Web Analytics Made Easy - Statcounter

خشونت های مسلحانه در آمریکا که از کنترل دولت و پلیس خارج شده است، در دیترویت آمریکا منجر به مجروح شدن کودکی چهار ساله در اتاق خوابش بر اثر اصابت گلوله شد که با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند.

پلیس آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد پس از آنکه مهاجمان ناشنانس به سمت یک خانه در دیترویت تیراندازی کردند، یک کودک چهار ساله به شدت مجروح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه های محلی اعلام کردند صبح چهارشنبه مهاجمان ناشناس در دیترویت به صورت اتفاقی به یکی از خانه ها شلیک کرده اند و این کودک که در اتاق خواب خود خواب بوده، مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.

پلیس معتقد است که با یک تفنگ پرقدرت چهار بار به این خانه که در خیابان استوت قرار دارد، شلیک شده است.

رسانه محلی "دبلیو اکس وای زد" اعلام کرد که این کودک به بیمارستان محلی منتقل شده است و پزشکان حال او را وخیم گزارش کرده اند.

پلیس به این رسانه محلی اعلام کرده که این حمله کاملا تصادفی بوده است.

چارلز فیتزجرالد، دستیار رئیس پلیس دیترویت، گفت: امر واقعا غم انگیز این است که ما اکنون آمار (تیراندازی ها ) را از دست داده ایم. این کودک فقط در رختخواب دراز کشیده بود. شما دیگر نمی توانید حتی در نیمه شب در رختخواب خود دراز بکشید و باید با این مساله مواجه شوید. دیگرکافی است. ما باید بهترین کار را برای شهروندان خود انجام دهیم.  دیترویت شایسته بهتر از اینها است.

به گزارش رسانه های محلی، هنگام وقوع تیراندازی ۴ کودک دیگر نیز در این خانه حضور داشته اند اما به آنها صدمه ای نرسیده است.

پلیس مشغول تحقیق در خصوص این تیراندازی است تا دلیل آن را مشخص کند.

این درحالی است که تنها یک ماه پیش، یک دختر ۷ ساله درحالی که در خودرو مقابل خانه خود حضور داشت به دلیل تیراندازی خیابانی کشته شد. این تیراندازی در غرب دیترویت اتفاق افتاد.

در ماه ژانویه دو نو جوان ۱۰ و ۱۹ ساله نیز هنگامی که در خانه خود در شهر کنر در ایالت لوئیزیانا در رختخواب خواب بودند، مورد اصابت گلوله قرار گرفته و مجروح شدند. در این تیراندازی نیز مهاجمان ناشناس از یک خودروی درحال حرکت به صورت تصادفی به سمت خانه آنها تیراندازی کرده بودند.

با گذشت یکسال از ریاست جمهوری جو بایدن و مخمصه‌های متعدد داخلی و بین المللی که گریبانگیر دولت او است، کارشناسان آمریکایی از افزایش لجام گسیخته خشونت‌های مسلحانه و مرگبار بعنوان یکی از معضلات داخلی در این کشور سخن می‌گویند و اذعان دارند که این دست خشونت‌ها در آمریکا از کنترل خارج شده است.

وقوع این تیراندازی در حالی است که فشارها بر دولت آمریکا جهت مقابله با خشونت های مسلحانه و قتل با سلاح گرم در این کشور، سرانجام جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده را روز گذشته وادار کرد تولید سلاح های ثبت نشده در این کشور را ممنوع اعلام کند.

 اسلحه های ثبت نشده به صورت خصوصی در آمریکا تولید می شوند و در پایگاه های دولتی ثبت نشده یا شماره سریال ندارند.

بر اساس گزارش گروه بایگانی خشونت مسلحانه، مرگ و میر ناشی از سلاح گرم در آمریکا در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است.

این گروه غیردولتی  گزارش داد که در سال ۲۰۲۱، ۲۰ هزار و ۷۲۶ مورد مرگ ناشی از سلاح گرم بدون احتساب خودکشی با اسلحه، در آمریکا ثبت شده است.

این گروه گزارش داد که موارد خشونت مسلحانه در آمریکا در سال ۲۰۲۱ شامل ۶۹۳ مورد تیراندازی دسته جمعی است که  ۷۰۲ کشته و بیش از ۲۸۰۰ زخمی بر جای گذاشته است.

به گزارش سی ان ان، برای هر ۱۰۰ آمریکایی بطرز باورنکردنی حدود ۱۲۰ قبضه اسلحه وجود دارد که برای جهانیان این موضوع باور کردنی نیست.

شمار دقیق سلاح‌هایی که دراختیار شهروندان آمریکایی قرار دارد به خاطر عواملی مانند، فروش غیرقانونی و سلاح‌های ثبت نشده مشخص نیست اما بنا بر داده‌های «اسمال آرمز سُروی» برآورد می‌شود که آمریکایی‌ها از ۸۵۷ میلیون قبضه سلاح قابل دسترس برای افراد غیر نظامی در جهان، ۳۹۳ میلیون قبضه از این سلاح‌ها را در اختیار دارند.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: سلاح گرم ، خشونت مسلحانه ، ایالات متحده آمریکا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سلاح گرم خشونت مسلحانه ایالات متحده آمریکا اصابت گلوله خشونت ها سلاح گرم ثبت نشده سلاح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۸۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد گزارشگر سازمان ملل از خشونت پلیس آمریکا در اعتراضات دانشگاهی

به گزارش صدای ایران از آنادولی،​​​​​​​فرانچسکا آلبانزه، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد درباره فلسطین گفت در برابر مداخله شدید پلیس به اعتراضات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا وحشت‌زده شده است.

آلبانزه در حساب ایکس خود با باز نشر تصاویر مربوط به مداخله شدید پلیس علیه دانشجویان حامی فلسطین با اشاره به اینکه مقابله پلیس با اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا که علیه یک نسل‌کشی توسط یک کشور خارجی صورت می‌گیرد، بسیار وحشت‌زده شده است، تاکید کرد که این وضعیت تا آنجا که ممکن است یک واقعیت بد است.

این گزارشگر با اشاره به اینکه دانشجویان و دانشگاهیان باید در امان باشند، گفت: "اجازه دهید نسل‌کشی (در غزه) پایان یابد. عدالت و عقل حاکم شود.

دیگر خبرها

  • این مناطق تهران خانه‌های ارزان‌قیمت دارند
  • بازداشت ۲ هزار نفر از معترضان حامی فلسطین در آمریکا
  • انتقاد گزارشگر سازمان ملل از خشونت پلیس آمریکا در اعتراضات دانشگاهی
  • واکنش در سازمان ملل به خشونت علیه دانشجویان آمریکا
  • واکنش گزارشگر سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • واکنش سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه معترضان حامی فلسطین
  • دستگیری قاتل مست دو زن در عروسی
  • ماجرای تلخ عروسی‌هایی که تبدیل به عزا می‌شوند
  • خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله! + فیلم
  • دستگیری قاتل مست ۲ زن در عروسی | ماجرای تلخ عروسی هایی که عزا می شوند