارس میزبان پیکر مطهر شهید علاءالدین اسدپور می‌شود
  • یادواره ۵۲ شهید کارگر دامغان برگزار شد
  • ۳۰۰۰بسته گوشت قرمز بین مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی توزیع شد
  • حیات و جاودانگی امروز کشور مرهون خون شهدا است
  • تقدیر از خانواده های شهدای فاطمیون در البرز
  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • محموله ۱۵ تنی خوراک ماهی قاچاق در الیگودرز توقیف شد