Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@15:41:08 GMT

انتقال آب سد کوچری به ساوه در حال جمع‌بندی برای اجراست

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۵۲۶۰

انتقال آب سد کوچری به ساوه در حال جمع‌بندی برای اجراست

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه حجت‌الاسلام سبزی بعد از ظهر امروز در جریان سفر استاندار مرکزی به ساوه و بازدید از آخرین وضعیت آب ذخیره شده در پشت سد الغدیر اظهار کرد: عملیات انتقال آب از سد کوچری به ساوه که ۴۴۰ لیتر بر ثانیه بود سال‌ها متوقف شده که با پیگیری‌های صورت گرفته در حال انجام است.

وی افزود: طول مسیر انتقال از آب سد کوچری به ساوه ۱۳۰ کیلومتر است که حدود ۳۰ درصد آن انجام شده بود و مابقی مسیر نیز با پیگیری‌های صورت گرفته و جلسات مکرر با وزیر در حال جمع‌بندی برای اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس بیان کرد: مقرر شد که قرارگاه خاتم ادامه عملیات انتقال را بر عهده بگیرد و با تهاتری که در نظر گرفته شده لوله‌های مورد نیاز را تأمین کنند و با نهایی شدن قرارداد عملیات با سرعت آغاز شود.

سبزی برآورد اعتبار مورد نیاز اجرای این پروژه در سال جدید را در دست بررسی دانست و تأکید کرد: اجرای هرچه سریع‌تر این طرح تحولی در حوزه آب برای مردم ساوه ایجاد می‌کند چون آب سد الغدیر شور بوده و بیشتر برای کشاورزی مناسب است لذا انتقال آب شیرین به ساوه آرزوی دیرینه مردم را برآورده خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه عدم انتقال سریع آب به ساوه با توجه به افزایش جمعیت باعث بروز مشکلاتی در آینده می‌شود اضافه کرد: هم از طریق دولت و هم مجلس برای به سرانجام رسیدن این طرح پیگیری خواهیم کرد تا طی دو سال آینده این طرح به اتمام برسد.

استاندار مرکزی استان نیز با اشاره به اینکه در استان پروژه‌های عمرانی و آبادی زیادی داریم گفت: در ۱۲ شهر استان تعداد زیادی پروژه نیمه‌تمام داریم اما مهمترین پروژه در استان بحث انتقال آب سد کوچری به ساوه است.

فرزاد مخلص‌الائمه اظهار کرد: در قیاس با همه پروژه‌های مهم استان در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و زیرساختی این انتقال ارجح است و با همگرایی و هم‌افزایی موجود در استان این طرح را به اتمام خواهیم رساند.

وی با اشاره به اینکه اعتبار مناسبی در دیدار با وزیر برای این طرح صورت تخصیص گرفته است افزود: امیدواریم در سفر پیش رو رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان اعتبار ۱ هزار میلیاردی به این پروژه تخصیص یابد تا نگرانی برای تأمین آب قطب صنعتی و کشاورزی استان مرکزی به وجود نیاید.

مردم در ساوه نگران تأمین آب شرب در تابستان نباشند

به گزارش فارس از ساوه، مدیرعامل شرکت آب ‌منطقه‌ای استان نیز گفت: سد الغدیر ساوه در حال حاضر و به دلیل کاهش بارندگی‌ها و محدود بودن ورودی روان آب‌ها به سد بالغ‌بر ۳۰ درصد کاهش ذخیره آبی داشته و به ۱۱۰ میلیون رسیده است.

عزت‌الله آمره ای اظهار داشت: با توجه به کاهش حجم آب سد، بازگشایی دریچه سد برای باغات دشت آبیاری زهکشی ساوه به حدود ۴۰ میلیون مترمکعب طی ۱۶۰ روز انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص بارندگی‌های استان گفت: میزان بارندگی استان تا امروز به‌طور متوسط ۱۹۲ میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته ۷ درصد رشد را نشان می‌دهد اما همچنان در بررسی با درازمدت کاهش ۱۸ درصدی را شاهد هستیم.

مدیرعامل شرکت آب ‌منطقه‌ای استان خاطرنشان کرد: تا رسیدن به متوسط معمول بارندگی در استان حدود ۸۰ میلی‌متر فاصله داریم که امیدواریم تا پایان بهار سال جاری با بارش‌های رحمت الهی این کمبودها جبران شود.

آمره ای با اشاره به اینکه بارندگی‌هایی که در طول بهار و زمستان اتفاق آن‌چنان منجر به جاری شدن روان‌آب و سیلاب در رودخانه‌ها نشد گفت: همین امر سبب شد که متأسفانه آورد مخازن سدها در استان مرکزی خیلی مطلوب نباشد.

وی در ادامه با تأکید بر تأمین آب شرب ساوه از سد الغدیر گفت: شهروندان در ساوه برای تأمین آب شرب خود در تابستان نگرانی نداشته باشند و هیچ مشکلی به لحاظ جیره‌بندی و قطعی آب متوجه مشترکان نخواهد بود البته به شرط اینکه در مصرف آب داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: فارس

کلیدواژه: کمبود آب در ساوه میزان بارندگی در استان مرکزی سد کوچری به ساوه انتقال آب سد الغدیر تأمین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۵۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز

احمد بلند نظر با اشاره به تداوم عملیات پروژه گازرسانی به نقاط مختلف شهرستان جیرفت گفت: دهستان رضوان از توابع بخش جبالبارز نیز مورد توجه قرار گرفته است و بدین منظور به روستاها و پارچه آبادی های منطقه میجان در آینده ای نه چندان دور گازرسانی می شود.   

نماینده عالی دولت در شهرستان جیرفت تصریح کرد: هم اکنون عملیات حفاری ویژه اجرای خط انتقال به منطقه در حال اجرا است و بر اساس بررسی های صورت گرفته پروژه با ۱۳ کیلومتر خط انتقال و ۵ کیلومتر شبکه توزیع، طی فاز اول اجرا می شود و فاز دوم آن متعاقبا به مناقصه گذاشته خواهد شد تا تمامی روستاها و پارچه های واقع در میجان از نعمت گاز شهری بهره مند بشوند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • افغانستان حقابه را می دهد؟
  • وعده معاون رئیس جمهور برای تکمیل خط انتقال آب شهرستان بهمئی
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • آخرین وضعیت بزرگراه شهید بروجردی در غرب تهران | این بزرگراه به آزادگان و آزادراه تهران- ساوه متصل خواهد شد
  • نگران رسوب پروژه های عمرانی معطل مانده در اردبیل هستیم
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • اجرای پروژه لاینینگ 6500 متری در آمل
  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز