Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@04:49:13 GMT

برگزاری همایش تجلیل از خیرین و گروه‌های جهادی فعال در قم

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۷۹۳۸

برگزاری همایش تجلیل از خیرین و گروه‌های جهادی فعال در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین حسین جوشقانیان مسئول موسسه روایت سیره شهدا در همایش تجلیل از خیرین و گروه‌های جهادی فعال در قم با اشاره به آیه "و سَابِقُوا إِلَىٰ مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّکُمْ وَجَنَّةٍ عَرْضُهَا کَعَرْضِ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ أُعِدَّتْ لِلَّذِینَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرُسُلِهِ" گفت: قرآن به ما دستور داده است که در امور خیر از یکدیگر سبقت بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به روایت حضرت موسى بن جعفر (ع) که فرمودند «وجدت علم الناس فى اربع. اولها ان‏ تعرف ربک، والثانیه ان تعرف ما صنع بک، والثالثه ان تعرف مااراد منک، والرابعه ان تعرف ما یخرجک من دینک‏"، خطاب به گروه‌های جهادی گفت: چهار دسته از علوم برای همه شما عزیزان لازم است، اول آن‏که خدایت را بشناسی دوم آن‏که بدانى در تو چه صنایعى را به کار برده‏ سوم آن‏که بدانى در آفرینش تو چه اراده‏‌اى داشته‏ و چهارم آن‏که بدانى چه چیز تو را از دینت‏ بیرون می‌برد.

مسئول موسسه روایت سیره شهدا در پایان ضمن تشکر از گروه جهادی "فی سبیل الله" گفت: بحمدالله خواهران همّت شایانی در این زمینه داشتند که واقعا باعث افتخار است و امیدواریم که خدای متعال، پاداش زحمات آنان را بدهد.

همچنین در این همایش خانم جلالی مدیر گروه تبلیغات حوزه علمیه خواهران قم گفت: در روزهای اول شیوع کرونا، وقتی همه جا سایه‌ی قم هراسی پخش شده بود و همه جا مردم قم را شماتت می‌کردند، بسیاری از مردم، دنبال روزنه‌ امیدی بودند تا برای فائق آمدن بر ترسشان، بِدان متوسل شوند.

وی با بیان چگونگی شکل‌گیری گروه جهادی فی سبیل الله به خبر درگذشت یکی از جوانان ورزشکار قم که در اثر ویروس منحوس کرونا دارفانی را وداع گفت اشاره کرد و افزود: پس از آن، این گروه شروع به فعالیت کرد و در گام‌های ابتدایی، با تهیه‌ی دم‌نوش برای بیماران کرونایی، دو دستگاه ونتیلاتور و تعدای تخت بیمارستانی، تهیه کرد.

مدیر گروه تبلیغات حوزه علمیه خواهران قم ادامه داد: گوشت گوسفندی، برنج اعلا، سوپ گرم، انواع دمنوش و غیره از اقلامی بود که در همان روز‌های اولِ شکل‌گیری گروه، تهیه و در اختیار مردم قرار داده شد.

این بانوی فعال در امور جهادی به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای توسعه‌ فعالیت‌های جهادی گروه فی سبیل الله پرداخت و اظهار کرد: ما امروز در حوزه‌ درمان، به تعداد زیادی از بیمارانِ نیازمند، خدمت‌رسانی می‌کنیم. در حوزه‌ حمایت از خانواده، تهیه جهزیه و کمک به تامین هزینه اجاره مسکن زوج‌های جوان و تهیه سیسمونی کامل نوزاد را دنبال می‌کنیم.

وی کمک به تامین هزینه ملزومات پزشکی سالمندان، اهدای بن‌های نقدی، توزیع بسته‌های معیشتی، طبخ و توزیع غذای گرم، حمایت از تحصیل نوجوانان در ایام تحصیلی، تهیه لوازم التحریر، کمک به هزینه تحصیل دانشجویانی که در دانشگاه دولتی درس می‌خوانند و ... را از دیگر اقدامات گروه جهادی فی سبیل الله برشمرد و گفت: یکی از ویژگی‌های بارز گروه‌های جهادی، کار کردن خالصانه و برای خداست.

در پایان این مراسم از گروه‌های جهادی فعال و برخی از خیرین، تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

منبع: فارس

کلیدواژه: گروه های جهادی خیرین قم فی سبیل الله گروه های جهادی فی سبیل الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۷۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش تجلیل از معلمان برگزیده در بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، همایش تجلیل از معلمان برگزیده و فعالان بسیج فرهنگیان استان بوشهر با حضور مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور، فرمانده سپاه امام صادق‌علیه‌السلام استان بوشهر، مدیر کل آموزش و پرورش این استان و فرهنگیان در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور بعد از ظهر پنج شنبه در این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: شایسته است فرهنگیان بسیجی با تمام توان خود در راستای کسب رضایت مقام معظم رهبری جبهه‌ی آموزش و پرورش کشور را متحول کنند.

سجاد صدیقی با اشاره به مهم‌ترین وظایف قشر فرهنگی کشور اظهار داشت: هویت ساز، امید آفرین، تحول آفرین، تشویق و مهارت آموزی برخی از مهم‌ترین وظایف این قشر ارزشمند در جامعه محسوب می‌شود.

کد خبر 6095224

دیگر خبرها

  • همایش تجلیل از معلمان برگزیده در بوشهر برگزار شد
  • همایش تجلیل از معلمان بوئین میاندشت
  • تجلیل از فرماندهان ومعلمان جهادی در ارومیه
  • تدارک برگزاری هفته فرهنگی شهرستان زرندیه
  • رفع مشکلات ثبتی ۳۰ ساله به همت ۲۰ گروه جهادی در استان یزد
  • ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی در کل کشور در سال گذشته
  • ۳۰درصد ساختمان‌های آموزشی گناباد فرسوده است
  • تجلیل از کارگران نمونه استان سمنان
  • همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم
  • مقام نخست طرح عهد خدمت از آن گروه‌های جهادی خوزستان