Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت نیواطلس، مطالعات قبلی نشان داده‌ که وقتی الیاف تقویت‌کننده ریز قبل از ریختن بتن در آن مخلوط ‌شوند، کمتر مستعد ترک خوردن خواهند بود. با در نظر گرفتن این واقعیت، دانشمندان دانشگاه ایالتی واشنگتن متعجب شدند که آیا پارچه پلی پروپیلن یا پلی استر موجود در ماسک‌های دور ریخته‌شده می‌تواند منبع این الیاف باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به منظور کشف این موضوع، محققان با برداشتن قسمت فلزی بینی و بندهای پنبه‌ای ماسک‌های جراحی یک‌بار مصرف کار را شروع کردند و سپس پارچه باقی‌مانده ماسک را به الیافی به طول ۵ تا ۳۰ میلی‌متر خرد کردند.

پس از آن، الیاف با محلول اکسید گرافن مخلوط شدند. این یک پوشش روی آنها ایجاد کرد و به آنها کمک کرد تا با خمیر سیمان پرتلند رایج بچسبند. آنها به سیمان که ماده اتصال دهنده بتن است با حجم ۰.۱ درصد اضافه شدند.

هنگامی که سیمان تقویت‌شده با الیاف یک ماه پس از عمل‌آوری آزمایش شد، مشخص شد که مقاومت کششی آن ۴۷ درصد بیشتر از سیمان پرتلند تصفیه نشده است. لازم به ذکر است که افزودن الیاف باعث کاهش جزئی در استحکام فشاری شد، اگرچه این مورد تنها ۳ درصد بود.

بیشتر بخوانید:

ساخت باتری از ماسک‌های یک‌بار مصرف

پروفسور شیامینگ شی، دانشمند ارشد، گفت: «این کار یک فناوری را برای خارج کردن ماسک‌های استفاده شده از جریان زباله و ورودشان به یک برنامه کاربردی با ارزش بالا بود.»

سال گذشته، مطالعه‌ای که در دانشگاه RMIT استرالیا انجام شد نیز نشان داد که الیاف ماسک صورت به تقویت آسفالت و مواد زیرین جاده کمک می‌کند.

کد خبر 672902 برچسب‌ها پسماند زباله كروناويروس تفکیک زباله ماسک - سلامت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پسماند زباله كروناويروس تفکیک زباله ماسک سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۸۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن

تورم توکیو از ۲.۶ درصد به ۱.۸ درصد رسید.

به گزارش ایسنا، اداره آمار ژاپن اعلام کرد شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) برای منطقه کو_توکیو بسیار کمتر از انتظار بود و در ماه آوریل به میزان ۱.۸ درصد رشد کرد.

این رقم در مقایسه با داده‌های سالانه ماه قبل کاهش یافته است، زمانی که شاخص محاسبه شده به ۲.۶ درصد رسید.

شاخص بهای مصرف‌کننده بدون احتساب مواد غذایی تازه و انرژی ۱.۸ درصد به‌طور سالانه افزایش یافت که کمترین سرعت افزایش از ماه سپتامبر ۲۰۲۲ محسوب می‌شود.

اکونومیک نوشت، این رقم در مقایسه با ماه گذشته ۲.۹ درصد کاهش نشان می‌دهد در حالی که شاخص بدون احتساب مواد غذایی تازه ۱.۶ درصد بر اساس آمار ارائه شده سال گذشته اضافه شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • ۷۰ درصد پسماند‌ها در کشور به صورت غیر اصولی دفن می‌شود
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • هوجیچا ؛ از چای سبز برشته شده ژاپنی تا تقویت عملکرد شناختی!
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید