Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@09:21:33 GMT

بهترین منابع برای آزمون دستیاری پزشکی به روزترین منابع است

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۵۷۸۰

بهترین منابع برای آزمون دستیاری پزشکی به روزترین منابع است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر محسن عباسی با بیان این مطلب افزود: بهترین منابع برای آزمون در رشته پزشکی به روزترین منابع است و همیشه جدیدترین منابع به معنای به روزترین نیست و باید منابع مورد تایید و منتخب اعضای خبره هر رشته یا همان بورد هر رشته تخصصی پزشکی قرار گیرد و هیات بورد تخصصی منابع را به دبیرخانه اموزش پزشکی اعلام و دبیرخانه شورای آموزش پزشکی منابع هر آزمون را اعلام می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در آزمون دستیاری دوره ۴۹ دو منبع مورد اعتراض واقع شده که این منابع مربوط به سنوات قبل است، علت انتخاب این ۲ منبع آن بوده که تا زمان اعلام منابع آزمون، منبع فارسی جامع و مورد تایید بورد در بازار وجود نداشته است و اگر هم منبع این چنینی وجود داشت، منابع آزمون پیش کارورزی که داوطلبان از آن استفاده کردند؛ با منابع آزمون دستیاری متفاوت می شد.

مشاور اجرایی دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی گفت: این دو منبع در مجموع ۱۲ سوال از ۲۰۰ سوال معادل ۶ درصد سوالات آزمون را شامل می شوند و بدیهی است از موضوعاتی که احتمال تغییر یا به روز شدن آن ها وجود دارد، سوال طرح نمی شود تا مورد ابهامی برای داوطلبان وجود نداشته باشد.

عباسی گفت: ما زمانی می‌گوییم؛ در لبه علم حرکت می کنیم که موضوعات تخصصی باشد و اگر درباره آزمون بورد تخصصی این چنین مسائلی مطرح می شد، تا حدی قابل قبول بود؛ اما قرار نیست از داوطلبان آزمون دستیاری مطالب تخصصی و فوق تخصصی سوال شود که امکان تغییر آنها وجود دارد و استفاده از این مستمسک که منابع به روز نیست؛ مبنای منطقی ندارد.

به گفته مشاور اجرایی دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی، بر مبنای مصوبه شورای آموزش پزشکی محدودیت زمانی برداشته شده است، بنابراین برگزاری آزمون دستیاری به طور کامل قانونی است و به زودی رای نهایی دیوان صادر و اعلام می شود.

کد خبر 5476958

منبع: مهر

کلیدواژه: محسن عباسی آزمون دستیاری بازنگری دروس دانشگاهی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری سازمان سنجش دانشگاه صنعتی شریف دانشگاه تهران آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور دوره دکتری دانشگاه های علوم پزشکی خوابگاه دانشجویی وزارت علوم دانشگاه خوارزمی شورای آموزش پزشکی آزمون دستیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۵۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح الگوی کشت بهترین راه برای مدیریت مصرف آب

ابوالفضل غنی زاده با بیان اینکه ۲۰۸ هزار کیلومتر مربع مساحت شهرستان اهر میباشد افزود: یک چهارم مساحت شهرستان ذخایر معدنی میباشد و تعداد ۲۸ مورد پهنه معدنی ثبت گردیده که در مرحله اکتشاف و بهره برداری میباشند و در صورت فعال شدن این معادن، شدیداً ناترازی آب خواهیم داشت که باید از الان برای آن چاره اندیشید.

وی با بیان اینکه که در سطح جهانی ارزش افزوده‌ای که از آب برداشت می‌شود ۴ دلار است گفت: این موضوع در ایران زیر ۷۵ سنت میباشد و باید در این خصوص راهکار‌های مناسبی در تغییر الگوی کشت و سوق دادن کشاورزان برای تولید با ارزش افزوده و بهره وری بالا ارائه گردد.

وی عنوان کرد: متأسفانه شاهد بودیم که باغداران سیب‌هایی که در سردخانه انبار کرده بودند را به عنوان سیب بادریز فروختند که جهاد کشاورزی باید نسبت به این موضوع ورود کند تا امسال شاهد ورود خسارت به باغداران نباشیم.

رئیس شورای حفاظت از منابع آبی شهرستان اهر با اشاره به تغیرات آب و هوایی و ترسیم وضعیت آبی منطقه گفت:تغیر الگوی کشت و مدیریت مصرف آب در حوزه کشاورزی اصلی‌ترین راه حفاظت از منابع آبی خواهد بود که باید در این خصوص کشاورزان بصورت اقنایی و علمی توجیه شوند.

غنی زاده از دبیر و اعضای این شورا خواست تا همایشی با عنوان آب، محیط زیست و امنیت غذایی بصورت سراسری در شهرستان برگزار گردد و از ایده، طرح و مقالات علمی برتر ارائه شده به این همایش در راستای مدیریت مصرف آب استفاده گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اصلاح الگوی کشت بهترین راه برای مدیریت مصرف آب
  • افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • درخواست حماس برای اعزام تیم‌های تخصصی پزشکی قانونی جهت شناسایی اجساد گورهای دسته‌جمعی
  • حماس: تیم‌های تخصصی برای شناسایی اجساد مفقودین اعزام شود
  • بیمارستان صحرایی در منطقه محروم «میربگ» دلفان برپا می‌شود
  • برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی
  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند