Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، وزیر بهداشت در رابطه با گرانی داروها و گلایه مردم از این مساله، گفت: گرانی اخیر بیشتر به خاطر این شایعات است که گفتند ارز ترجیحی و ارز آزاد و این موضوعات باعث گرانی شده است، ما هیچ تغییری در روند دارو در چند ماه آینده نداریم و همان روالی که درسال قبل داشتیم به همان روال خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان جلسه هیات دولت امروز چهارشنبه (۷ اردیبهشت) در جمع خبرنگاران درخصوص تعداد واکسن‌های مصرفی در کشور، گفت: تا امروز نزدیک به ۲۰۰ میلیون واکسن را داشتیم که قریب به ۱۵۰ میلیون دوزآن وارداتی و اهدایی بوده و ۵۰ میلیون دوز از این تعداد هم واکسن‌های تولید داخلی است.

وی ادامه داد: ما هر اندازه که با شرکت‌ها قرارداد می‌بندیم، مصرف می‌کنیم، اگر شرکتی اضافه تولید کرده باشد خود شرکت درخصوص آن تولید مازاد تصمیم‌گیری خواهد کرد. البته اخیرا در ستاد ملی مقابله با کرونا یک امتیاز خوبی هم داده شد و آن اینکه واکسن‌سازهای داخلی می‌توانند تولید خود را صادر کنند.

وزیر بهداشت در پاسخ به این سوال که «گفته شده است واکسن‌هایی در گمرک یا انبارها مانده‌اند»، ابراز داشت: حتی یک عدد واکسن هم در گمرک نداریم، در انبار وزارت بهداشت هم هرچقدر که باشد، مصرف می‌شود. این‌هایی که گفتند شاید بیشتر مدنظرشان تولید شرکت‌ها در انبار خودشان باشد. 

وی در پاسخ به سوالی پیرامون تمهیدات وزارت بهداشت برای حمایت از واکسن‌سازهای داخلی برای صادرات، عنوان کرد: همانطور که عرض کردم که ما مجوز صادرات را به همه واکسن‌سازها اعطا کردیم که بتوانند صادر کنند. در حوزه بین‌المللی و بازاریابی این موارد برعهده خود شرکت‌ها است.

عین‌اللهی همچنین در پاسخ به سوال در رابطه با گرانی داروها و گلایه مردم از این مساله، گفت: گرانی اخیر بیشتر به خاطر این شایعات است که گفتند ارز ترجیحی و ارز آزاد و این موضوعات باعث گرانی شده است، ما هیچ تغییری در روند دارو در چند ماه آینده نداریم و همان روالی که در سال قبل داشتیم به همان روال خواهد بود. روش تامین دارو هم تغییری نداشته و با هیچ کمبودی در این زمینه مواجه نیستیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ارز فراوان در اختیار داریم و در حال وارد کردن مواد اولیه هستیم. 

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا وزارت بهداشت واکسن کرونا گرانی دارو بهرام عین اللهی افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۵۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

 عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرد  که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه، نیازمند طرح‌های تحولی است
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است
  • دیدار وزیر بهداشت با ساکنان منطقه ۱۸ تهران
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟