Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@22:52:37 GMT

تزریق دز چهارم واکسن کرونا برای سالمندان بالای ۸۰ سال

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۸۵۱۰

تزریق دز چهارم واکسن کرونا برای سالمندان بالای ۸۰ سال

به‌گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید محمد علوی سخنگوی ستاد کرونای استان خوزستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در شبانه روز گذشته تعداد مراجعین به مراکز جامع خدمات سلامت و مراکز درمانی استان خوزستان نسبت به‌روز گذشته افزایش داشت که البته این افزایش ناشی از علائم آلرژی و تنگی نفس بر اثر آلودگی هوا هم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تعداد مراجعین ناشی از علائم مربوط به کرونا دو هزار و ۶۹۲ نفر بودند که نسبت به‌روز گذشته کاهش را نشان می‌دهد و در این مدت ۶۴ نفر مبتلا به کرونا شناسایی شدند که نسبت به‌روز گذشته ۴۱ نفر کاهش داشته‌اند.

سخنگوی ستاد کرونای استان خوزستان گفت: تعداد بیماران بستری‌شده در بیمارستان‌های استان طی ۲۴ سال گذشته پنج نفر بود که نسبت به‌روز قبل پنج نفر کاهش داشته‌است.

وی با بیان این‌که در ۲۴ساعت گذشته هیچ مورد فوت ناشی از کرونا در استان ثبت‌نشد، ادامه داد: تعداد کل بیماران بستری‌شده در بخش‌های بیمارستانی استان ۳۸ نفر بود که نسبت‌به روز گذشته سه نفر کمتر شدند.

محمد علوی تصریح کرد: همچنین تعداد کل بهبودیافتگان از ابتدای شیوع بیماری تاکنون ۵۹۰ هزار و ۲۱ نفر است که بر این اساس میزان بهبودیافتگی در خوزستان ۹۷.۵ درصد است.

وی بیان کرد: تاکنون در خوزستان هفت میلیون و ۲۱۵ هزار دز واکسن تزریق‌شده که پوشش نوبت اول ۸۵٫۴ درصد، نوبت دوم ۷۲٫۵ درصد و نوبت سوم ۳۳ درصد است.

علوی عنوان کرد: واکسن دز چهارم فعلا فقط برای افراد بالای ۸۰ سالی که ۴ ماه از نوبت سوم تزریق واکسن‌شان گذشته‌است و کادر درمانی که چهار تا ۶ ماه از تزریق دز سوم‌شان گذشته پیشنهاد می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محمد علوی سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان دز چهارم نسبت به روز گذشته نسبت به روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۸۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازدیلی میل، به زودی وصله هایی کوچک جایگزین تزریق واکسن برای کودکان می شود. پزشکان امیدوارند این گزینه های بدون درد جایگزین تزریق واکسن با سرنگ شوند تا به این ترتیب والدین بیشتری به واکسینه کردن فرزندانشان ترغیب و از شیوع بیماری های مذکور جلوگیری شود. نیازی نیست وصله های گفته شده توسط پرسنل پزشکی آموزش دیده به بدن کودکان منتقل شوند.

آنها به نام وصله های میکروآرایه نیز معروف هستند به وسیله مجموعه ای از برجستگی های میکروسکوپی که به لایه رویی پوست نفوذ می کنند، دارو را به بدن می رسانند و دیگر نیاز به تزریق نیست.

از سوی دیگر واکسن های مایع حتما باید در یخچال نگهداری شوند و پرسنل آموزش دیده آنها را تزریق کنند و در کنار این موارد باید ایمنی و دور انداختن سرنگ ها نیز در نظر گرفته شود. اما وصله های جدید در مقابل حرارت مقاوم هستند، حمل ونقل آنها ساده تر است و انتقال آنها به بدل به آموزش کمی نیاز دارد. طبق نتایج تحقیق که در نشریه لنسنت منتشر شده، این امر سبب می شود انتقال واکسن به مناطق دور افتاده در انگلیس و همچنین سراسر جهان ساده تر باشد.

در آزمایش مذکور ۱۲۰ کودک ۹ تا ۱۰ ماهه، ۱۲۰ کودک نوپا ۱۵تا ۱۸ ماه و ۴۵ بزرگسال ۱۸تا ۴۵ ساله در گامبیا شرکت کردند. وصله ریز سوزن که روی بازوی آنها قرار گرفت واکنش ایمنی در بدنشان ایجاد کرد به اندازه واکنش ایمنی حاصل از تزریق واکسن های معمول قدرتمند بود.

آزمایش انتقال یک دوز از واکسن به وسیله وصله ریز سوزن نشان داد از هر ۱۰ کودک بیش از ۹ نفر در مقابل ابتلا به سرخک محافظت و تمام نوزادان پس از دریافت درمان در مقابل سرخجه نیز ایمن شدند.

کد خبر 6093759 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • تعداد چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • افزایش فرزندآوری در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال | روند صعودی زایمان فرزند چهارم و پنجم
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • وضعیت فرزندآوری در کشور/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • رشد فرزندآوری در مادران جوان/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان