Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور گفت: ایران و عراق برای توسعه همه جانبه روابط اراده جدی دارند و هیچ عاملی نمی‌تواند ارتباطات عمیق و دوستانه دو ملت ایران و عراق را مخدوش کند.

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر چهارشنبه در دیدار «محمد الحلبوسی» رئیس مجلس عراق با اشاره به سابقه چند هزار ساله دوستی و همسایگی ایران و عراق اظهار داشت: دو کشور برای توسعه همه جانبه روابط اراده جدی دارند و هیچ عاملی نمی‌تواند ارتباطات عمیق و دوستانه دو ملت ایران و عراق را مخدوش کند؛ ما دوستان دوران سختی یکدیگر هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور با ابراز خرسندی از سطح مطلوب تعاملات مجالس ایران و عراق، تصریح کرد: مجلس عراق می‌تواند محلی برای بسط و گسترش همکاری‌های پارلمانی کشورهای همسایه و منطقه باشد و جمهوری اسلامی ایران از هیچ‌گونه کمکی در این رابطه به جنابعالی و مجلس عراق دریغ نخواهد کرد.

رئیسی با تبریک انتخاب مجدد رئیس مجلس عراق به این سمت، گفت: امیدوارم نمایندگان مجلس عراق با تفاهم و همدلی، هر چه سریع‌تر با انتخاب رئیس جمهور و نخست‌وزیر و تشکیل کابینه هم به رفع مشکلات مختلف مردم عراق کمک کند و هم روابط همه جانبه عراق با کشورهای همسایه بویژه ایران گسترده‌تر گردد.

رئیس جمهور انسجام و یکپارچگی جریان‌ها و اقوام مختلف در عراق را رمز موفقیت این کشور عنوان کرد و افزود: ایجاد شکاف‌های بین یا درون مذاهب و اقوام، موجب رخنه دشمن و قربانی شدن منافع کشورها می‌شود.

رئیسی خاطرنشان کرد: امیدوارم مجلس عراق با تصویب قوانین لازم مانع از شکل‌گیری عوامل تهدیدکننده امنیت همسایگان و برهم‌زننده ثبات منطقه شود.

محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق نیز در این دیدار با بیان اینکه اینجا هستیم تا بر لزوم استمرار و تقویت روابط دوستانه دو ملت و دو کشور تاکید کنیم، گفت: اعضای هیات همراه بنده از نمایندگان اقوام، مذاهب و گروه‌های مختلف هستند و معنای حضور آنان ابراز علاقمندی همه عراقی‌ها برای تحکیم دوستی با ایران است.

رئیس مجلس عراق اظهار داشت: هر دو کشور سال‌های سختی را پشت سر گذاشته‌ایم و باید با همکاری و هم‌افزایی با یکدیگر آینده‌ای متفاوت برای ملت‌های خود رقم بزنیم و من تلاش می‌کنم که ایران و عراق دوست دوران سختی و آرامش یکدیگر باشند.

منبع: مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حجت الاسلام والمسلمین رئیسی عراق رئیس مجلس عراق ایران و عراق رئیس جمهور دو ملت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۷۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور: این درخشش نشانه‌ای دیگر بر شایستگی‌های جوانان پویای این مرز و بوم است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم

پیروزی­ مقتدرانه و غرورانگیز تیم ملی فوتسال کشورمان و کسب مقام قهرمانی رقابت­‌های جام ملت‏های آسیا ۲۰۲۴ در تایلند و اهتزاز پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، موجب سرافرازی و شادمانی همه ایرانیان ورزش‏‌دوست شد.

اینجانب با مسرت، این درخشش را که نشانه­ای دیگر بر شایستگی­‌های جوانان پویا و سرزنده این مرز و بوم است، صمیمانه به ملت بزرگ ایران تبریک می­‌گویم و از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­نمایم و امیدوارم این پیروزی­ که در سایه اتکال به خدای متعال و تلاش مستمر ورزشکاران عزیز به دست آمد، در سایر آوردگاه­های ورزشی نیز تداوم یابد.

برای همه ورزشکاران عزیز کشور آرزوی سلامتی دارم و تداوم موفقیت آنان را که مایه‌ی سربلندی ملت عزیز ایران هستند، از درگاه خداوند سبحان مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جنگ‌افروزی دشمنان در منطقه برای تسلط بر خلیج فارس است
  • رئیس جمهور: این درخشش نشانه‌ای دیگر بر شایستگی‌های جوانان پویای این مرز و بوم است
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • یک مقام دولتی عنوان کرد؛ ارتباط شبه سوییفت با برخی کشور‌ها داریم
  • هزینه فایده سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور داریم
  • ارتباط شبه سوئیفت و تجارت با ۱۰ کشور از طریق ارزهای ملی
  • رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است
  • رئیس جمهور روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است