Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا کنعانی گفت: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح‌ها ۴۰۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

او گفت: برای اجرای ۸ طرح اولویت دار اول که شامل اقداماتی نظیر پمپاژ آب دریا به تالاب، به سازی و بازسازی زهکش آلاگل و تعیین و اجرای حد بستر و حریم تالاب است، نیازمند ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

کنعانی می‌گوید: ۸ طرح اولویت دار دوم هم که شامل اقداماتی نظیر احداث مرکز پایش، کنترل و بهره برداری تالاب و احداث شبکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهر گمیشان است نیازمند ۲۳۴ میلیارد تومان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: مدت اجرای این طرح ۵ سال در نظر گرفته شده است و جلوگیری از خشک شدن، افزایش شوری وایجاد کانون‌های گرد و غبار، کاهش بار آلودگی و جلوگیری از تغذیه گرایی تالاب، جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی تالاب و بهره برداری پایدار محور‌های اصلی این طرح هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان درباره چالش‌های مهم پیش روی تالاب گفت: تغییرات اقلیمی و کاهش تراز آب دریا و پیش بینی استمرار روند کاهش آن در سال‌های آتی، تغییر مسیر رودخانه گرگان رود و کنترل جریان مازاد رودخانه اترک، قطع ارتباط هیدرولیکی تالاب و تقسیم تالاب به دو بخش شمالی و جنوبی از جمله چالش‌های پیش روی این تالاب است.

کنعانی می‌گوید: خشک شدن تالاب گمیشان موجب شده این تالاب به یکی از مستعدترین کانون‌های ایجاد گرد و غبار و ریزگرد به مساحت ۳ هزار هکتارتبدیل شود.

تالاب گمیشان تالابی ساحلی است که در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده است. بخشی از این تالاب به وسعت ۲۰ هزار هکتار در استان گلستان قرار دارد و طی ۱۰ سال اخیر خشک شده است.

طرح جامع احیا، حفاظت و مدیریت و تالاب بین المللی گمیشان در پنجمین جلسه ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب‌های کشور که با حضور معاون اول رییس‌جمهور در تاریخ ۵ اردیبهشت برگزار شد، به تصویب رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تالاب گمیشان احیای تالاب ها میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۸۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر را ندارند

به گزارش همشهری آنلاین، ناصر کنعانی در پیامی در شبکه ایکس نوشت: انتشار تصاویر تأسف‌بار از برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی، فاصله میان شعار و عمل در رفتار دولت آمریکا را در معرض قضاوت جهانی قرار داده است.

مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهار نظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.

کد خبر 847275 برچسب‌ها ایران و آمریکا حقوق بشر

دیگر خبرها

  • ببینید | ادعای رییس پژوهشگاه رویان برای احیای نسل دایناسور توسط انسان
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • احیای موقت گردشگری در تالاب بین‌المللی هامون
  • ضرورت جبران تأخیر در اجرای سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی
  • (تصاویر) احیای سنت گلاب گیری حرم رضوی در باغ دولت‌آباد یزد
  • کنعانی: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درباره حقوق بشر را ندارند
  • کنعانی: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر را ندارند
  • فیلمی از قسمِ سردار رادان در قم برای احیای دین را ببینید
  • (تصاویر) آبگیری تالاب آق گل همدان