Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، دادستان عمومی و انقلاب آبادان روز چهارشنبه در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد با تجلیل از همبستگی و برادری مردم در ماه مبارک رمضان گفت: با بهره گیری از آموزه های دینی در این ماه، کمک به مستمندان و رهایی زندانیان جرایم غیرعمد، می توان این قشر را به درک صحیح از زندگی هدایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید مرانی پور افزود: با آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد، گامی مهم در راستای مستحکم شدن بنیان خانواده ها برداشته شده و از قرار گرفتن این خانواده ها در معرض آسیب های اجتماعی جلوگیری می شود.

وی اظهار داشت: با تاسی از رفتار والگوهای ائمه اطهار می توان در حد توان چه در قالب مسائل مادی و چه در غیر مادی بهترین حامی برای قشر مستضعف و بی بضاعت جامعه بود، چرا که این افراد بدون حمایت خیرین و حامیان قادر به اداره و ادامه زندگی نیستند.

دادستان عمومی و انقلاب آبادان گفت: در زندان آبادان که شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و اروندکنار است هشت زندانی حضور دارند که برای آزادی آنان نیار به ۱۸۰ میلیارد ریال است.

مرانی پور گفت‌: این زندانیان به علت تصادف، بدهی مالی و مهریه در زندان به سر می برند که امید است با همت خیران، زمینه آزاد سازی آنها فراهم شود.

وی با بیان اینکه انجمن حمایت از زندانیان آبادان از معتمدین، رزمندگان و جانبازان تشکیل شده است، گفت: در این شهرستان پدیده خاصی که تحت شعاع امنیتی قرار دهد وجود ندارد.
مرانی پور از تیراندازی در مراسمات عزاداری بعنوان جرائم اجتماعی یاد کرد و گفت: باید این رسم غلط اصلاح شود،  تیراندازی در مراسمات باعث نارضایتی مردم شده که از شیوخ و سادات انتظار می رود در این خصوص کمک کنند.
وی بیان کرد: برخی جرائم خرد باعث نارضایتی در شهر شده اند که بیشتر توسط معتادین متجاهر صورت می گیرد که با همکاری سایر دستگاه ها این جرائم کاهش خواهد یافت.
مرانی پور از زندان آبادان به عنوان بهترین زندان استان خوزستان یاد کرد و افزود: پروتکل های بهداشتی در این زندان در ایام کرونا کاملا رعایت شد و هیچ زندانی به واسطه کرونا جان خود را از دست نداد.

امام جمعه آبادان نیز در این آیین با تاکید بر گسترش فرهنگ انفاق و ایثار و حفظ این جایگاه در میان مردم، گفت: انفاق در راه خدا از ویژگی های بارز مومنان است، چرا که انفاق از جایگاه مادی و معنوی برخوردار است.

حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی رسیدگی و پرداختن به مشکلات زندانیان جرائم غیر عمد در جامعه را از جمله مسائل اساسی روز برشمرد و افزود: بخشش قسمتی از مال به نیازمندان، بهترین راه برای دستیابی به اهداف متعالی و جلب رضایت پروردگار است.

وی اظهار داشت: از سازمان منطقه آزاد اروند و پالایشگاه انتظار می رود کمک بیشتری برای آزادی این هشت زندانی جرائم غیرعمد کنند.

برچسب‌ها سازمان زندان‌ها خوزستان آبادان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان زندان ها خوزستان آبادان سازمان زندان ها خوزستان آبادان جرایم غیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۶۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید

کهربایی مدیرکل زندانهای استان سمنان در دیدار اعضای هیئت امنای ستاد دیه استان با رئیس کل دادگستری، گفت: به همت خوب خیرین استان سمنان از ابتدای سال تا کنون ۷ زندانی جرائم غیر عمد با بدهی ۳۰ میلیارد ریالی از زندان آزاد شده اند. 

مدیر کل زندان های استان سمنان و نائب رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان با اشاره به اقدامات سال گذشته ستاد دیه استان سمنان، عنوان کرد: در سال گذشته ۱۱۶ نفر زندانی با بدهی بیش از ۵۰۰میلیارد ریالی و تنها با پرداخت ۵۳ میلیارد ریال کمک از سوی ستاد دیه و پیگیری جهت گذشت شکات و اعطای تسهیلات بانکی از زندان آزاد شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری رئیس کل دادگستری استان سمنان و رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان در این نشست، افزود: اقدامات ستاد دیه استان سمنان در جهت آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد بسیار قابل تقدیر است و امید است در آینده نیز این اقدامات پیشرفت داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه برخی استان ها موفقیت های چشمگیری در آزادی زندانیان داشته اند، تصریح کرد: باید با استفاده از تجارب این استان ها و همچنین بهره گرفتن از ظرفیت بیشتر صنعتگران و خیران استان در راستای کمک به آزادسازی زندانیان و کمک به خانواده های تحت پوشش انجمن حمایت از خانواده زندانیان نیز اقدامات شایسته ای صورت پذیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • جمع آوری ۲ میلیارد ریال در جشن گلریزان کشکوئیه
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • چرا مجازات "تشهیر" برای مجرمان خشن به کار گرفته نمی‌شود؟
  • چرا مجازات تشهیر برای مجرمان خشن به کار گرفته نمی‌شود؟
  • جشن گلریزان کمک به زندانیان جرایم غیر عمد در گرمسار
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی