Web Analytics Made Easy - Statcounter

معین‌الدین سعیدی با انتقاد از وضعیت نامطلوب گونه‌های جانوری در معرض انقراض و تلف شدن پلنگ قائمشهر، گفت: متأسفانه با وجودی که پلنگ گونه‌ای در معرض انقراض است اما حفاظت درستی از آن نمی‌شود, البته بحث فرهنگ‌سازی و نحوه تعاملی که انسان با طبیعت دارد هم در این رابطه مهم است.

وی با انتقاد از اینکه تجهیزات و امکانات لازم برای زنده‌گیری پلنگ قائمشهر به اندازه کافی وجود نداشت، افزود: کمبود طعمه و ناامنی در زیستگاه‌ها یکی از دلایل اصلی سرگردانی حیات وحش در زیستگاه انسان‌ها است؛ پلنگ‌های جوان چون قلمرو دارند به شهر و مناطق مسکونی مراجعه نمی‌کنند اما پلنگ‌های پیر چون با مشکل کمبود غذا مواجه هستند به محل زندگی مردم رجوع می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه کمتر از ۳۰ دامپزشک در سازمان محیط زیست مشغول خدمت هستند، گفت: دامپزشک و نیروی متخصص باید در صحنه حضور داشته باشند تا روند زنده‌گیری با مشکل مواجه نشود. کمبود نیروی متخصص و دامپزشک از معضلات جدی حوزه محیط زیست است که باعث می‌شود به طور مداوم در روند زنده‌گیری حیات وحش شاهد اتفاقات ناخوشایندی باشیم.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس خاطرنشان کرد: در این راستا نیاز داریم مانند سایر کشورها در بحث نوع تعامل انسان با طبیعت از کودکی آموزش‌های لازم داده و همچنین فرهنگ‌سازی انجام و از آنجایی که نگاه ما نسبت به بحث محیط زیست نباید ویترینی و شعاری باشد به طور حتم باید به پیش‌بینی و تأمین اعتبارات لازم و همچنین تجهیزات لجستیکی و نیروی انسانی توجه شود تا شاهد چنین اتفاقات تلخی نباشیم.

بیشتر بخوانید: سرنوشت تلخ پلنگ قائم شهر؛ «عملیات زنده‌گیری خنده‌دار بود»

۲۳۳۲۳۳

کد خبر 1625915

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش زنده گیری محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۵۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از امشب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره یک اعلام کرد: تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

به آگاهی مردم شریف ایران اسلامی و تمامی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌رساند، در اجرای ماده (۷۰) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، فعالیت‌های تبلیغاتی کلیه نامزد‌های واجد شرایط از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد روز پنجشنبه مورخ ۱۳/۰۲/۱۴۰۳ آغاز و در ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰/۰۲/۱۴۰۳ پایان می‌یابد.

انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور در حوزه انتخابیه قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ برگزار خواهد شد.


برگزاری دوم انتخابات به صورت مکانیزه در حوزه انتخابیه قائم شهر


دکتر قاسم عزیززاده گرجی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران و رییس ستاد انتخابات استان با همراهی مولائی قرا فرماندار شهرستان قائم شهر از کلاس آموزش فرآیند برگزاری دور دوم انتخابات به صورت مکانیزه و تمام الکترونیک در فرمانداری شهرستان قائم شهر بازدید کرد.

مرحله دوم انتخابات در حوزه انتخابیه قائم شهر با رقابت چهار کاندیدا جهت کسب ۲ کرسی در خانه ملت با ایجاد ۴۰۸ شعبه برگزار می‌شود.

دور دوم انتخابات بیست و یکم اردیبهشت ماه جاری بصورت تمام الکترونیک در حوزه انتخابیه قائم شهر برگزار خواهد شد.

رییس ستاد انتخابات استان مازندران از برگزاری دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه قائم شهر به صورت تمام الکترونیک خبر داد و گفت: آموزش‌های لازم به مردم و عوامل اجرایی حاضر در پای صندوق‌های رای در حال ارائه است.

دیگر خبرها

  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از امشب
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • کمبود معلم در هرمزگان ‌برای همیشه برطرف شود
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان